matematykaszkolna.pl
:) Kinga: Jakie tutaj mamy prawo działań? 16 200 : 18 = (16200 : 2) : (18 : 2) = 8100 : 9 = 900
23 cze 14:32
Adamm: (a/c)/(b/c) = a/b to żadne prawo bezpośrednio wynika z definicji liczby wymiernej
23 cze 14:34
Kinga: Hmm w takim razie musiałam źle zapisać obliczenia. Treść zadania brzmi "Oblicz nie używając kalkulatora ani algorytmów działań pisemnych i zapisz z jakich praw skorzystałaś/łeś."
23 cze 14:37
Kinga: A podane działanie, to właśnie 16 200 : 18
23 cze 14:38
Mila:
16200 16200:2 8100 

=

=

=900
18 18:2 9 
Teraz widzisz?
23 cze 19:22
Kinga: Ja rozumiem, tylko w zadaniu pisze wyraźnie, że muszę napisać z jakiego prawa korzystałam. I teraz nie wiem, czy jeśli napiszę (a/c)/(b/c) = a/b to czy zostanie to uznane?
24 cze 20:02
Kinga: Prawo działań na ułamkach?
24 cze 20:05
Adamm: chyba po prostu powinnaś napisać jak myślisz 20:05 ogólnie to nie widzę większego sensu w tym zadaniu
24 cze 20:07
Kinga: To zadanie ze studiów, z przedmiotu "podstawy edukacji matematycznej" Zobaczymy, czy dostanę za to punkty. Mimo wszystko, dziękuję za pomoc emotka
24 cze 20:11