Zdałem do 8 klasy i mam problemy z matematyką i chciał bym się pouczyć
Bartek:
22 sie 21:30
22 sie 21:31
22 sie 21:38
22 sie 21:39
22 sie 21:45
22 sie 21:46
BAI PING TING: To sa dobre przyklady do cwiczenia rozwiazywania w pamieci
22 sie 21:48
Bartek: | 15 | | 40 | | 57 | | 40 | | 17 | |
3 |
| −1 |
| =2 |
| −1 |
| =1 |
| |
| 42 | | 42 | | 42 | | 42 | | 42 | |
22 sie 21:55
BAI PING TING: 2+2*2=?
22 sie 21:56
22 sie 21:56
22 sie 22:01
22 sie 22:01
22 sie 22:05
22 sie 22:05
22 sie 22:11
22 sie 22:11
Mila:
Masz podręcznik jakiś albo zbiór, to wpisuj kolejno zadania.
Nie znam obecnego programu z 8 klasy.
Myślę , że dobrze byłoby nauczyć się trochę geometrii i poćwiczyć rozwiązywanie równań.
22 sie 22:17
22 sie 22:18
Bartek: Dziękuje mam praktycznie problemy ze wszystkim podręcznika jeszcze nie mam
22 sie 22:20
Jolanta: −2+3=
22 sie 22:20
Bartek: 1
22 sie 22:21
Jolanta: −3−4+2=
22 sie 22:21
Bartek: −5
22 sie 22:22
Jolanta: −2*3=
22 sie 22:22
Mila:
Stary podręcznik wyrzuciłeś?
22 sie 22:22
Bartek: −6
22 sie 22:23
Jolanta: −4*(−3)=
22 sie 22:23
Bartek: Oddałem do szkoły
22 sie 22:23
Bartek: 12
22 sie 22:25
Jolanta: 12:(−3)+3*5=
22 sie 22:25
Bartek: 11
22 sie 22:27
Jolanta: 8:2*3=
22 sie 22:27
22 sie 22:28
Bartek: 12
22 sie 22:29
Bartek: Dziękuje bardzo za linki
22 sie 22:30
Jolanta: 20%z 300=
22 sie 22:30
Bartek: Nie wiem
22 sie 22:32
22 sie 22:32
22 sie 22:35
Jolanta: Tak
22 sie 22:35
Bartek: 60
22 sie 22:37
Jolanta: 40%z 20=
22 sie 22:37
Bartek: 8
22 sie 22:38
Jolanta: 23−32
22 sie 22:39
Bartek: −1
22 sie 22:40
Jolanta: Na dzisiaj chyba dosyć
zadanie na jutro
22 sie 22:41
Jolanta: 18 | | −6 | | 35 | |
| *( |
| )* |
| tak powinno byc |
7 | | 25 | | 36 | |
22 sie 22:43
Jolanta: I następne
| 1 | | 1 | | 1 | | 2 | |
(3 |
| −2 |
| ) : (7 |
| −5 |
| ) |
| 7 | | 14 | | 2 | | 5 | |
| 1 | | 5 | | 1 | | 14 | |
(1 |
| +2 |
| − |
| ): |
| |
| 6 | | 8 | | 3 | | 27 | |
| 1 | | 3 | | 135 | | 25 | | 3 | |
Zamień na ułamek dziesiętny: 2 |
| ; 3 |
| ; |
| ; |
| ; |
| |
| 2 | | 4 | | 4 | | 8 | | 64 | |
23 sie 19:28
Jolanta: Bartek jak idzie ?
23 sie 20:09
Bartek: Nie wiem
23 sie 20:29
Jolanta: Czego nie wiesz ?
Pamiętaj,że można skracać licznik z mianownikiem
23 sie 20:32
23 sie 20:40
Jolanta: nie ,jak skracaleś ?
23 sie 20:46
23 sie 20:53
Jolanta: tak
23 sie 20:54
23 sie 21:11
Jolanta: tak
23 sie 21:12
23 sie 21:28
Jolanta: tak
23 sie 21:28
Bartek: Dziękuje dobranoc😴😊
23 sie 21:36
Jolanta: Dobranoc
23 sie 21:37
Jolanta: Na sobotę ułamki dziesietne te co napisałam
i to
ile wynosi x?
2x=15−7x 3x+2−6x=−11 −2x−6=−6x+42
23 sie 21:43
BAI PING TING: postaraj sie policzyc to w pamieci
24 sie 00:01
Bartek: Reszty niestety nie wiem
24 sie 17:11
Jolanta: 135 | |
| dzielimy licznik przez mianownik |
4 | |
33,75
135:4
−12
−−−−−−−
15
−12
−−−−−−−−−−
30
−28
−−−−−−−−−−−−
20
24 sie 17:17
Jolanta: −20
−−−−−−−−
= =
24 sie 17:18
24 sie 17:22
Jolanta: masz do podziału 25 zl na 3 osoby ile złotówek każdy dostanie ?
24 sie 17:23
Bartek: To będzie 8,3?
24 sie 17:25
Jolanta: pytałam tylko o złotówki czyli po 8zł a jesli dzieliłeś to 8,333......=8(3) 3 w
okresie
24 sie 17:27
Jolanta: a teraz 25zł do podziału na 8 osób ile zlotówek każda dostanie ?
24 sie 17:29
Bartek: Po 3 zł
24 sie 17:30
Jolanta: 3,125
−−−−−−−−−−−
25:8
−24
−−−−−−−−
10
− 8
−−−−−−−−−
20
−16
−−−−−−−−−−−
40
−40
−−−−−−−
= =
24 sie 17:32
Jolanta: Przesuneło się Wiesz jak dzieliłam ?
24 sie 17:34
Bartek: Tak tak
24 sie 17:36
Bartek: | 3 | |
Tylko nie wiem jak z tym |
| |
| 64 | |
24 sie 17:38
Jolanta: 0,046
−−−−−−−−−
3:64
−0
−−−−−−−−−
30
− 0
−−−−−−
300
−256
−−−−−−−
440
−384 moze dokończysz?
24 sie 17:41
Bartek: 0,046879?
24 sie 17:46
Jolanta: Nie ,do 7 sie zgadza
24 sie 17:48
Bartek: 0,046875?
24 sie 17:50
Jolanta: tak to teraz przykłady z x
24 sie 17:54
Bartek: Nie wiem
24 sie 17:57
24 sie 18:05
Jolanta:
2x=15−7x | +7x
2x+7x=15−7x+7x
9x=15 | :9
24 sie 18:06
Jolanta: Napisz jak liczysz
24 sie 18:13
Bartek: Ok tylko nie mogę sie skupić bo głowa mnie bardzo boli😔
24 sie 18:16
Jolanta: 3x+2−6x=−11
−3x+2=−11 |−2
−3x=−11−2
−3x=−13 | : (−3)
24 sie 18:26
Jolanta: to do poniedziału
24 sie 18:29
24 sie 18:29
Jolanta: −2x−6=−6x+42
26 sie 20:40
Bartek: −2x+6x=42+6
4x=48
x=48:4
x=12
26 sie 20:58
Jolanta: Tak
26 sie 21:32
Jolanta: Bartek jakiś problem ?
26 sie 21:40
Jolanta: Bilet normalny kosztuje x złotych a ulgowy y złotych.Zapisz w postaci wyrazenia algebraicznego
a) ile trzeba zapłacic za 7 biletów ulgowych i 3 normalne ?
b) o ile droższy jest bilet normalny od ulgowego
c) bilet normalny podrożał o 10%.O ile droższy jest bilet normalny od ulgowego ?
26 sie 22:02
bartek: 7y+3x
27 sie 08:43
bartek: A) 7y+3x=10yx
27 sie 08:45
bartek: B) Bilet normalny jest droższy od ulgowego o 4 zł
27 sie 09:07
bartek: C) bilet normalny podrożał o 7zł. Bilet normalny jest o 11 zł droższy od ulgowego.
27 sie 09:18
Jolanta: Dobrze zapisałes początek
7y+3x dalej nic nie można robić,nie da sie tego wyliczyć w złotówkach
bilet normalny może kosztowac 25 zł a ulgowy 20 zł albo normalny 18zł a ulgowy 12zł ,nie
wiemy dokądnie ile
różnica miedzy nimi to x−y i taka jest odpowiedz do b) o ile jest droższy normalny od ulgowego
c) jezeli bilet kosztował x a podrożał o 10 % to kosztuje x+10%x=x+0,1x=1,1x
czyli normalny jest droższy od ulgowego o 1,1x−y
27 sie 12:38
Jolanta:
3x+5−2y−5x+3+4y=−2x+2y+8
nie możemy dodawać x to y ani odejmować
(2x+5)*2y=4xy+10y możmy mnożyć
| 21xy | | 14 | | 2 | | 1 | |
(21xy+14):7x= |
| + |
| =3y+ |
| =3y+2 |
| |
| 7x | | 7x | | x | | x | |
27 sie 12:49
Jolanta: mozemy dzielic
3(a+b)+(a−2b)=
−4(x−z)−(x+y)=
5(4x−7)+(7−4x)=
(4x−y)−2(x+y)=
27 sie 12:52
Jolanta: | 2 | |
i jeszcze to z góry |
| x=8 |
| 3 | |
Buty kosztowały 80 zł staniały o 20 % ile kosztują ?
27 sie 12:56
Bartek : x=12
27 sie 13:04
bartek : 1) 3a+3b+a−2b=4a+b
2) −4x+4z−x−y=−5x−y+4z
3) 20x−35+7−4x=16x−28=4(4x−7)
4) 4x−y−2x−2y=2x−3y
27 sie 13:09
bartek : 64 zł kosztują buty.
27 sie 13:11
Jolanta:
A jak sobie radzisz z układami równań ?
27 sie 13:18
bartek : Tak sobie
27 sie 13:19
Jolanta: Kwiat i doniczka kosztują razem 15zł ,doniczka jest tansza od kwiata o 9zł .Ile kosztuje
doniczka a ile kwiat
27 sie 13:28
bartek: K+D=15zł
K−D=9zł
27 sie 14:25
bartek: Dalej nie wiem
27 sie 14:25
Jolanta: dwie metody podstaWIANIA LUB PRZECIWNYCH WSPÓŁCZYNNIKOW tutaj lepsza przeciwnych
współczynników
27 sie 14:28
Jolanta: K+D=15 dodajemy w pionie
K−D=9
−−−−−−−−−−−
2K+0=24
K=12
12+D=15
15−12=3
27 sie 14:29
Jolanta: no tak przesuniecie
K+D=15
K−D=9
−−−−−−−−−−
2K=24
27 sie 14:31
Jolanta: x+3y=3
x−y= 5 mnoze przez −1 zeby x miały przeciwne znaki (trzeba wszystko pmnozyć)
x+3y=3
−x+y=−5 dodaje w pionie
−−−−−−−−−−
0+4y=−2
teraz x wylicz
27 sie 14:38
27 sie 14:41
Jolanta: do wieczora
27 sie 14:42
bartek: Do wieczora dziękuje😊
27 sie 14:43
Jolanta:
A teraz metoda podstawiania
{4x=20
{y=x+2
wyznaczm x z pierwszego równania
{x=20:4
{y=x+2
{x=5 i podstawiam do drugiego równania
{y=5+2
{x=5
{y=7
{y=2x+1
{4x+y=13
tutaj wystarczy podstawić y do drugiego równania dokoncz
27 sie 21:39
Jolanta:
1) {5y−x=3
{x=3−y
2) {u=4v
{5u−v=10
3) {2x−y=10 z pierwszego wyznaczę y
{x+5y=−17
2x−10=y podstawiam do drugiego
x+5(2x−10)=−17 dokoncz
4) 3m+n=9
2m−5n=−11
27 sie 21:56
Bartek : 1)
5y−3+y=3
6y=6
y=1
x=2
27 sie 22:41
Bartek : 2)
19v=10
v=10/19
u=40/19
27 sie 22:43
Jolanta: Bartek tak sie nudzisz,że rozrywką jest podszywanie sie za chłopaka z 8 klasy ?
27 sie 22:47
Jolanta: Jestem zmęczona ,mam mało czasu ale próbuję mu pomóc.Piszę zadania,żeby jutro pocwiczył
Po co mieszasz ?
27 sie 22:49
Mila:
Bartek wpisujemy jedna serię zadań w danym dniu, a na drugi dzień zakładamy następny wątek.
Jeśli nie będzie Pani Jolanty, to ktoś inny pomoże.
27 sie 22:56
bartek : 3)
y=2x−10
x+10x−50=−17
11x=33
x=33/11
y=−10+66/11
y=−110/11+66/11=−44/11=−4
4)
n=9−3m
2m−45+15m=−11
17m=34
m=2
n=9−6=3
27 sie 23:38
bartek : Dokończenie:
4x+2x+1=13
6x=12
x=2
y=5
27 sie 23:42
Pani Kasia : {2x + y = 14
{−1x − 2y = −16
Dajesz Bartek jutro.
27 sie 23:44
Pani Kasia : Rozwiąż układ równań:
{4x+2y=8
{7x−4y=14
27 sie 23:48
bartek C: Nie miałem jeszcze układów równań
28 sie 10:20
Jolanta: ok
28 sie 10:21