matematykaszkolna.pl
Macierze wyznaczniki Trtrtrtr: Czy wyznacznik macierzy po przeksztalceniach będzie zawsze taki sam, jak macierzy przed przeksztalceniami?
28 gru 23:23
ICSP: weź sobie macierz 2x2 i sam sprawdź.
28 gru 23:25
Trtrtrtr: Widzę ze przy mnożeniu przez skalar nie będzie się zgadzało. I przy zamianie wierszy tez nie. Jeszcze mam pytanie czy zarówno w macierzach i wyznacznikach możemy działać na wierszach i kolumnach, i czy w jednym przykładzie możemy raz działać na wierszach a np w kolejnej operacji juz na kolumnach? Jestem samoukiem, stad moje dociekania
28 gru 23:31
Adamm: przy zamianie wierszy może się jedynie zmienić znak
28 gru 23:32
Adamm: Przy wyznacznikach nie można działać na kolumnach i wierszach. |A|+|B| ≠ |A+B| dla dowolnych dwóch macierzy A i B w ogólnym przypadku
28 gru 23:33
Adamm: chyba że coś źle zrozumiałem
28 gru 23:34
Trtrtrtr: Chodziło mi o to czy operacje elementarne można wykonywać zarówno na wierszach lub kolumnach w obu przypadkach. I druga część pytania. Chodziło mi o to,ze jeśli np. w1+w, to czy w następnym przekształceniu moge wykonać jakas operacje na kolumnach (np.k1+k2) czy juz do końca musze trzymać się wierszy?
28 gru 23:41
Trtrtrtr: Tak czytam i raczej pierwsza część pytania dalej jest niejasno przeze mnie sformułowana. Chodziło mi o to czy w macierzy mogę działać na wierszach(kolumnach) i czy w wyznacznikach mogę działać na wierszach(kolumnach). Czy np w macierzy tylko na wierszach? Plus jeszcze jedno pytanko. Czy rozwinięcie Laplace mogę stosować do każdego stopnia wyznacznika?
28 gru 23:44
Mariusz: Jak jesteś samoukiem to tutaj raczej niczego się nie nauczysz
29 gru 07:19