matematykaszkolna.pl
wektor położenia dla ciała poruszającego się ruchem jednostajnym Maciej: Kapitan łodzi podwodnej P spoczywającej tuż pod powierzchnią wody w początku układu odniesienia x−y dostrzega nieprzyjacielski okręt O płynący ze stałą prędkością ~v1 = (3√3, 1)Torpeda, którą dysponuje łódź podwodna porusza się z prędkością o wartości v2 = 8. Pod jakim kątem względem osi x należy wystrzelić torpedę, aby trafiła nieprzyjacielski statek? Przyjmij, że w momencie wystrzelenia torpedy, nieprzyjacielski statek znajduje się w miejscu o współrzędnych (√3, 3). Gdzie będzie znajdował się okręt w momencie trafienia weń torpedy? Zadanie należy rozwiązać stosując wzór na wektor położenia dla ciała poruszającego się ruchem jednostajnym r = r0 + avt.
8 mar 02:29
wredulus_pospolitus: I problem polega na? Zrobiłeś wykres? Zaznaczyłeś położenie okrętów? Wyznaczyłeś po jakim torze płynie statek?
8 mar 09:52