matematykaszkolna.pl
kąty w ostrosłupie pabel: kąty proste w ostrosłupie czworokątnym prawidłowym Czy ostrosłup czoworokątny, którego podstawą jest kwadrat, charakteryzuje się tym, że jego krawędzie boczne tworzą z jednym z boków kwadratu kąt prosty?
20 lut 22:06
Mila: Jeżeli jest prawidłowy czworokątny to nie.
20 lut 22:20
pabel: czy zatem takie oznaczenia kątów na rysunku są błędne? https://imgur.com/a/gbReEsy
20 lut 22:24
pabel: wklejam zdj. bo nie wiem jak tu rysować.
20 lut 22:26
Mila: Tak, jak na rysunku może być, ale to nie jest ostrosłup prawidłowy. Co tam Ci się nie zgadza?
20 lut 23:53
Mila: Napisz. Jutro pomogę, teraz idę już spaćemotka
20 lut 23:54
pabel: Dlaczego nie jest prawidlowy? W podstawie ma kwadrat
21 lut 01:03
wredulus_pospolitus: ostrosłup PRAWIDŁOWY oznacza, że wszystkie ściany boczne tego ostrosłupa są takie same ... czyli (m.in.) nachylone pod tym samym kątem do podstawy
21 lut 01:28
wredulus_pospolitus: albo jak wolisz bardziej definicję: ostrosłup prawidłowy posiada figurę foremna w podstawie, a rzutem jego wierzchołka jest środek geometryczny podstawy (co oznacza to co napisałem powyżej)
21 lut 01:31
pabel: ok rozumiem a dlaczego na rysunku kąty między wszystkimi krawędziami bocznymi a podstawą są proste a nie tylko ta krawędź CD?
21 lut 11:29
wredulus_pospolitus: rysunek wskaż mi miejsce gdzie jest podane na tym rysunku że kąt nachylenia ściany ABS do podstawy jest równy 90o To samo pytanie dotyczy ściany BCS. Po lewej rysunek tego ostrosłupa. Po prawej jego RZUT Z GÓRY. Te wszystkie kąty proste (pomijając te dwa przy punkcie E) właśnie mówią nam o tym, że wierzchołek S leży 'nad' wierzchołkiem D
21 lut 11:37
pabel: eh popieprzone to jakies
21 lut 12:33
pabel: i jak bede pisal mature to jak ja mam zczaic ze tutaj bedzie kat prosty, tutaj nie... a to kluczowe w rozwiazywaniu zadan ze stereo
21 lut 12:33
wredulus_pospolitus: Mamy końcówkę lutego ... jeżeli nie celujesz (a raczej nie celujesz) w 100% z matury to po prostu na chwilę obecną ODPUŚĆ sobie geometrię i skup się na innych działach matematyki. Jak je już dobrze opanujesz, wtedy siądź do geometrii i opanuj chociaż podstawy.
21 lut 12:41
Mila: Już wyjaśniam.
21 lut 16:54
Mila: rysunek SD⊥do płaszczyzny ABCD− z treści zadania⇔że SD jest prostopadłe do każdej prostej leżącej w płaszczyźnie ABCD i przechodzącej przez punkt przebicia SD to znaczy pkt. D Zatem: 1) SD⊥DC, SD⊥DA, SD⊥DB 2) W ΔSDA: z tw. Pitagorasa |SA|2=(2a)2+a2=5a2 |SA|=a5 2)ΔSDA≡ΔCDS − bkb⇔|SC|=a5 3) W ΔSDB: |DB|=a2− przekątna kwadratu |SB|2=(2a)2+(a2)2=6a2 |SB|=a6 4) Sprawdzamy jakim trójkątem jest ΔABS− z tw. odwrotnego do tw. Pitagorasa Boki Δ: a, a5, a6 (a6)2=? a2+(a5)2 6a2=a2+5a2 , L=P ⇔ΔABS jest trójkątem prostokątnym, największy kąt (90o) leży naprzeciw najdłuższego boku ΔSCB≡ΔSAB − bbb 5) AE⊥SB i CE⊥SB |AE|=|CE|− to są wysokości opuszczone z kata prostego na przeciwprostokątną Teraz pracuj samodzielnie.
21 lut 17:19