f wymierna
REX: Podaj odpowiednie założenia i wykonaj działania
a. 9+6x+x2/9−6x+x2 * 3−x/3+x
b. x2+10x+25/x2+4x−5
10 gru 17:59
6latek: Popraw zapis (ewentualnie uzyj nawiasow)
10 gru 18:05
REX: Nie ma tu nawiasow.
10 gru 18:11
6latek: ja odczytuje b) tak
Tak ma byc ? Pewnie nie
ale do b) zauwaz ze x
2+10x+25= (x+5)
2
10 gru 18:17
REX: a. (9+6x+x2) / (9−6x+x2 ) * ( pomnozyc przez )( 3−x ) / (3+x )
b. przepraszam zle przepisalam przyklad . Ma byc x/x−4 : x2/x2−16
10 gru 18:31
6latek: w a) zauwaz ze 9+6x+x
2=(x+3)
2
9−6x+x
2= (x−3)
2
zalozenie x−4≠0 ⇒x≠4
x
2−16≠0 ⇒(x−4)(x+4)≠0 ⇒x−4≠0 ⇒x≠ ... i x+4≠0 ⇒x≠.....
Wyrazenie to mozemy zapisac tak (wiadomo dlaczego ?
znowu zalozenie ze x
2≠0 to x≠0
x | | (x−4)(x+4 | | x+4 | |
| * |
| = |
| |
x−4 | | x2 | | x | |
10 gru 19:10
REX: trzeba podac jeszcze xeR\ i w klamerce liczby
10 gru 19:21
6latek: Wybacz ale rozwiazac rownanie x−4≠0 i x+4≠0 to szkola podstawowa
Skoro robisz funkcje wymiernr to nie powinnas miec z tym problemu .
10 gru 19:26
PW: REX, źle rozumiesz ideę tego forum. My tu nie rozwiązujemy prac domowych "na gotowo" (nie
dajemy tzw. gotowców). Udzielamy porad. A Ty wypominasz Koledze 6latkowi formalne braki,
gdy uznał że z dziedziną sobie poradzisz. Jak widać wiesz o co idzie, więc po co pytasz?
10 gru 19:38