matematykaszkolna.pl
ciągi/granice Saizou: Cześć, mam pytanie, czy zapisując limn→an zakładam, że granica ciągu an istnieje? Osobiści twierdzę, że tak, ponieważ już sam o słowo lim = limes oznacza granicę. Co myślą inni?
24 lis 20:19
Jerzy: Nie, granica może nie istnieć .
24 lis 20:32
Blee: limn−>+ an = g <−−−− teraz zakładasz, że granica ciągu an istnieje (i jest równa g)
24 lis 20:34
Saizou: Czyli sam zapis limn→ an co oznacza?
24 lis 20:39
Blee: "granica ciągu an"
24 lis 20:41
Blee: Więc można np. napisać: "Dlatego też limn−>+ an nie można jednoznacznie wyznaczyć" "Dlatego też limn−>+ an nie istnieje" "Dlatego też limn−>+ an istnieje i wynosi 3"
24 lis 20:44
Leszek: Lub moze byc napisane polecenie , wyznacz lim n→ an
24 lis 20:50
Adamm: lim an to liczba zatem zapisując lim an, zakładasz że granica istnieje
24 lis 20:53
Saizou: Adamm podzielam twoje zdanie emotka zastanawiam się nad tym w kontekście nauczania granic w szkole średniej.
24 lis 21:29
jc: Dlatego wolę notację an →g.
24 lis 21:41
Jerzy: @Adamm (20:53) ... lim an, to nie musi być liczba.
24 lis 23:04
jc: Tym gorzej dla notacji lim an.
24 lis 23:05
Jerzy: Znajdź rozwiązanie równania: |x| = −1 wcale nie oznacza,że ono istnieje.
24 lis 23:08
Leszek: | x | = −1 ⇒ x = θ ( zbior pusty to tez rozwiazanie )
25 lis 10:35