Uczenie się
Nauka: Często się słyszy, że matematyki trzeba się uczyć na rozumienie, a nie na pamięć czy schematy.
Zatem może mi ktoś zademonstrować przykład uczenia na pamięć, a na rozumienie?
22 sie 19:40
Jerzy:
| a | |
Przykład: |
| > 0 ⇔ a*b > 0 , czujesz to ? |
| b | |
22 sie 20:04
Nauka: W czym ten przykład ma pomóc?
22 sie 20:32
daras: w gimnastyce szarych komórek
22 sie 21:05
Nauka: daras mógłbyś rozwinąć myśl?
22 sie 21:22
Bleee:
Powiem tak − − − cały dział Prawdopodobieństwa jest bardzo dobrym przykładem na to że
ZROZUMIENIE problemu jest o wiele lepszym wyjściem niż uczenie się schematów.
22 sie 21:31
PW:
Mam prosty przykład. Uczeń przyswoił sobie, że twierdzenie Pitagorasa brzmi:
a
2 + b
2 = c
2.
Tak jest w podręczniku. Zna wzór na pamięć, ale nie potrafi tego twierdzenia zastosować, gdy ma
rysunek jak wyżej. Brakuje zrozumienia co oznaczają poszczególne litery we wzorze.
22 sie 22:17
Nauka: PW W porządku, ciekawy przykład. Jeśli pójdziemy krok dalej schematy a myślenie
na maturze podstawowej z matematyki?
22 sie 22:22