matematykaszkolna.pl
całka Oliwia: rysunekOblicz pola obszarow ograniczonych krzywymi y=x−2 x=2−2y+y2 czy tak mniej wiecej bedzie wygladal wykres? i pozniej trzeba przyrownac y+2=2−2y+y2 3y−y2 wiec granica calkowanie po y bedzie od 0 do 3 a x mamy funkcje u gory 2−2y+y2 a na dole x−2 i jak dalej ulozyc całke?
1 kwi 14:29
ABC: Oliwia, x=2−2y+y2 to jest parabola, tylko inaczej położona niż zwykle emotka
1 kwi 14:37
piotr: rysunek
 9 
03 (y+2−(2−2y+y2))dy =

 2 
1 kwi 14:37
ABC: sorry Winnetou ale to nie taka parabola
1 kwi 14:41
piotr: a niby jaka?
1 kwi 14:42
piotr: obróć sobie monitor
1 kwi 14:43
ABC: osie zamieniłeś ty cwaniaku, ale przy tym zmieniłeś orientację układu współrzędnych
1 kwi 14:57
jc: Jeden rysunek, więc trudno mówić o zmianie orientacji (pomijając fakt, że i tak wykresy rysujemy z dokładnością do podobieństwa).
1 kwi 15:03
ABC: klasyczny szkolny układ jest tak zorientowany że aby najkrótszą drogą nałożyć oś x na oś y idziemy przeciwnie do wskazówek zegara − to miałem na myśli
1 kwi 15:05
Koko: Tylko to miało być zrobione z całki podwójnej
1 kwi 17:09
ABC: no to scałkuj po odpowiednim obszarze funkcję stałą równą 1 − jaki problem?
1 kwi 17:11
Koko: Tak Juzbwiem jak to zrobić tylko mam problem w zapisie a prowadzący czepia się o zapis
1 kwi 17:15
Koko: 0. y+2 ∫dx ∫dy 3. 2−2y+y2 i potem jak ?
1 kwi 17:19
ABC: mnie dawno temu uczyli tak y zmienia się od 0 do 3 dla ustalonego y, x zmienia się od 2−2y+y2 do y+2 czyli masz całkowanie: ∫03( ∫ dx) dy w tej wewnętrznej nie pisałem granic bo za długie ale od 2−2y+y2 do y+2
1 kwi 17:31