matematyka dyskretna
magda: mam zadanie
Dzieci w przedszkolu układają wieże z sześciennych klocków w kolorach niebieskim, czerwonym,
zielonym
1) jest mozliwe, że wszystkie wieże ułożone przez dzieci będą jednakowe TAK/NIE ?
2) jest 500 możliwych różnych wież zbudowanych z 6 klocków TAK/NIE?
3) jest możliwych 90 wież, do budowy których użyto po 2 klocki każdego koloru TAK/NIE?
4) jest możliwe, że w grupie 32 starszaków, które miały zbudować wieże wysokości 5 z klocków
niebieskich i czerwonych, wszystkie wieże były różne TAK/NIE?
Ja bym dała w 1 − TAK ? ale nie wiem czemu jak nie mam konkretnych danych
w 2 − NIE ? − bo 3
6 ? nie wiem czy dobrze rozumiem
w 3 i 4 nie mam pojęcia
pomożecie?
Bleee:
1) właśnie dlatego że nie masz konkretnych danych to dlatego właśnie odpowiedź brzmi TAK.
Dopiero dodatkowe informacje mogą spowodować że zmieniona zostanie odpowiedź.
To tak samo jakby napisal: czy możliwe jest ze mój znajomy jest płatnym zabójca? Jako że nie
masz żadnych informacji odnośnie moich możliwości odpowiadasz że jest to możliwe.
2) dobrze rozumiesz
3) ile jest wierz typu NNCCZZ (w różnych kolejnościach) czyli.... permutacja z powtórzeniami.
4) 2
5 =.... i czy to jest mniejsze od 32