ilu uczniów zlaiczyło sprawdian
YEY: W pewnej klasie 14 uczniów zaliczyło sprawdzian z matematyki, 15 uczniów zaliczyło
sprawdzian z fizyki, a 11 uczniów zaliczyło sprawdzian z chemii, przy czym 13 uczniów
zaliczyło przynajmniej dwa sprawdziany, a 2 uczniów zaliczyło wszystkie trzy sprawdziany.
Ilu uczniów zaliczyło co najmniej jeden sprawdzian?
19 lis 18:06
YEY: Ktoś pomoże ?
19 lis 18:16
PW: Cholera, trzeba wprowadzić jakieś oznaczenia.
19 lis 18:20
ABC: na diagramach Venna chyba to się nazywa, czyli popularnych plackach można rozrysować sobie
19 lis 18:24
YEY: włąsnie nie bardzo da się, bo jakiś typ zadań z tego umiem rozwiązać ale za to nie za bardzo
umiem sie zabrac
19 lis 18:52
PW: Cholera, trzeba wprowadzić jakieś oznaczenia.
19 lis 19:00
ABC: zgadzam się każdy szanujący się matematyk ma własne oznaczenia
19 lis 19:02
YEY: aa chyba jednak wiem,
bedzie: 15+14+11= 40 − ilość wszytskich uczniów w klasie
40−15 = 25
40−14=26
40−11=29
i teraz 40 − (25+26+29)= ..hmm nie bo to wyjdzie, że żaden z uzcniów nie mógła zaliczyć dwóch
sprawdzianów
to jakby ktoś miał pomysł, niech wrzuci
19 lis 19:03
ABC: dlaczego wnosisz że ilość uczniów w klasie to 40? gdyby każdy z nich zaliczył dokładnie jeden
sprawdzian tak byłoby
19 lis 19:05
YEY: tak, tak wiem, pewnie dlatego mi nie wyszło
19 lis 19:07
PW: YEY, trzeba wprowadzić jakieś oznaczenia. A ty uprawiasz naiwną arytmetykę.
Nauczanie polega na dialogu mistrza z uczniem. Ponieważ nie jestem mistrzem, a ty nie chcesz
być uczniem, poczekamy na kogoś mądrzejszego, kto sprezentuje ci gotowca.
19 lis 19:12
ABC: jak zjem kolację to może narysuję te placki jeśli do tego czasu nikt nie zrobi
19 lis 19:12
YEY: PW , ja to na kartce chciałem rozpisać z diagramem Venna, tutaj po prostu zapisałem już co
wydawało mi się, że trzeba obliczyć wynikające z diagramu
+ naprawdę nie potrzebne są takie komentarze, bo w żaden sposób nie pomagają rozwiązać zadania,
a tylko wprowadzają złośliwe uwagi
PS. z twojego pierwszego komentarza nie wywnioskowałem, ze wiesz jak rozwiązać to zadanie, wiec
sam starałem się po swojemu z moją naiwną arytmetyką je zrobić.
19 lis 19:29
Adamm:
|A| = 14
|B| = 15
|C| = 11
|(A∩B∩Cc)∪(Ac∩B∩C)∪(A∩Bc∩C)∪(A∩B∩C)| = 13
|A∩B|+|A∩C|+|B∩C| = 17
|A∩B∩C| = 2
chcemy znaleźć |A∪B∪C|
|A∪B∪C| = 25
19 lis 19:40
PW: To jest twoja ocena, że nie są potrzebne takie komentarze, ja uważam przeciwnie. Chciałem ci
pomóc w rozwiązaniu (gdybym nie wiedział, to bym nie zaczynał), ale uparcie tkwisz w
oczekiwaniu na gotowca, nawet oznaczeń nie chce ci się wprowadzić.
Zasada włączeń i wyłączeń.
19 lis 19:41
zadanie: To jakie oznaczenia mają być?
14 − tylu uczniów zaliczyło sprawdzian z matematyki (M)
15 − tylu uczniów zaliczyło sprawdzian z fizyki (F)
11 − tylu uczniów zaliczyło sprawdzian z chemii (CH)
(M ∩ F ∩ CH) = 2
przy czym 13 uczniów zaliczyło przynajmniej dwa sprawdziany, − tego nie wiem jak zapisać
19 lis 19:46
zadanie: Jeżeli oczekiwałeś oznaczeń jakie napisał Adamm, to nie napisałbym ich bo ich nie rozumiem
wszytskich
|(A∩B∩Cc)∪(Ac∩B∩C)∪(A∩Bc∩C)∪(A∩B∩C)| = 13 − tego nie rozumiem
c na góre na być primem ?
19 lis 19:48
zadanie: a tak na marginesie, danie roziwązanie nie jest zawsze złe, bo najpierwsz trzeba zobaczyć jak
coś jest rozwiązane i przeanalizowac je, by potem robić kolejne zadania. Ja np. pierwszy raz
mam doczynienia z tego typu zadaniem.
Nie wszystkim, którym napiszesz rozwiązanie są śmierdzącymi leniami, którzy tylko przepiszą
zadanie do zeszytu.
dla twojej informacji, ja to zadanie robie sobie dodatkowo...
19 lis 19:50
19 lis 21:04