19 lut 12:09
Pytający:
Przykre jest to, że takie słowa padają ze strony Najwyższej Izby Kontroli.
19 lut 12:26
ite:
super komentarz do tego, zacytuję część
Matura 1970 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty wycięcia to 4/5 tej kwoty. Ile zarobił drwal?
Matura 2010 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Koszty wycięcia to 4/5 tej kwoty, czyli 80 zł. Drwal zarobił
20 zł. Zakreśl liczbę 20.
Matura 2020 r.
Drwal sprzedał drewno za 100 zł. Pokoloruj drwala.
19 lut 12:29
PW: Ja też apeluję do pani Zalewskiej, aby zawiesiła swoją działalność państwową i przeszła na
emeryturę.
19 lut 12:31
Pytający:
Tylko nikt jeszcze nie wpadł na genialny pomysł, aby klasy liczyły co najwyżej 15 osób.
Jeśli człowiek ma zindywidualizować pracę dla każdego w klasie, gdzie jest 25 osób,
to staje się to nierealne.
Wykonując prosty rachunek 45min : 25 osób = 1,8 min/osobę, gdzie jeszcze należy podać temat,
sprawdzić obecność, ewentualnie sprawdzić zadanie domowe, wprowadzić temat itp.
19 lut 12:35
Adamm:
@Pytający
15 osób co najwyżej to nierealne żądania
już 20 to mało
19 lut 13:38
Jerzy:
@Pytający ... co masz na mysli dzieląc 45 min przez 25 osób ?
19 lut 13:41
PW: Czas poświęcony każdemu z uczniów na lekcji na tę "indywidualizację".
Tylko nie mów, że powinien to zrobić w domu przygotowując dla każdego karteczkę z planem pracy
na tę lekcję.
25 razy 10 minut ≈ 4 godziny.
19 lut 13:51
Adamm:
Chodzi o pieniądze.
15 osób nie ma większego sensu uczyć, ale 30 już tak.
19 lut 14:03
6latek: No i w czym problem ?
W artykule pisze ze co 6 uczen nie zdaje matury .W czasch kiedy ja pisalem mature od 15 do 20%
tez nie zadwalo
Czy NIK chce ze 100 % uczniow zadawalo i zeby te 100% uzyskalo wyzsze wyszksztalcenie ? Mzonki
Poza tym nie tylko minister Zalewska jest winna zapasci w edukacji .Wszyscy ministrowie i
premierzy od 1989r
19 lut 14:51
niktważny:
Znowu się zaczyna, różne tłuki ( lenie) nie mogły pojąć niczego z matematyki,
to zrezygnowano w nowym ustroju z matematyki na maturze.
Przecież wszyscy musieli mieć maturę, a że pusto w głowie, to nieważne,
papierek i przepustka do politologii była.
I mamy tak jak mamy.
19 lut 18:38
Marek Jurek: niktważny, a jaką masz receptę żeby było lepiej?
19 lut 19:03
janek191:
Ciekawe, czy kontrolerzy z NIK − u zdawali maturę z matematyki ? Raczej nie.
19 lut 19:16
Mila:
Lepiej nie będzie, będzie gorzej.
19 lut 19:19
6latek: Witam serdecznie
A kto sie tym bedzie przejmowal .Najwazniejsze aby mediana 2350 zl sie zgadzala .
19 lut 19:28
Mila:
wg mnie:
Programy nauczania należy zmodyfikować, mają być dostosowane do poziomu ucznia
o przeciętnych zdolnościach, dla chętnych i uzdolnionych zajęcia nadoobowiązkowe.
Matura z matematyki powinna być, chociażby dlatego, aby każdy umiał obliczyć swoje podatki,
wiedział jakie może mieć przykre niespodzianki przy braniu kredytu itp.
19 lut 19:33
6latek: Milu
Nikt sie nie bedzie teraz tym zajmowal . W maju wybory do UE , w pazdzierniku do parlamentu.
Wiec nawet nikt nie zwroci na to uwagi
19 lut 19:36
old 65: Moja polonistka w liceum mowiła otwarcie,że gdyby nie dostała ściągi na maturze z matematyki,to
nigdy nie zdałaby matury i nie poszłaby na studia. Jeżeli ktoś jest super humanistą,pisze
wiersze i nie ma głowy do matematyki,to po co męczyc go matematyką na maturze ? Po co on ma
tylko zakuc,zdac i zapomnieć ? Dlaczego zasada trzech zet (zakuć,zdać,zapomnieć) ciągle
obowiązuję w naszej oświacie już od podstawówki ? Wnuk sąsiada super uczen klasy szóstej nie
pomoże z matematyki swojej siostrze o rok młodszej,bo przez rok prawie wszystko zapomniał, ?
19 lut 20:03
Kacper: Skoro są tak słabe wyniki, to należy pomyśleć, co zrobić żeby były lepsze, a nie rezygnować z
matury.
Brak słów ...
19 lut 20:12
Marek Jurek:
wiesz jakie szkody może spowodować humanista nie mający pojęcia o matematyce? sobie zrobi
krzywdę a co gorsza innym przy okazji
19 lut 20:14
Leszek: Matematyka uczy logicznego myslenia , wnioskowania , postepowania logicznego
i myslenia przyczynowo−skutkowego !
Nie wyobrazam sobie np.prawnika ktory tak nie umie postepowac !
Problem polega na tym ,ze zle jest ulozony program ( jest przeladowany ) i niestety jest
zle prowadzony w szkole ( nauczanie bezmyslnego wkuwania )
Mam nadzieje , ze czteroletnie liceum poprawi ta sytuacje !
19 lut 20:24
old 65: Humanista,który uzyskał pozytywną ocenę z matematyki w klasie maturalnej jest po dwunastu
latach nauki matematyki,więc zna podstawy matematyki. Samo zdanie matury z matematyki o niczym
nie swiadczy. Trzeba przeprowadzic gruntowną reformę programów nauczania i uczyć tak ,aby coś
z tego zostało w głowie na wiele lat.
19 lut 20:26
old 65: Zapomniałem dodać,że na studiach obowiązuje zasada czterech zet (zakuć,zdać,zapomnieć,zapić).
19 lut 20:32
Wenera: Podstawa z matematyki jest podstawą do funkcjonowania
17 mar 16:51
Wenera: w społeczeństwie
17 mar 16:55
Skala: Drodzy mili, nie tylko program nauczania pozostawia wiele do życzenia, ale i uczniowie. Rok
temu ukończyłem szkołę średnią, teraz jestem studentem matematyki i z perspektywy czasu powiem
Wam, że w głównej mierze to wina uczniów. W mojej byłej już klasie nikt poza mną nie próbował
zrozumieć, co się na lekcjach dzieje. Każdy robił to tak, by tylko zdać i nic więcej. Wina
programu? Nie sądzę. Program nie jest winny temu, że uczniowie nie znają tabliczki mnożenia
lub wzorów skróconego mnożenia. Problem jest taki, że spora część osób nie jest zainteresowana
matematyką i najzwyczajniej w świecie ją olewają. Po części to rozumiem, sam taki byłem, ale z
takimi podstawami podstaw nie miałem problemu.
18 mar 11:41
XmrumciaX: I dobrze
18 mar 11:47
6latek: Prosze sie nad tym nie rozwodzic .
To nie ma powodu . To i tak sie nie zmieni dopoki bedzie rzadzil system okraglostolowy .
To nie jest wina ani nauczycieli ani uczniow , tylko wina politykow ktorzy nami rzadza
Oni chca miec bezwiedna mase ktora moga rzadzic i oszukiwac , obiecywac a potem tych obietnic
nie dotrzymywac
18 mar 11:54
an: Do Skala. Moim zdaniem dopóki uczniowie nie będą rozumieli matematyki dopóty tak będzie,
faktem bezspornym jest, że w matematyce wody lać się nie da, nauczyciele nie chcą nie potrafią
ich zmotywować do nauki ze zrozumieniem zagadnienia pozostaje "zzz" i braki narastają.
Istnieją ludzie, których mózg przyswaja matematykę wolniej i to do pewnego poziomu, a dalej
staje się to nie możliwe, dotyczy to także tych, którzy są matematycznymi orłami, ale mają
problemy w innych dziedzinach . Jeżeli nauczanie będzie polegało na uzyskania pewnej średniej
na skali wiedzy to będziemy marnować potencjał ludzi, którzy mogli by być naukowcami
dobrymi inżynierami, a także tych, którzy mogli by się wykazać osiągnięciami w dziedzinach
np. humanistycznych, ale na siłę próbuje się zrobić z nich „średnich matematyków”, a oni po
jakimś czasie i tak są wtórnymi analfabetami. Narzekacie na programy, a przecież tworzą je
nauczyciele (po awansie), na tym forum jest sporo nauczycieli i w większości rozwiązują
zwracającym się zadania zamiast dawać im podpowiedzi, jedno samodzielnie rozwiązane zadanie
daje więcej niż kilkanaście przepisanych (mówiąc wprost zerżniętych). Przy okazji wypowiedź
Broniarza o promocji uczniów jest nawoływaniem do przestępstwa, takim samym jak wydanie
wyroku przez skorumpowanego sędziego, niestety nauczyciele nie zawsze są sprawiedliwi
widziałem to doświadczyłem na własnej skórze.
Ciekawi mnie czy uczciwi nauczyciele zmuszą ZNP do wywalenia Broniarza na zbitą twarz.
18 mar 13:47
Bolek: Nie zmusza , bo to jest jedna sitwa komuchow ! ! ! ! ! !
18 mar 14:08
Bolek: Nauczyciele powinni wreszcie zrozumiec ,ze to nie szkola i uczniowie sa dla nich ,
TYLKO nauczyciele sa dla szkoly i uczniow ! ! ! ! !
Nauczyciele ucza innych , a sami nie umieja sie nauczyc tej zasady ,ze sa dla uczniow ! ! ! ! !
18 mar 14:19
belfer:
bredzisz
Bolek ...
obowiązek szkolny trwa do ukończenia szkoły podstawowej nie dłużej
jednak niż do ukonczenia 18 lat.
To uczeń chce lub nie uczyć sie dalej. Nie wszyscy intelektualnie mogą miec prawdziwe średnie
wykształcenie ... a wszyscy walą do szkół średnich. POŁOWA DO ZAWODÓWEK
!
18 mar 14:38
Obserwator:
Ja powiem tak, nowy ustrój zdemoralizował społeczeństwo.
Tutaj rozwiązuje się zadania, mądry uczeń skorzysta, nie rozumie to zapyta.
Głupi odpisze , nawet nie podziękuje. Nie wiadomo, czy w ogóle zobaczy to rozwiązanie.
To jest kompletne lekceważenie pomagających.
Ktoś tam chciałby, abyśmy się nie ograniczali tylko do matematyki.
Jeszcze fizyka i chemia− mamy się rozwinąć!
Był kiedyś angielski, były problemy z języka polskiego.
Dlaczego humaniści nie utworzą podobnego forum?
an krytycznie ocenia tę pomoc , chciałby, aby tylko wskazówki dawać.
No cóż, wskazówki są na lekcjach, w zbiorach, w podręcznikach. Jakoś nie zawsze pomagają.
Zresztą wskazówki też są na forum.
Uczeń liceum to już dojrzały młody człowiek ( powinien być).
Jeden skorzysta z podpowiedzi i to wystarcza, innemu potrzebny wzór rozwiązania.
Każdy musi sam znaleźć swoją ścieżkę do wiedzy.
Niektórzy chcą tylko papierek o ukończeniu szkoły i żadne forum nie nauczy ich niczego.
18 mar 15:26
an: do @belfer
Wśród takich jak Chopin, Mickiewicz, Matejko itp. na pewno znajdą sie tacy , którzy byli
"ciency " z matematyki czy to znaczy, że powinni być malarzami pokojowymi. Szczęściem jest
trafić na nauczyciela, który odpowiednio pokieruje uczniem, no ale cóż belfer w dzisiejszych
czasach jest stworzony do wyższych celów.
18 mar 15:29
an:
Do Obserwator, jak wy traktujecie uczni głupi, mądry, tacy uznawani za głupich
niejednokrotnie okazywali się geniuszami jest na to wiele przykładów. Wskazówki może ten
ktoś nie był na lekcjach może nie zrozumiał nie wiadomo czy chce zrozumieć, ale trzeba
zakładać, że chce bo inaczej to nie ma sensu. Często ci mądrzy w życiu zawodowym są
mniej niż przeciętni.
Ilu zostało nauczycielami bo na te studia było stosunkowo łatwo się dostać i papierek mgr jest,
a teraz rozpacz bo mało zarabia, a godzin pracy w tygodniu i roku to ile, może byście te prace
i zeszyty poprawiali, przygotowywali konspekty w szkole 40 h tygodniowo jak większość .
PAMIĘTAJCIE praca nauczyciela to bardzo odpowiedzialne zajęcie, nauczyciel stosunkowo
łatwo może zniszczyć czyjeś życie ale może też wykreować geniusza, czego WAM życzę mimo
tych być może gorzkich uwag .
18 mar 21:19
Bolek: @belfer , czyli jak uczen skonczy podstawowke lub osiemnascie lat to nauczyciel nie ma
obowiazku go uczyc ? co za belkot ? ? Zmien zawod , idzi sprzedawac pietruszke ! !
18 mar 21:24
Eta: Ejj mał....... t !
18 mar 21:27
6latek: Dobry wieczor
Eta
18 mar 21:47
Olek: Sam jestem uczniem i moim zdaniem ludzie nie zdają matury, bo w ogóle przez 3 lata się do
niczego nie przykładają, a wystarczy skupić się na lekcji i robić zadania domowe. Akurat z
matmy w necie jest dużo filmików, poradników, forów gdzie można szukać pomocy, nie to co np. z
chemii. Według mnie jeżeli ktoś nie potrafi rozwiązać matury na 15 punktów to nie powinien w
ogóle ukończyć szkoły średniej.
18 mar 22:43
6latek: Olek nie ma potrzeby ciagnac tematu
Z tego co slyszalem to we Francji w gimnazjum tez planuja zniesc matematyke .
dajmy sobie z tym spokoj
18 mar 22:47
18 mar 22:56
PW: Bourbaki, ne pleure pas.
19 mar 14:05
Omikron: Mam co do tego pomysłu mieszane odczucia. Z jednej strony bardzo ciężko jest mi zrozumieć osoby
które nie potrafią zdać matury podstawowej z matematyki. Uzyskać 30%... Przecież wystarczy
umiejętnie korzystać z karty wzorów i ma się zdaną maturę. Kilka lat temu w wakacje był tutaj
ktoś, kto z tego z tego pamiętam, w pierwszym terminie dostał 10%. Przez wakacje zadawał tutaj
dużo pytań, wiele było naprawdę "przerażających" (że ktoś o takim poziomie wiedzy
matematycznej ukończył liceum). Ostatecznie zdał w sierpniu na chyba 50%...
6latek może
będzie pamiętał o kogo chodzi, bo z tego co kojarzę to wspólnie się męczyliśmy
Także patrząc pod tym kątem naprawdę nie mogę pojąć jak ktoś może nie zdać matury z matematyki.
Z drugiej strony zakładając że takie osoby faktycznie są (a są jak widać), może jest to
faktycznie bariera która może niektórym znacznie utrudniać podjęcie studiów zupełnie
niezwiązanych z matematyką. Może faktycznie ktoś jest geniuszem z innej dziedziny, a
matematyka sprawia mu olbrzymie trudności? Jeszcze inna kwestia że w obecnych czasach
praktycznie każdy zdaje maturę, idzie na studia. Myślę że ciekawym rozwiązaniem byłoby właśnie
zwiększenie poziomu matur, np. podstawa zdawana od 50%. Sam nie wiem.
19 mar 15:29
Omikron: Chyba chodzi o osobę o nicku maciu
19 mar 15:33
Olek: Czas na papieroski na przerwie to jest, w weekendy imprezki to potem są efekty , i tak
większość z takich osób idzie do szkoły policealnej, nawet jak zdadzą maturę. Powinny zostać
ożywione szkoły branżowe i tyle. Nie każdy nadaje się na studia, a jeżeli jest poetą to i tak
będzie pisał wiersze bez studiów
19 mar 15:50
ite: Pomysł podniesienia progu do 50% z podstawy popieram!
I dodam chęć wprowadzenia jakiegoś progu na rozszerzeniach.
19 mar 16:00
=.=:
?
19 mar 16:07
ite:
@=.=: Na egzaminie zawodowym są progi 75% i 50%, więc chyba nie przesadziłam z tymi
pięćdziesięcioma ?
19 mar 16:30
plack: Nie podniosą progu do 50%,bo trzeba byłoby to zrobić też z innych przedmiotów więc tak naprawdę
dyskusja tu niczego nie zmieni.Dzieci nie chcą się uczyć bo są inne czasy i za dużo widocznie
dla nich pokus jak smartfony,facebook i inne.Jest jeszcze grupa ambitniejszych,którzy się
uczą,są zaciekawieni matematyką(takie diamenty trzeba szlifować według mnie) i nie ma co na
siłę cisnąć tych słabszych albo zawyżać pułapu−to tak jakby zmuszać uczniów zdolniejszych z
matematyki aby pisali wyżej z polskiego czy innych przedmiotów pokrewnych.Jestem pewien,że
jakby zawyżyć próg to i tak by się nie sprawdziło,kwestia po prostu samozaparcia i wyboru
życiowego bo nie zdanie progu 30% czy 50% przez danego ucznia który nie jest tym
zainteresowany będzie tak czy inaczej nie zdaniem i nie będzie się tego uczył.Jakby chcieli to
by się uczyli,każdy wybiera co chcę,przynajmniej w założeniu bo nawet teraz tego nie
robią,wybierają mniejsze zło według ich myślenia.
19 mar 16:34