matematykaszkolna.pl
matematyka dyskretna magda: mam zadanie emotka Dzieci w przedszkolu układają wieże z sześciennych klocków w kolorach niebieskim, czerwonym, zielonym 1) jest mozliwe, że wszystkie wieże ułożone przez dzieci będą jednakowe TAK/NIE ? 2) jest 500 możliwych różnych wież zbudowanych z 6 klocków TAK/NIE? 3) jest możliwych 90 wież, do budowy których użyto po 2 klocki każdego koloru TAK/NIE? 4) jest możliwe, że w grupie 32 starszaków, które miały zbudować wieże wysokości 5 z klocków niebieskich i czerwonych, wszystkie wieże były różne TAK/NIE? Ja bym dała w 1 − TAK ? ale nie wiem czemu jak nie mam konkretnych danych w 2 − NIE ? − bo 36 ? nie wiem czy dobrze rozumiem w 3 i 4 nie mam pojęcia pomożecie?
28 sie 22:19
Bleee: 1) właśnie dlatego że nie masz konkretnych danych to dlatego właśnie odpowiedź brzmi TAK. Dopiero dodatkowe informacje mogą spowodować że zmieniona zostanie odpowiedź. To tak samo jakby napisal: czy możliwe jest ze mój znajomy jest płatnym zabójca? Jako że nie masz żadnych informacji odnośnie moich możliwości odpowiadasz że jest to możliwe. 2) dobrze rozumiesz 3) ile jest wierz typu NNCCZZ (w różnych kolejnościach) czyli.... permutacja z powtórzeniami.
nawias
6
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
4
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
2
nawias
nawias
2
nawias
 
*
*
=...
   
4) 25 =.... i czy to jest mniejsze od 32
28 sie 22:30
magda: oki czyli 4 nie bo to dirichlet? dziękuję wszystko bardzo jasno rozpisane emotka!
28 sie 22:41
magda: och ... w 4 TAK emotka
28 sie 22:43
Bleee: A w 3
28 sie 23:03