Tempo zmian funkcji (pochodne)
Maths_looser: Dana jest funkcja f(x) = ex − x. Zbadaj tempo zmian tej funkcji i na tej podstawie wskaż
poprawne odpowiedzi.
a) funkcja f maleje coraz wolniej dla x ∊ (−∞,0)
b) funkcja f rośnie coraz wolniej dla x ∊ (0,∞)
c) funkcja f rośnie coraz szybciej dla x∊ (0,∞)
d) funkcja f maleje coraz wolniej dla x∊ (0, +∞)
26 mar 20:49
wredulus_pospolitus:
no to policz pochodną ... tak ciężko to zrobić
26 mar 20:53
Maths_looser: Gdyby było łatwo to bym pewnie tu nie przychodził po pomoc. Potrzebuje poprawne odpowiedzi w
zasadzie na już, a potem będę siedział do rana, aby to zrozumieć...
26 mar 20:56
Maths_looser: Ktoś pomoże?
26 mar 21:10
wredulus_pospolitus:
pierdzielę ... człowieku ... jak nie wiesz ile wynosi pochodna z e
x to niby co chcesz przez
noc zrozumieć
Siadaj na dupie i licz pochodne ... po 2 godzinach już bez większego problemu będziesz liczył
pochodnej i dzięki temu także takie zadania nie będą stanowić większego problemu
26 mar 21:26
Maths_looser: pochodna z ex to oczywiście ex
26 mar 22:05
Maths_looser: Tutaj trzeba zastosować wzór na pochodne różnicy?
Jeżeli tak to ex−x = −1 + ex, prawda?
26 mar 22:09
wredulus_pospolitus:
f(x) = e
x − x
to f'(x) = e
x − 1 (skąd mamy ... f'(x) > 0 −> x > 0 ... więc f(x) rosnąca dla x>0 a malejąca
dla x<0 ... odp (d) odpada)
teraz liczymy f''(x) = e
x
zauważ, że f''(x)
>0 dla dowolnego x∊R ... czyli funkcja f(x) jest wypukła,: (górny lewy
wykres:
http://matematykadlastudenta.pl/strona/259.html)
co oznacza, że 'wraz z upływem czasu' rośnie coraz szybciej, a maleje coraz wolniej)
Stąd odpowiedzi (a) i (c)
26 mar 22:10
Maths_looser: Okay, a więc..
f ' (x) = ex − 1
f ' (x) > 0, a więc ex−1 > 0 <=> ex > 1, tak ?
26 mar 22:12
wredulus_pospolitus:
Przykładem funkcji wypukłej która zapewne kojarzysz jest g(x) = x2
26 mar 22:13
wredulus_pospolitus:
tak ... e
x > 1 ⇔ e
x > e
0 ⇔ x > 0
26 mar 22:13
Maths_looser:
Tak?
26 mar 22:14
wredulus_pospolitus:
tak i jak widzisz ... jak lecimy od lewej i zbliżamy się do x=0 to funkcja 'coraz wolniej
maleje'
w x=0 mamy ekstremum i później im bardziej się od niego oddalamy tym szybciej funkcja rośnie
26 mar 22:15
wredulus_pospolitus:
analogicznie będzie dla f(x) = ex−x (chociaż sam wykres wygląda z goła inaczej
26 mar 22:16
Maths_looser: skoro f ' (x) = ex −1
to zgadzam się definitywnie, iż f '' (x) = ex, a skoro tak to ex>0, idąc dalej tym tropem
zgadzam się iż jeżeli podstawimy pod "x" dowolną rzeczywistą to na pewno ex>0
26 mar 22:18
wredulus_pospolitus:
ok ... jeśli ogarnięte, to podbijaj następne
26 mar 22:19
Maths_looser: Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale żeby obliczyć tempo zmian to muszę w zasadzie policzyć f '
(x), odczytać jak się to zachowuje/jak wygląda na wykresie, następnie policzyć f '' (x), aby
mieć dalszy kawałek wykresu, znów to sobie przedstawić na wykresie, a potem wychodzi dzięki
temu funkcja chociażby g(x)=x2 i dzięki niej możemy dojść do tego gdzie rośnie gdzie maleje,
gdzie szybciej gdzie wolniej?
26 mar 22:20
wredulus_pospolitus:
tak ... aczkolwiek w sobotę postaram Ci się podać pewne 'drogi na skróty' które mogą Ci
szybciej 'wydedukować' jaką będziesz miał sytuację
26 mar 22:22
Maths_looser: Wow, już dziś jestem Ci niesamowicie wdzięczny. Czy mógłbym Ci się jakoś zrekompensować?
Podziwiam samo to, że chcesz swój cenny, prywatny czas poświęcać na rozwiązywanie moich zadań,
a co dopiero jeszcze uczyć mnie tego tematu...
26 mar 22:24
wredulus_pospolitus:
Szykuję się do zakupu używanego auta dla mamy ... możesz zafundować
Bez obaw − cena będzie w
okolicach 10 tys. Euro
26 mar 22:26
Maths_looser: Hmm.. Obawiam się, że nie poratowałbym Cię w tej chwili nawet w PLN, a w Euro byłoby już to na
pewno nie możliwe
26 mar 22:36
Maths_looser: W zasadzie 1 test na 3 rozwiązany, dzięki temu, iż ten pierwszy jest 10/10 pkt. to w zasadzie
nie musze robić pozostałych dwóch podejść. Natomiast dobrze by było mieć odpowiedzi chociaż to
potem ucząc się do egzaminu obliczałbym sobie sam, ale chociaż miałbym już poprawne
odpowiedzi, więc mógłbym zweryfikować czy dobrze zrobiłem. Jak chcesz to mogę wstawić zadania,
chociaż już bardzo późno, nie chce Cię wykorzystywać już tak bardzo
26 mar 22:41
Maths_looser: Inaczej, zaznaczę wszystkie odpowiedzi i system sam pokaże, które prawidłowe. Nie będę Cię
prosił, abyś mi pozostałe 5 zadań rozwiązał z kolejnych dwóch podejść, a więc 10 łącznie, bo
bym Cię do rana tutaj denerwował
26 mar 22:45
Maths_looser: Jak mógłbym Cię zlokalizować tutaj, abyś podesłał mi jakiś "kurs", nie ukrywam, iż to dla mnie
dość ważne, na pewno wiele by mi to pomogło
26 mar 22:45
wredulus_pospolitus:
albo daj linka do strony ... będziesz szybciej niż wstawiać pojedyncze zadania
26 mar 22:47
Maths_looser: To jest system, mogę co najwyżej screeny podesłać Ci tutaj.
26 mar 22:48
26 mar 22:48
wredulus_pospolitus:
chociaż jak teraz patrzę na te pochodne to mogą być one trochę za trudne dla Ciebie (ale link
zachowaj ... tutaj będziesz miał sporo różnej maści całek)
26 mar 22:50
Maths_looser: Jak cokolwiek będziesz miał to umówmy się, że tutaj mi je wstawiaj (linki) etc. Ja sobie
zapiszę to stronę.
26 mar 22:51
wredulus_pospolitus:
To wrzucaj screeny do tego tematu (nie ma potrzeby kolejnego tworzyć) ... to się raz dwa to
zrobi
26 mar 22:54
26 mar 22:54
26 mar 22:55
26 mar 22:55
26 mar 22:55
Maths_looser: Po rozwiązaniu tych 4 mogę otworzyć nowe podejście. Podesłałem 4, gdyż piąte się powtórzyło.
26 mar 22:57
wredulus_pospolitus:
1.
| 1 | | 1 | | 1 | | 1 | |
f'(x) = ( |
| )'e2x + |
| *(e2x)' = − |
| e2x + |
| *2e2x = |
| x | | x | | x2 | | x | |
| 2x − 1 | | e2x | | 1 | |
= e2x( |
| ) = |
| ( 2 − |
| ) |
| x2 | | x | | x | |
więc odp (a), (b) i (c) są poprawne
26 mar 22:59
wredulus_pospolitus:
2)
f(x) = x*ex
f'(x) = (x)'ex + x*(ex)' = 1*ex + x*ex = ex(1+x)
więc f''(x) = ( ex*(x+1) )' = ex*(x+1) + ex*1 = ex(x+2)
f'''(x) = (ex(x+2))' = ex(x+2) + ex*1 = ex(x+3)
więc odp b i c
26 mar 23:01
wredulus_pospolitus:
f(x) = x4 + 6x
to:
f'(x) = 4x3 + 6
f''(x) = 12x2
więc odpowiedzi (b) i (d) odpadają
zauważ, że f''(x) ≥ dla dowolnego x∊R (pominę fakt, że mówimy o wypukłości tylko gdy
f''(x) > 0 )
w takim razie funkcja f(x) jest wypukła w x∊R
Odp c
26 mar 23:04
wredulus_pospolitus:
zad 4 już było tutaj podawane
26 mar 23:05
wredulus_pospolitus:
aj nie ... dobra
f(x) = e
x + x
no to:
f'(x) = e
x + 1 (zauważ, że f'(x) > 0 dla dowolnego x ... więc funkcja zawsze rośnie, więc odp
(a) i (b) odpadają)
f''(x) = e
x (zauważ, że f''(x) > 0 dla dowolnego x ... więc f(x) jest wypukła)
A co się dzieje z funkcją gdy jest rosnąca i wypukła? 'rośnie coraz szybciej' czyli odp (c)
26 mar 23:07
Maths_looser: Było trochę inne. Trochę inna dana funkcja i trochę inne odpowiedzi
26 mar 23:09
Maths_looser: Dobry jesteś powiem Ci, jesteś profesorem? Czy zakochałeś się w pochodnych?
26 mar 23:13
wredulus_pospolitus:
Ani jedno ani drugie − po prostu:
1) nie chodziłem do gimnazjum (stary system)
2) pochodne miałem w liceum
3) na starej maturze było jedną 'typowe' zadanie; "zbadaj przebieg zmienności funkcji" (które
wymagało m.in. umiejętność liczenia pochodnych), przygotowując się do matury na zajęciach
przerobiłem dziesiątki tych przykładów tak, że robiłem je niemalże w pamięci (patrząc na wzór
funkcji już wiedziałem mniej więcej jak będzie wyglądał jej wykres).
4) pochodne to nic strasznego, to zwyczajne podstawianie do gotowych wzorów
26 mar 23:17
26 mar 23:18
26 mar 23:19
26 mar 23:19
26 mar 23:20
wredulus_pospolitus:
uuu ... całeczki ... no to tutaj wysiądziesz jeżeli nie opanujesz pochodnych
26 mar 23:21
26 mar 23:21
Maths_looser: Nie poradzę sobie kompletnie bez znajomości pochodnych? A więc rozumiem, że pochodne to taki
konieczny wstęp do całek?
26 mar 23:21
wredulus_pospolitus:
1)
| x3 − 2√x | | 1 | |
∫ |
| dx = ∫ (x2 − 2 |
| ) dx = ∫ x2 dx − ∫ 2x−1/2 dx = |
| x | | √x | |
więc odp (a) i (b) prawidłowe ... odp (c) także (pochodna z wyniku całki = funkcji pod całką
−−− w ten właśnie sposób sprawdza się czy dobrze policzyliśmy całkę ... bo 'liczenie pochodnej
jest o wiele łatwiejsze niż całek' )
odp (d) NIE JEST prawidłowa, bo wynikiem całki nieoznaczonej jest cała RODZINA funkcji 'na
końcu będzie
+C' co oznacza dowolna stałą liczbę
tak więc:
∫ 1 dx = x + C bo zarówno (x+1)' = 1 jak i (x+5)' = 1 jak i (x)' = 1
i to własnie reprezentuje to '+C' na końcu
26 mar 23:25
Maths_looser: Woo, tu już wchodzimy powoli do świata magii. Mimo wszystko odpowiedz a,b,c poprawna, odpowiedz
D niepoprawna?
26 mar 23:26
wredulus_pospolitus:
2)
| 1 | |
ctgx * tgx = |
| * tgx = 1 (powtórka z trygonometrii ) |
| tgx | |
więc ∫ ctgx*tgx dx = ∫ 1 dx = x + C
(patrz co napisałem na końcu poprzedniego postu − nie wiedząc że będą później liczył taką
całkę)
więc mamy odpowiedzi (a) i (c)
26 mar 23:26
Maths_looser: Okay, a więc
1) a,b,c,
2) a,c
26 mar 23:28
Maths_looser: Ty szybciej to rozwiązujesz aniżeli ja czytam jedynie.
26 mar 23:29
wredulus_pospolitus:
3)
| x2ex + 2x | | x2ex | | 2x | |
∫ |
| dx = ∫ |
| dx + ∫ |
| dx = |
| x2 | | x2 | | x2 | |
| 2 | | 1 | |
= ∫ ex dx + ∫ |
| dx = ∫ex dx + 2∫ |
| dx = |
| x | | x | |
= e
x + 2*ln|x| + C
więc odpowiedź (a) i (b) prawidłowa
odpowiedź (c)
NIE JEST prawidłowa,
| 2 | |
prawidłowym zapisem byłoby ∫ ( ex + |
| ) dx |
| x | |
zapis bez nawiasu jest nieprawidłowy ... tak jakbyśmy napisali (x+2)
2 jako x + 2
2 <chociaż
ten zapis ma przynajmniej jakiś sens ... ten w odpowiedzi (c) nie ma żadnego sensu pod
względem matematycznym)
26 mar 23:30
wredulus_pospolitus:
| 1 | |
a (d) NIE JEST prawidłowa, bo po prostu jest źle policzona ∫ |
| dx ... zamiast policzyć |
| x | |
całkę policzona tam została pochodna.
26 mar 23:31
wredulus_pospolitus:
4)
| ex | | ds | |
∫ |
| dx = // s = ex + 1 ; ds = ex dx // = ∫ |
| = ln|s| + C = ln|ex+1| + C = |
| ex+1 | | s | |
= ln(e
x + 1) + C
odpowiedź (a) jest NIEPRAWIDŁOWA
odpowiedź (b) ... a w życiu
odpowiedź (c) i (d) są prawidłowe.
W celu policzenia tej całki skorzystałem z metody 'podstawienia', jest to jedna z dwóch
najpowszechniej używanych metod ułatwiających liczenie całek.
26 mar 23:34
Maths_looser: A coś kojarzę podstawienie i przeliczenie.
26 mar 23:36
wredulus_pospolitus:
5)
| 1 | |
tutaj przydaje się wiedza o pochodnych, otóż (tgx)' = |
| ... dzięki temu wiemy jakie |
| cos2x | |
podstawienie zrobić
| 1 + 2tgx | | 2 | | ds | | 1 | |
∫ |
| dx = // s = (1 +2tgx) ; ds = |
| dx ⇔ |
| = |
| dx |
| cos2x | | cos2x | | 2 | | cos2x | |
// =
| s | | 1 | | 1 | |
= ∫ |
| ds = |
| s2 + C = |
| (1+2tgx)2 + C |
| 2 | | 4 | | 4 | |
więc odpowiedzi (c) i (d) są prawidłowe
26 mar 23:38
wredulus_pospolitus:
nie przeliczanie tylko 'przez części'
26 mar 23:38
Maths_looser: Zgadza się, to akurat świeci mi się gdzieś na końcu głowy.
Powiem Ci, że jesteś niesamowicie dobry w te klocki.. Jak byś chciał to mam ostatnie 5 zadań.
Aczkolwiek, aż głupio mi pytać.
26 mar 23:42
Maths_looser: Dałeś mi tyle tutaj dobrego od siebie, że jestem moralnie zobligowany do tego, aby to wszystko
przyswoić i posiąść wiedzę, której brakuje..
26 mar 23:42
wredulus_pospolitus:
Dajesz ... ale pamiętaj że w sobotę siadasz i 'ogarniasz' pochodne ... później jeszcze będzie
Ciebie czekała 'zabawa' z całkami
26 mar 23:43
Maths_looser: Zrobię to, bo moralność mi inaczej nie pozwoli. Chociażby z szacunku do tego ile dobra tutaj
wylałeś i ile czasu poświęciłeś to muszę to zrobić, posiąść tą wiedzę.
26 mar 23:45
wredulus_pospolitus:
zostało 14 min.
26 mar 23:45
26 mar 23:47
26 mar 23:48
26 mar 23:49
26 mar 23:51
26 mar 23:52
Maths_looser: Jak to rozwiążesz to powiem Ci, że jesteś dla mnie Królem i mistrzem w jednym. +jeżeli takich
rzeczy dawniej uczyli i po tylu latach (zapewne) to wszystko pamiętasz to aż mi wstyd za
siebie i dzisiejsze nauczanie.
26 mar 23:53
wredulus_pospolitus:
1)
| x4 | |
∫ (x3 − 3x2 + 4x −7) dx = |
| − x3 + 2x2 − 7x + C |
| 4 | |
więc
2
| x4 | |
∫ f(x) = [ |
| − x3 + 2x2 − 7x]21 = |
| 4 | |
1
| 24 | | 14 | |
= |
| − 23 + 2*(2)2 − 7*2 − ( |
| − 13 + 2*12 − 7*1) = |
| 4 | | 4 | |
| 1 | | 3 | | 1 | | 17 | |
= 4 − 8 + 8 − 14 − ( |
| − 1 + 2 − 7) = −10 − ( −5 |
| ) = −4 |
| = − |
| |
| 4 | | 4 | | 4 | | 4 | |
więc odp (b)
także odp (d) jest prawidłowa (cała sumy równa jest sumie całek ... analogicznie do tego co
wcześniej robiłem)
26 mar 23:54
wredulus_pospolitus: 2)
funkcja pierwotna
| 5 | |
F(x) = ∫ f(x) dx = ∫ ( |
| − 6x) dx = 5ln(|x|) − 3x2 + C |
| x | |
F(e) = −3e
2 ⇔ 5ln|e| − 3e
2 + C = −3e
2 ⇔ 5 − 3e
2 + C = −3e
2 ⇔ C = −5
więc odp (d) ... dodatkowo odpowiedź (c) jest prawidłowa
26 mar 23:56
wredulus_pospolitus:
Czas jest do 00:00
26 mar 23:57
Maths_looser: Postaram się to przeanalizować w weekend, czyli odpowiedz b oraz d prawidłowa?
26 mar 23:57
Maths_looser: Zadanie 1 odpowiedz b,d
Zadanie 2 odpowiedz c,d
26 mar 23:57
Maths_looser: Na te wcześniejsze zadania miałem czas do 00:00. Te 5 zadań aktualnych do jutra włącznie.
26 mar 23:58
wredulus_pospolitus:
4)
P = 2∫0pi/2 cosx dx = 2*(−sinx)|0pi/2 = 2*[−sin(pi/2) − (−sin0)] = 2*[ 0 + 1] = 2
więc odp (a) i (d)
26 mar 23:59
wredulus_pospolitus:
oki ... to nie musze sie tak spieszyć
26 mar 23:59
Maths_looser: Nie, nie. Powinienem Ci to w zasadzie powiedzieć wcześniej, a Ty w 3/4 minuty rozwiązujesz te
zadania i co najlepsze prawidłowo. Nie wiem jak Ty to robisz. Wykładasz może korepetycje swoją
drogą?
27 mar 00:01
wredulus_pospolitus:
Nie mam cierpliwości do korepetycji, a po drugie − wyżyć z tego się nie da
27 mar 00:02
Maths_looser: Tak myślisz? Nie wiem skąd jesteś, ale załóżmy w Warszawie za h zajęć trzeba 50 zł zapłacić.
Załóżmy, że dziennie miałbyś 5 uczniów, a więc dziennie 250 zł na rękę. Oczywiście musiałbyś
sobie mini szkołę założyć, aby przyjmować 5 uczniów załóżmy 5 dni w tygodniu, ale znam taką
osobę, która to robi.
27 mar 00:05
wredulus_pospolitus:
3)
średnią wartość funkcji na przedziale [a,b] obliczamy ze wzoru:
czyli mamy:
| 1 | |
średnia wartość = |
| ∫−21(2x2 − x) dx = |
| 1 − (−2) | |
| 1 | | x3 | | x2 | | 1 | | 15 | | 5 | |
= |
| * [ |
| − |
| ]−21 = |
| * |
| = |
| |
| 3 | | 6 | | 2 | | 3 | | 2 | | 2 | |
więc odp (a) prawidłowa
odp. (b) i (d) odpadają na wstępie bo BRAKUJE NAWIASU
odp (c) odpada
27 mar 00:06
Maths_looser: Powiem Ci, że siedzę i za każdą Twoją następną odpowiedzią, rozwiązaniem doznaje coraz to
głębszego szoku i niedowierzania. Ile musiałeś włożyć w to pracy swego czasu, aby dojść do
takiej perfekcji. Nie jeden nauczyciel/wykładowca nie powstydziłby się takich zdolności.
27 mar 00:09
Maths_looser: Poradzisz sobie z tym 5? Bo ja to tonę w samym poleceniu..
27 mar 00:15
wredulus_pospolitus:
5)
P'(t) = 4e−0.08t
P(t) = ∫ P'(t) dt = −50e−0.08t + C
odp (a) prawidłowa, tak samo (d) (tutaj jest pokazane podstawienie) ... odpowiedź (c) także
prawidłowa (to o ile dobrze pamiętam jest nawet definicją funkcji pierwotnej)
Pozostało nam policzyć:
P(6) − P(0) = [−50e−0.08t ]06 = −50e−0.48 − (−50) = 19.0608 ≈ 19.061
więc także i odp (c) jest prawidłowa
27 mar 00:16
Maths_looser: Rozumiem, iż odpowiedz A, C, D prawidłowa. Jedynie odpowiedz B błędna?
27 mar 00:18
wredulus_pospolitus:
B także prawidłowa
27 mar 00:24
wredulus_pospolitus:
źle napisałem na końcu
27 mar 00:24
Maths_looser: Czyli wszystkie 4 odpowiedzi są poprawne?
27 mar 00:25
wredulus_pospolitus:
Jeżeli będziesz miał z egzamin z matematyki na koniec semestru to MUSISZ siąść do pochodnych i
całek bo się po prostu ośmieszysz na egzaminie.
27 mar 00:25
wredulus_pospolitus:
tak
27 mar 00:26
Maths_looser: Okay, a masz jakiś kurs/zadania/informacje/porady/skróty/sposoby/ cokolwiek z całek, pochodnych
i ogólnie tego działu?
27 mar 00:27
wredulus_pospolitus:
co do całek −−− to podany zbiór zadań masz tam najpierw wyjasnione na przykładach jak liczysz
całki poszczególnymi metodami ... później masz szereg całek które po prostu rozwiązujesz.
Całki to jest ta część analizy którą po prostu trzeba 'przerobić' w sensie −−− zrobić setki
(tak jest SETKI) przykładów. Wierz mi ... jeżeli zrobisz paręset całek to później po pierwszym
spojrzeniu na jakąś całkę będziesz instynktownie wiedział jak ją rozwiązać czy też jaki będzie
mniej więcej wynik tejże całki.
Co do pochodnych − na start materiał na matematyka.pisz.pl ... a tak to bym musiał się
zastanowić.
27 mar 00:32
wredulus_pospolitus:
PS. Siadanie do całek bez opanowania pochodnych mija się całkowicie z celem.
27 mar 00:33
Maths_looser: W zadaniu 3 oraz 4 zbyt mało poprawnych odpowiedzi, to znaczy te które podałeś są prawidłowe,
ale jeszcze jakieś są, których nie zaznaczyliśmy. Wynik 6/10 z jednej strony można powiedzieć,
iż jest bardzo zadawalający i jestem bardzo Ci wdzięczny, ale nie chce abyś pomyślał, iż
fascynuje mnie wynik 6/10 jako ogólnie, bo tak nie jest. Natomiast w tym przypadku, kiedy mi
pomagasz to jestem bardzo zadowolony z niego. Dodam, iż z poprzednich "piątek" zadań wynik
10/10 oraz 8/10, a teraz 6/10, ale to i tak dla mnie bardzo satysfakcjonujący wynik. Sam
zrobiłbym maksymalnie każdy z tej "piątki zadań' na 2/10. Bardzo jestem Ci wdzięczny
27 mar 00:33
wredulus_pospolitus:
| 1 | |
Jeżeli nie będziesz wiedział że pochodną z lnx jest |
| to nie będziesz wiedział, że |
| x | |
To jest po prostu niemożliwe.
27 mar 00:34
Maths_looser: Okay, z pewnością wezmę pod uwagę Twoje słowa jak i stronę, którą mi podałeś. Jak zapiszę link
tego okna na matematyka.pisz to on nigdy tutaj już nie usunie się, prawda? Oczywiście spadnie
w zadaniach pewnie gdzieś daaaaaaaaaleko, ale po linku zawsze go namierzę, nie prawdaż?
27 mar 00:34
wredulus_pospolitus:
w 3 tylko (a) jest prawidłową odpowiedzią i gdyby prowadzący stwierdził, że także niby (b) jest
prawidłową odpowiedzią to bym go zrównał z ziemia za twierdzenie, że:
∫ 2x2 − x dx to prawidłowy zapis
27 mar 00:36
Maths_looser: | 1 | |
Bardzo sensownie wygląda |
| w przypadku całek względem pochodnych. Widać tu duże |
| x | |
nawiązanie, ale tak znajomość podstaw to klucz do rozszerzeń.
27 mar 00:36
Maths_looser: Mogę reklamować zadanie, myślisz, iż warto?
27 mar 00:37
Maths_looser: W jaki sposób najlepiej wytłumaczyć reklamację?
27 mar 00:38
wredulus_pospolitus:
w 4 zaznaczyłeś które odpowiedzi ? a i d
I dobrze
odpowiedź (b) odpada bo wtedy P = 2*0 − 2*1 = −2
< 0 ... i niech no prowadzący powie, że
pole tej figury ma wartość ujemną
natomiast skoro już zaznaczyliśmy, że odp (a) i P = 2 ... to przecież nie może być P = 2π
więc wybacz, ale nie przyjmuję do wiadomości możliwość taką, że a i d to nie są wszystkie
prawidłowe odpowiedzi
27 mar 00:39
wredulus_pospolitus:
w powyższy sposób możesz zareklamować (4) zadanie ... tylko przestudiuj w jaki sposób wyliczona
zostało 'P'
27 mar 00:40
wredulus_pospolitus:
a pamiętasz które z poprzedniej listy było 'niepełne'
27 mar 00:41
Maths_looser: Zgadza się w zadaniu nr 4 odpowiedzi A i D
27 mar 00:42
wredulus_pospolitus:
To w którym takim razie nie było wszystkich odpowiedzi ?
27 mar 00:43
Maths_looser: Zadanie 4 zareklamowane.
Zadanie 3 jeszcze było niepełne. Zaznaczyłem odpowiedz A ona jest prawidłowa, lecz brakuje
czegoś.
27 mar 00:45
wredulus_pospolitus:
to reklamujesz zadanie 3.
Uzasadnienie.
| ∫ab f(x) dx | |
'Korzystamy ze wzoru wartość średnia = |
| ' |
| b − a | |
Związku z tym D jest nieprawidłowa.
| 1 | |
zapis |
| ∫−21 2x2 − x dx jest nieprawidłowy ... powinno być: |
| 3 | |
1 | | 1 | |
| ∫−21 (2x2 − x) dx lub |
| ( ∫−21 2x2 dx − ∫−21 x dx) z tego powodu |
3 | | 3 | |
odpowiedź (B) odpada
Odpowiedź (C) odpada ponieważ wyszła nam (A) prawidłowa − a te dwie odpowiedzi się wzajemnie
wykluczają −−− prowadzący NIEPRAWIDŁOWO traktuje odpowiedź (b) jako poprawną.
27 mar 00:52
wredulus_pospolitus:
a z poprzedniej listy także zapewne zadanie (3) było 'niepełne' ... jeżeli tak to dokładnie z
tego samego powodu co tutaj (na tamtej liście w zadaniu 3 zapewne odpowiedź (c) traktował jako
prawidłową).
27 mar 00:55
Maths_looser: Ok, taką reklamację przedstawię.
27 mar 00:55
wredulus_pospolitus:
Czy to są zadania od prowadzącego ćwiczenia czy prowadzącego przedmiot?
27 mar 00:57
Maths_looser: Wykłady i ćwiczenia.
27 mar 01:01
Maths_looser: Reklamacja swoją drogą wysłana. Do tej poprzedniej "piątki" nie mogę niestety już złożyć
reklamacji, gdyż zamknąłem "okienko"
27 mar 01:01
wredulus_pospolitus:
To pójdź do niego na konsultacje i z tym zadaniem i zapytaj się dlaczego było niepełne.
27 mar 01:04
Maths_looser: Ok, tak też zrobię mimo iż wysłałem reklamację, na którą muszę otrzymać odpowiedz.
Nie wiem jak Ci dziękować. Bez Ciebie nigdy bym tego nie zrobił. Jestem Ci wdzięczny jak chyba
nigdy nikomu. Jakbyś coś miał z pochodnych/całek to podeślij tutaj, będę Ci bardzo wdzięczny,
z pewnością się przyda, bo moje zobowiązanie to nie tylko słowa, a ciężka praca z tematem.
27 mar 01:07
27 mar 11:19