matematykaszkolna.pl
zad student: ile to jest x6/2?
19 gru 20:09
wredulus_pospolitus: ... = x3, ale tylko dla x≥0
19 gru 20:10
wredulus_pospolitus: albo i nie ... z takim zapisem jest po prostu = x3
19 gru 20:11
student: no to mam dobrze!
19 gru 20:11
student: chyba dla x≥0
19 gru 20:12
Jerzy: @Blee .... założenie zbędneemotka
19 gru 20:12
Mariusz: A dla ujemnych ? Najpierw podnosimy do szóstej potęgi i mamy liczbę dodatnią Bierzemy pierwiastek i nadal mamy liczbę dodatnią
19 gru 21:51
wredulus_pospolitus: gdyby zapis był (x)6 to byśmy brali tylko nieujemne liczby natomiast zapis x6/2 = x3 po prostu
19 gru 21:53
student: ale przecież (x)6 = x6/2
19 gru 22:23
wredulus_pospolitus: ale dziedzina x nakłada obowiązek rozpatrywania tylko dla x≥0 to tak samo jak:
 x2 
f(x) =

 x 
i g(x) = x to NIE SĄ te same funkcje Różnią się dziedziną.
19 gru 22:24
student: x≥0
19 gru 22:27
Adamm: (xa)b = xab zachodzi gdy x>0 (gdy x=0 to musi być dodatkowo a, b>0) to typowy błąd studentów by stosować ten wzór dla x<0 kolejność działań jest taka, że najpierw dzielimy to co jest w potędze czyli 6/2 = 3, a potem potęgujemy, czyli x3 możemy wtedy założyć że x≥0, ale możemy tego nie zakładać, i powiedzieć że x∊R
19 gru 22:33