matematykaszkolna.pl
Różnica między reguła dodawania a mnożenia kkaa: Jak odróżnić zadania z regułą mnożenia i dodawania? Mam nadzieję, że ktoś mnie zrozumie. Mam za niedługo kartkówkę z tego i jeśli wiem czy w zadaniu ma być mnożenie czy dodawanie, to zadanie zrobię dobrze, ale jak już zadania zostaną wymieszane że sobą to nie wiem jak je rozróżnić i łapię się na tym, że wszystko bym robiła regułą mnożenia. Czy istnieje jakiś sposób na rozróżnienie tego? Na przykład: 1. Ile różnych liczb czterocyfrowych nieparzystych, w których wszystkie cyfry są różne można utworzyć z cyfr 1,2,3,4,5,6,7? I tutaj wiem, że będzie 6*5*4*4 A zaś tutaj: 2. Ile różnych liczb dwucyfrowych podzielnych przez 6 można utworzyć z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7? I chciałam automatycznie zrobić: 5*2 = 10, bo 2 i 3 na drugim miejscu, a na pierwszym reszta bez zera i I później drugie, że 2*6, bo 2 i 3 na początku i reszta i razem mi to wychodzi 22 i jest to źle. Wystarczyło wypisać te liczby, które mają końcówkę 2 lub 3 i wychodzi 9. Ktoś mi jest w stanie pomóc to wyjaśnić, jak takie zadania rozróżniać?
29 sty 17:32