matematykaszkolna.pl
(273+x)/(601+x)=50% Marek: Witam, Potrzebuje rozwiązać takie zadanie (273+x)/(601+x)=50% pomożecie?
30 maj 18:35
Jerzy: 50% = 1/2
30 maj 18:39
Marek: Wiem, ale właśnie potrzebuje znaleźć liczbę: Którą dodam do 273 dodam do 601 i dzieląc te 2 liczby wyjdą mi 50%
30 maj 18:40
Mila:
273+x 1 

=

601+x 2 
2*(273+x)=601+x x=601−546 x=55
30 maj 18:40
Marek: Mila, dziękuje !
30 maj 18:41
Marek: OK, a gdyby to było 38%
30 maj 18:58
Mila:
 1 38 
Wtedy tak samo rozwiązujesz , ale zamiast

wpisujesz

,
 2 100 
a co wyjdzie to licz .
30 maj 19:22
Jerzy:
 1 
Zapamiętaj: 1% =

 100 
30 maj 19:23
Marek: Nie wiem czy dobrze kminie (procenty to zawsze była moja pięta achillesowa
237+x 38 

=

601+x 100 
38*(273+x)=100*(601+x) x=60100−9 006 Nieeee, no jakieś jaja
30 maj 19:34
Jerzy:
 a c 
Mnożysz „na krzyż”.

=

⇔ ad = bc
 b d 
30 maj 19:50
Jerzy: Pomijając złe mnożenie, co się stało u ciebie z x ( zniknął )
30 maj 19:52
Marek: No mówie, serio tego nie kminie. Jak dostaje przykład to mogę to bardziej zrozumieć niż się domyslić. Jestem Humanistą
30 maj 19:57
Jerzy: Ale równaniai pierwszego stopnia z jedną niwiadomą,to szkoła podstawowa. a*(b + x) = a*b + a*x , czyli x nie znika.
30 maj 20:01
Satan: Do której klasy chodzisz?
30 maj 20:04
Mila: 100*(273+x)=38*(601+x) 100*273+100x=38*601+38x 62x=22838−27300 62x=−4462
 −4462 2231 
x=

=−

<0 ?
 62 31 
30 maj 20:11
PW: Nieśmiało zwracam uwagę, że równanie
 273+x 

=50%
 601+x 
jest bez sensu. Nie należy stosować zapisów w stylu ax=50%, bo sam napis "50%" jest pozbawiony sensu. Symbol "%" w ogóle nie powinien być stosowany w rachunkach. Można go stosować w "literackich" określeniach, np. (*) 50% liczby mieszkańców jest określeniem sensownym, gdy znamy tę liczbę − jeżeli liczba mieszkańców jest równa 3400, to określenie (*) oznacza
 50 

•3400;
 100 
 50 
jest również sensowne, gdy tej liczby nie znamy, oznacza wtedy po prostu

tej
 100 
nieznanej liczby. Nie wiadomo natomiast, co miałoby oznaczać rozwiązanie równania ax=50%.
30 maj 23:34