matematykaszkolna.pl
abażur nicol: rysunekzadanie do wykonania abażura Jola potrzebowała pół koła wyciętego z kartonu, Odcięła z niego małe półkole (na górze gdzie jest ,srednica) o promieniu równym 1/3 promienia dużego półkola. Pozostałą część zszyła i otrzymała abażur. Pole powierzchni abażuta jest równe 400 pi cm2. Jaki był promień dużego półkola z którego Jola wycięła swój abażur Kochani przepraszam,że rysunek odwrócony ale nie umiem inaczej narysować.To wycięcie jest na środku półkola. środek wycięcia i środek koła to jedno Bardzo proszę jak możecie mi pomóc i wytłumaczyć co i jak będę wdzięczna. wiem że zajmujecie się poważniejszymi zadaniami ale jak dotąd nigdy się na Was nie zawiodłam....emotka
21 mar 17:16
ABC: jakby to podwoić to mamy duże koło a z niego wycięta dziewiąta część pola, i pole tego podwojonego abażura 800 π, to pole całego koła bez wycięcia 900π , to promień dużego koła (czy półkola ) 900=30 to taki skrót myślowy emotka
21 mar 17:23
nicol: no właśnie dla Ciebie to skrót myślowy a dla mnie tabula razaemotka
21 mar 17:28
ABC: rysunek tak to wygląda po podwojeniu , jeśli małe koło ma 3 razy mniejszy promień to ma 9 razy mniejsze pole,
 8 
czyli

πR2=800 , gdzie R − promień dużego
 9 
21 mar 17:33
a7: pole powierzchni abażura otrzymujemy przez odjęcie od pola dużego koła pola małego kola i podzielnie na dwa robimy więc operację wdrugą stronę podwajamy pole abazura 2*400π=800π pole dużego koła równa się πR2 a wiemy że duże R jest 3 razy małe r π(3r)2−πr2=800π 9πr2−πr2=800π r=10 3r=R=30 (cm) czy jasnśniejsze?
21 mar 17:35
nicol: ABC bardzo dziękuję emotka a7 DZIĘKUJĘ emotka za wytłumaczenie emotka jak Wytłumaczycie jakieś zadnie to następne już idą mi lepiej dzięki
21 mar 17:53
a7: spoks emotka
21 mar 17:57