matematykaszkolna.pl
liczby zespolone Cinek: przedstawic w postaci trygonometrycznej −1 czyli moduł to 1 i cos bedzie −1 a ze to jest 2 cwiartka to cos bedzie 1? dobrze to rozumuje? sin bedzie −1 −1=1( cos=−1? + (−1)
3 gru 17:33
PW: −1=cos180°+isin180°
3 gru 18:07
Cinek: a jak mam −3−i =2( nie wiem jak to opisac w nawiasie..) cos tego kata bedzie −3/2 sin tego kata bedzie −1/2 w nawiasie odrazu moge podstawic te wartosci czy pisac mam ze =2(cos PI+PI/3 +isin PI+PI/3)? chyba tak tego nie moge wspiac skoro sin i cos wyszly ujemne
3 gru 18:16
PW:
 π π 3 
cos(π+

)=−cos

=−

,
 3 3 2 
 π π 1 
sin(π+

)=−sin

=−

,
 3 3 2 
więc tak jest jak napisałeś.
3 gru 18:33
Cinek: a te pi mozna opuscic i pisac tak jakby ta reszte ktora dodajemy? czyli (cos pi/3 + isin pi/3)
3 gru 18:42
PW: No nie, to co napisałeś to liczby dodatnie, a mają być ujemne − dlatego stosujemy wzory redukcyjne, dodanie π powoduje zmiany znaków, jak sam napisałeś i potwierdziłem o 18:33.
 π π 
3−i = 2(cos(π+

)+isin(π+

))
 3 3 
3 gru 18:59
jc: rysunekKąt = −90o−60o=−150o lub, co na to samo wychodzi, 180o+30o=210o
3 gru 19:16
Cinek: a jak zapisze w tej trygonometrycznej to musze pozniej podstawiac za to wartosci i liczyc czy moge zostawic? w sumie dziwne bo na zajeciach jest polecenie przedstaw a babka zawsze liczy do konca na wartosciach... ciekawe jak na kolokwium pkty bedzie rozdawac za to...
3 gru 19:28
jc: W Twoim zadaniu końcowy wynik to 2(cos 210o + i sin 210o). Co tu można dalej liczyć?
3 gru 19:33
PW: Mateńko, co "dalej liczyć"? Postać trygonometryczna ma swoja definicję. Jeżeli przedstawiłeś w takiej postaci o jakiej mówi definicja, to koniec.
3 gru 19:33
PW:
 π π 
Przepraszam, dopiero teraz zoriantowałem się, że pisałem wszędzie

zamiast

(jaka
 3 6 
silna jest sugestia, spojrzałem na zapis o 18:16 i... uwierzyłem).
3 gru 19:43