matematykaszkolna.pl
Zdałem do 8 klasy i mam problemy z matematyką i chciał bym się pouczyć Bartek:
22 sie 21:30
Jolanta:
5 1 


=
6 4 
22 sie 21:31
Bartek:
10 3 7 


=

12 12 12 
22 sie 21:38
Jolanta:
 2 1 
1

+2

=
 3 2 
22 sie 21:39
Bartek:
 4 3 7 1 
1

+2

=3

=4

 6 6 6 6 
22 sie 21:45
Jolanta:
 5 20 
3

−1

 14 21 
22 sie 21:46
BAI PING TING: To sa dobre przyklady do cwiczenia rozwiazywania w pamieci emotka
22 sie 21:48
Bartek:
 15 40 57 40 17 
3

−1

=2

−1

=1

 42 42 42 42 42 
22 sie 21:55
BAI PING TING: 2+2*2=?
22 sie 21:56
Jolanta:
6 14 

*

=
7 9 
22 sie 21:56
Bartek:
 1 
1

 3 
22 sie 22:01
Jolanta:
 1 7 
3

*1

 5 8 
22 sie 22:01
Jolanta:
7 49 

:

22 33 
22 sie 22:05
Bartek:
6 

1 
22 sie 22:05
Bartek:
3 

14 
22 sie 22:11
Jolanta:
 11 3 
1

:3

=
 13 5 
22 sie 22:11
Mila: Masz podręcznik jakiś albo zbiór, to wpisuj kolejno zadania. Nie znam obecnego programu z 8 klasy. Myślę , że dobrze byłoby nauczyć się trochę geometrii i poćwiczyć rozwiązywanie równań.
22 sie 22:17
Bartek:
20 

39 
22 sie 22:18
Bartek: Dziękuje mam praktycznie problemy ze wszystkim podręcznika jeszcze nie mam
22 sie 22:20
Jolanta: −2+3=
22 sie 22:20
Bartek: 1
22 sie 22:21
Jolanta: −3−4+2=
22 sie 22:21
Bartek: −5
22 sie 22:22
Jolanta: −2*3=
22 sie 22:22
Mila: Stary podręcznik wyrzuciłeś?
22 sie 22:22
Bartek: −6
22 sie 22:23
Jolanta: −4*(−3)=
22 sie 22:23
Bartek: Oddałem do szkoły
22 sie 22:23
Bartek: 12
22 sie 22:25
Jolanta: 12:(−3)+3*5=
22 sie 22:25
Bartek: 11
22 sie 22:27
Jolanta: 8:2*3=
22 sie 22:27
22 sie 22:28
Bartek: 12
22 sie 22:29
Bartek: Dziękuje bardzo za linki
22 sie 22:30
Jolanta: 20%z 300=
22 sie 22:30
Bartek: Nie wiem
22 sie 22:32
Jolanta: 1%=U{1}[100}
 20 
20%=

 100 
22 sie 22:32
Bartek:
2 

*300?
10 
22 sie 22:35
Jolanta: Tak
22 sie 22:35
Bartek: 60
22 sie 22:37
Jolanta: 40%z 20=
22 sie 22:37
Bartek: 8
22 sie 22:38
Jolanta: 23−32
22 sie 22:39
Bartek: −1
22 sie 22:40
Jolanta: Na dzisiaj chyba dosyć emotka zadanie na jutro
18 35 

−(−6}{25}*

7 36 
22 sie 22:41
Jolanta:
18 −6 35 

*(

)*

tak powinno byc
7 25 36 
22 sie 22:43
Jolanta: I następne
8 20 81 

*(−

*(−

)
15 9 64 
 1 1 1 2 
(3

−2

) : (7

−5

)
 7 14 2 5 
 1 5 1 14 
(1

+2


):

 6 8 3 27 
 1 3 135 25 3 
Zamień na ułamek dziesiętny: 2

; 3

;

;

;

 2 4 4 8 64 
23 sie 19:28
Jolanta: Bartek jak idzie ?
23 sie 20:09
Bartek: Nie wiem
23 sie 20:29
Jolanta: Czego nie wiesz ? Pamiętaj,że można skracać licznik z mianownikiem
23 sie 20:32
Bartek:
 45 
To będzie

 8 
23 sie 20:40
Jolanta: nie ,jak skracaleś ?
23 sie 20:46
Bartek:
 1 
1

 2 
23 sie 20:53
Jolanta: tak
23 sie 20:54
Bartek:
25 

49 
23 sie 21:11
Jolanta: tak
23 sie 21:12
Bartek:
 75 
6

 112 
23 sie 21:28
Jolanta: tak
23 sie 21:28
Bartek: Dziękuje dobranoc😴😊
23 sie 21:36
Jolanta: Dobranoc emotka
23 sie 21:37
Jolanta: Na sobotę ułamki dziesietne te co napisałam i to ile wynosi x? 2x=15−7x 3x+2−6x=−11 −2x−6=−6x+42
23 sie 21:43
BAI PING TING: postaraj sie policzyc to w pamieci
24 sie 00:01
Bartek:
 1 
2

= 2,5
 2 
 3 
3

= 3,75
 4 
Reszty niestety nie wiem
24 sie 17:11
Jolanta:
135 

dzielimy licznik przez mianownik
4 
33,75 135:4 −12 −−−−−−− 15 −12 −−−−−−−−−− 30 −28 −−−−−−−−−−−− 20
24 sie 17:17
Jolanta: −20 −−−−−−−− = =
24 sie 17:18
Bartek:
25 

= 0,03?
8 
24 sie 17:22
Jolanta: masz do podziału 25 zl na 3 osoby ile złotówek każdy dostanie ?
24 sie 17:23
Bartek: To będzie 8,3?
24 sie 17:25
Jolanta: pytałam tylko o złotówki czyli po 8zł a jesli dzieliłeś to 8,333......=8(3) 3 w okresie
24 sie 17:27
Jolanta: a teraz 25zł do podziału na 8 osób ile zlotówek każda dostanie ?
24 sie 17:29
Bartek: Po 3 zł
24 sie 17:30
Jolanta: 3,125 −−−−−−−−−−− 25:8 −24 −−−−−−−− 10 − 8 −−−−−−−−− 20 −16 −−−−−−−−−−− 40 −40 −−−−−−− = =
24 sie 17:32
Jolanta: Przesuneło się Wiesz jak dzieliłam ?
24 sie 17:34
Bartek: Tak tak
24 sie 17:36
Bartek:
 3 
Tylko nie wiem jak z tym

 64 
24 sie 17:38
Jolanta: 0,046 −−−−−−−−− 3:64 −0 −−−−−−−−− 30 − 0 −−−−−− 300 −256 −−−−−−− 440 −384 moze dokończysz?
24 sie 17:41
Bartek: 0,046879?
24 sie 17:46
Jolanta: Nie ,do 7 sie zgadza
24 sie 17:48
Bartek: 0,046875?
24 sie 17:50
Jolanta: tak to teraz przykłady z x
24 sie 17:54
Bartek: Nie wiem
24 sie 17:57
Bartek:
 2 
1

 3 
24 sie 18:05
Jolanta: 2x=15−7x | +7x 2x+7x=15−7x+7x 9x=15 | :9
 15 
x=

 9 
 6 
x=1

 9 
 2 
x=1

 3 
24 sie 18:06
Jolanta: Napisz jak liczysz
24 sie 18:13
Bartek: Ok tylko nie mogę sie skupić bo głowa mnie bardzo boli😔
24 sie 18:16
Jolanta: 3x+2−6x=−11 −3x+2=−11 |−2 −3x=−11−2 −3x=−13 | : (−3)
 13 
x=

 3 
 1 
x=4

 3 
24 sie 18:26
Jolanta: to do poniedziału
24 sie 18:29
Bartek:
 1 
4

 3 
24 sie 18:29
Jolanta: −2x−6=−6x+42
26 sie 20:40
Bartek: −2x+6x=42+6 4x=48 x=48:4 x=12 emotka
26 sie 20:58
Jolanta: Tak emotka
2 

x=8
3 
26 sie 21:32
Jolanta: Bartek jakiś problem ?
26 sie 21:40
Jolanta: Bilet normalny kosztuje x złotych a ulgowy y złotych.Zapisz w postaci wyrazenia algebraicznego a) ile trzeba zapłacic za 7 biletów ulgowych i 3 normalne ? b) o ile droższy jest bilet normalny od ulgowego c) bilet normalny podrożał o 10%.O ile droższy jest bilet normalny od ulgowego ?
26 sie 22:02
bartek: 7y+3x
27 sie 08:43
bartek: A) 7y+3x=10yx
27 sie 08:45
bartek: B) Bilet normalny jest droższy od ulgowego o 4 zł
27 sie 09:07
bartek: C) bilet normalny podrożał o 7zł. Bilet normalny jest o 11 zł droższy od ulgowego.
27 sie 09:18
Jolanta: Dobrze zapisałes początek 7y+3x dalej nic nie można robić,nie da sie tego wyliczyć w złotówkach bilet normalny może kosztowac 25 zł a ulgowy 20 zł albo normalny 18zł a ulgowy 12zł ,nie wiemy dokądnie ile różnica miedzy nimi to x−y i taka jest odpowiedz do b) o ile jest droższy normalny od ulgowego c) jezeli bilet kosztował x a podrożał o 10 % to kosztuje x+10%x=x+0,1x=1,1x czyli normalny jest droższy od ulgowego o 1,1x−y
27 sie 12:38
Jolanta: 3x+5−2y−5x+3+4y=−2x+2y+8 nie możemy dodawać x to y ani odejmować (2x+5)*2y=4xy+10y możmy mnożyć
 21xy 14 2 1 
(21xy+14):7x=

+

=3y+

=3y+2

 7x 7x x x 
27 sie 12:49
Jolanta: mozemy dzielic 3(a+b)+(a−2b)= −4(x−z)−(x+y)= 5(4x−7)+(7−4x)= (4x−y)−2(x+y)=
27 sie 12:52
Jolanta:
 2 
i jeszcze to z góry

x=8
 3 
Buty kosztowały 80 zł staniały o 20 % ile kosztują ?
27 sie 12:56
Bartek : x=12
27 sie 13:04
bartek : 1) 3a+3b+a−2b=4a+b 2) −4x+4z−x−y=−5x−y+4z 3) 20x−35+7−4x=16x−28=4(4x−7) 4) 4x−y−2x−2y=2x−3y emotka
27 sie 13:09
bartek : 64 zł kosztują buty.
27 sie 13:11
Jolanta: emotka A jak sobie radzisz z układami równań ?
27 sie 13:18
bartek : Tak sobieemotka
27 sie 13:19
Jolanta: Kwiat i doniczka kosztują razem 15zł ,doniczka jest tansza od kwiata o 9zł .Ile kosztuje doniczka a ile kwiat
27 sie 13:28
bartek: K+D=15zł K−D=9zł
27 sie 14:25
bartek: Dalej nie wiem
27 sie 14:25
Jolanta: dwie metody podstaWIANIA LUB PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKOW tutaj lepsza przeciwnych współczynników
27 sie 14:28
Jolanta: K+D=15 dodajemy w pionie K−D=9 −−−−−−−−−−− 2K+0=24 K=12 12+D=15 15−12=3
27 sie 14:29
Jolanta: no tak przesuniecie K+D=15 K−D=9 −−−−−−−−−− 2K=24
27 sie 14:31
Jolanta: x+3y=3 x−y= 5 mnoze przez −1 zeby x miały przeciwne znaki (trzeba wszystko pmnozyć) x+3y=3 −x+y=−5 dodaje w pionie −−−−−−−−−− 0+4y=−2
 −2 
y=

 4 
 −1 
y=

 2 
teraz x wylicz
27 sie 14:38
Jolanta:
 −1 
x+3*

=3
 2 
 3 
x−

=3
 2 
 1 
x=3+1

 2 
 1 
x=4

 2 
27 sie 14:41
Jolanta: do wieczora emotka
27 sie 14:42
bartek: Do wieczora dziękuje😊
27 sie 14:43
Jolanta: A teraz metoda podstawiania {4x=20 {y=x+2 wyznaczm x z pierwszego równania {x=20:4 {y=x+2 {x=5 i podstawiam do drugiego równania {y=5+2 {x=5 {y=7 {y=2x+1 {4x+y=13 tutaj wystarczy podstawić y do drugiego równania dokoncz
27 sie 21:39
Jolanta: 1) {5y−x=3 {x=3−y 2) {u=4v {5u−v=10 3) {2x−y=10 z pierwszego wyznaczę y {x+5y=−17 2x−10=y podstawiam do drugiego x+5(2x−10)=−17 dokoncz 4) 3m+n=9 2m−5n=−11
27 sie 21:56
Bartek : 1) 5y−3+y=3 6y=6 y=1 x=2
27 sie 22:41
Bartek : 2) 19v=10 v=10/19 u=40/19
27 sie 22:43
Jolanta: Bartek tak sie nudzisz,że rozrywką jest podszywanie sie za chłopaka z 8 klasy ?
27 sie 22:47
Jolanta: Jestem zmęczona ,mam mało czasu ale próbuję mu pomóc.Piszę zadania,żeby jutro pocwiczył Po co mieszasz ?
27 sie 22:49
Mila: Bartek wpisujemy jedna serię zadań w danym dniu, a na drugi dzień zakładamy następny wątek. Jeśli nie będzie Pani Jolanty, to ktoś inny pomoże.
27 sie 22:56
bartek : 3) y=2x−10 x+10x−50=−17 11x=33 x=33/11 y=−10+66/11 y=−110/11+66/11=−44/11=−4 4) n=9−3m 2m−45+15m=−11 17m=34 m=2 n=9−6=3
27 sie 23:38
bartek : Dokończenie: 4x+2x+1=13 6x=12 x=2 y=5
27 sie 23:42
Pani Kasia : {2x + y = 14 {−1x − 2y = −16 Dajesz Bartek jutro. emotka
27 sie 23:44
Pani Kasia : Rozwiąż układ równań: {4x+2y=8 {7x−4y=14
27 sie 23:48
bartek C: Nie miałem jeszcze układów równań
28 sie 10:20
Jolanta: ok
28 sie 10:21