matematykaszkolna.pl
Zapisz liczby zespolone w postaci algebraicznej Dino: Zapisz liczby zespolone w postaci algebraicznej 1) 8(cos147+isin147) : 2(cos57+isin57 2) (cos(3pi/5)+isin(3pi/5)):(cos7pi/20 +isin7pi/20)) 3) (3cos42+isin42)*5(cos168+isin168)
30 mar 23:20
PW: co znaczą tajemnicze napisy typu cos147?
31 mar 00:44
a7: przykład 3) wzór ze str 1046 http://people.math.sc.edu/meade/PROJECT/DRAFTS/SMch12.pdf =15(cos42o+isin42o)(cos168o+isin168o)= =15(cos42ocos168o−sin42osin168o+ i(sin42ocos168o+cos42osin168o)= =15(cos210o+isin210o)= =15(cos(180o+30o)+isin (180o+30o))=
31 mar 01:06
a7: przykład 2) i 1) wzór strona 1047 emotka
31 mar 01:10
PW: a7, wiem jaką radość sprawia niesienie pomocy, ale w zadaniu 3) poprawiasz nie tylko głupi zapis i domyślasz się, że to są miary stopniowe, ale jeszcze poprawiasz z (3cos42+isin42) na 3(cos42+isin42). To chyba lekka przesada w dobroci dla studenta.
31 mar 01:21
a7: 1) U{8}{2 ((cos(147o−57o))+isin(147o−57o))= =2(cos90o+ isin90o)
31 mar 01:24
a7: no ale znalazłam w tym pdf−ie te przykłady ( 2 z trzech i są miary stopniowe i jest 3 przed nawiasem) a radość to mi sprawia rozprawienie się z liczbami zespolonymi (i to z takim przykładem), o których nie miałam szerszego pojęcia poza definicja i że jakieś są postaci
31 mar 01:27
a7: (w sensie) dwa przykłady jako zadania do rozwiązania
31 mar 01:28
PW: No to jeszcze mu dokończ, bo miały być w postaci algebraicznej emotka
31 mar 01:30
a7: ja tam obstawiam że to o to chodzi i wprawdzie Dino pewnie smacznie śpi, ale z rana będzie miał miłą niespodziankę
31 mar 01:31
a7: no bo zakładam, że z takiej postaci to on już sam umie
31 mar 01:31
a7: a ja się kopnę jak nic w obliczeniach, ale mogę spróbować ok
31 mar 01:32
ostrzeżenie: @a7 Największą radość Ci sprawia wrzucanie linków z innych portali chyba nie wiesz, że to jest karalne Jakub może mieć kłopoty Załóż sobie swoją stronkę ... zobaczysz jak szybko Cię załatwią
31 mar 01:35
a7: przykład 3 c.d
 3 1 
=15(−cos30o − isin30o) = 15(−


i)=−15 ( 32 +12i)
 2 2 
emotka
31 mar 01:38
a7: o ile wiem (zgodnie z moją najlepszą wiedzą, a serczowałam to swego czasu w internecie) podawanie źródła informacji (w tym w postaci linku do strony źródłowej) jest dopuszczalne prawem i nie narusza niczyich praw mogę spróbować znaleźć źródło takiej informacji
31 mar 01:42
jc: ostrzeżenie, czy czasem linki nie stanowią istoty protokołu http? Przecież nawet tutaj mało kto by trafił, gdyby nie linki (kilku kolegów twórcy, o ile by pochwalił).
31 mar 08:07
jc: Jest pewne rozwiązanie. Jeśli ktoś nie che udostępniać szeroko swoich stron www, może przesyłać je pocztą komputerową. Niestety nie sprawdzi się to w przypadku stron tworzonych na bieżąco, jak choćby ta strona. Dostęp z hasłem? Hasło można przekazać innym. Autor chcący ograniczyć swoje informacje, mógłby wraz nimi przekazywać informacje o użytkowniku, których użytkownik nie chciałby pokazywać innym. A jak ustrzec się przed fałszywymi użytkownikami?
31 mar 09:17
daras: gdyby student miał trochę oleju w głowie to sam by wpisał w Google przykłady, które tutaj nieudolnie przepisał i link do strony podanej przez a7 sam by mu wyskoczył jak królik z kapelusza, potem już gładko przepisał by lub metodą kopiuj−wkleił do zeszytu i dał wszystkim święty spokój, to się nazywa twórcze korzystanie z wolnych zasobów internetu
31 mar 09:50
ABC: a Tusk chce przymknąć te wolne zasoby
31 mar 10:01
6latek: Nie tylko Tusk . Cala ta lewicowo− trockistowska Unia z Merkel na czele .
31 mar 10:48
Dino: Dziękuję Ci a7, nie wpadłam na to , że ze wzorków tak można to lepiej zapisać
31 mar 11:06