wykladnicza
olex: jak to rozwiązać:
f(x)=(m−2)4x−2x+2+m+1
wyznacz m, dla którego równanie ma 1 rozwiązanie dodatnie
31 paź 20:28
the foxi:
t=2x
spróbuj teraz
31 paź 20:28
PW: Polecenie jest bzdurne.
31 paź 20:30
olex: tak zrobiłem i wyszedł p r z e d z i a ł i dostałem za to 0 pkt wiec nie wiem jak to zrobić ?
31 paź 20:30
olex: kompletnie nie rozumiem co mam źle ?
31 paź 20:32
Krzysiek60: To nie jest rownanie
31 paź 20:33
Jerzy:
Racja ..... brednie.
31 paź 20:34
olex: tak było i nikt nie wie jak ?
31 paź 20:34
Jerzy: Pewnie nie dopisał: f(x) = 0
31 paź 20:34
olex: 0=(m−2)4x+2x+2+m+1
31 paź 20:48
kama: dziękuję za wsparcie i merytoryczne uwagi, tlumaczycie jak moja cymbalica w szkole. Poproszę
etę lub kogoś kto UMIE TŁUMACZYĆ.
31 paź 20:58
kama: mam ten sam przykład i tez nie wiem jak jak widac ksiązki się mylą a forumowicze zjedli rozumy
31 paź 20:59
kama: olex ; moja cymbalica podała jedna liczbę 2 i nie wiem skąd ?
31 paź 21:00
kama: a jaki przedział będzie ?
31 paź 21:01
Krzysiek60: Myslisz ze jesli zaczniesz obrazac lub przeklinac to dostaniesz pomoc?
Byc moze
31 paź 21:01
kama: Jeśli ktoś pracuje jako nauczyciel powinien UMIEĆ nauczać
Za to dostaje kasę, jeśli nie to powinien nazwać się ..... cymbałem i zmienić pracę
i cytat od mądrej polonistki z sercem
którą uwielbiam i pozdrawiam
"Było c y m b a l i s t ó w wielu,
Ale żaden z nich nie śmiał zagrać przy Jankielu
(Jankiel przez całą zimę nie wiedzieć gdzie bawił,
Teraz się nagle z głównym sztabem wojska zjawił).
Wiedzą wszyscy, że mu nikt na tym instrumencie
Nie wyrówna w biegłości, w guście i w talencie....
31 paź 21:06
kama: ok Pani Mila może pomoże
31 paź 21:07
Krzysiek60: kama latwo ci przychodzi ocenianie drugiego czlowieka .
Jednak jesli wskazujesz na kogos palcem zobacz gdzie pokazuje kciuk
31 paź 21:24
Eta:
Echhh..........
2
x=t , t>0 mamy równanie : (m−2)*t
2−4t+m+1=0
dla m=2 mamy : −4t+3=0 ⇒ t= 3/4 to 2
x=3/4 ⇒ x<0 odpada bo x ma być dodatni
dla m≠2
Δ=0 i t>0 i x>0
Δ= 16−4(m−2)(m+1) = m
2−m−6
Δ=0 ⇔ m
2−m−6=0 ⇒ (m−3)(m+2)=0 ⇒ m= 3 v m= −2
| 4 | |
dla m= 3 t= |
| ⇒ t=4 to 2x=4 ⇒ x=2>0 pasuje |
| m−2 | |
| 4 | |
dla m= −2 t= |
| ⇒ t= −1 <0 odpada |
| m−2 | |
Odp: dla m=3 x= 2
===============
kama na przyszłość nie narzekaj na nauczycieli ... tylko weź się sama do solidnej nauki
31 paź 21:55
kama: Dziękuję i jak zwykle zrozumiałam, ale narzekać będę na nauczycielkę, którą poprawiają na
lekcji prymusi
i nie umiała im rozwiązać zadania z konkursu heheh.
31 paź 22:03
Adamm:
Może by i nauczali.
Ale wstaw się na miejscu nauczyciela.
1. Płacą jak psu
2. Dzieci są paskudne
3. A jak coś się stanie, to nauczyciel obrywa, i to srogo
31 paź 22:08
Adamm:
A ty nie masz prawa takiemu nauczycielowi nawet podskoczyć, bo ty jeszcze
nie weszłaś w życie, tylko nadal jesteś w szkole
31 paź 22:08
Jerzy:
Witaj
Eta Skąd znałaś treść zadania?
@
kama nie nazywaj swojej nauczycielki cymbalicą, bo twoje pytanie zabrzmiało tak,jakby
zadał je cymbał
31 paź 22:10
kama: Nie wdając się dalej w rozmowę nie macie pojęcia jak nas w szkole tacy nauczyciele takim
podejściem OKALECZAJĄ zamiast czegoś nauczyć.
Koniec i dobranoc, ale daję do przemyślenia, że nie zawsze pieniądze i młodzież zła.
31 paź 22:15
Eta:
Hej
Jerzy
............. z domysłu jak każda "doświadczona cymbalica"
31 paź 22:16
Adamm:
To ucz się sama. To nie tak że zawsze się ktoś znajdzie kto cię czegoś nauczy, nie nie.
A im prędzej to zrozumiesz, tym lepiej dla ciebie
31 paź 22:20
Jerzy:
dla
Ety
31 paź 22:21
Eta:
Czytaj wpis 21: 55 ...... ostatnia dedykacja
31 paź 22:21
Jerzy:
Dam też
Adammowi.
31 paź 22:23
Eta:
W tym roku urodzaj w sadach
31 paź 22:24
Jerzy:
... no to rozdajemy
31 paź 22:27
olex: | 4 | |
dziwnie to t wyliczylas mozesz poiwedziec jak to wyszlo |
| , ktos wie? |
| m−2 | |
1 lis 11:07
Eta:
Sorry
| 4 | | 2 | |
ma być : t= |
| = |
| |
| 2(m−2) | | m−2 | |
dla m= 3 t=2 to 2
x=2 ⇒ x=1>0
dla m= −2 t=−1/2 <0
Odp: x=1 dla m=3
=============
1 lis 12:26
olex: własnie mam problem ze znalezieniem t mozesz to jasniej napisac bylbym wdzieczny
1 lis 12:43
olex: napisalem na sprawdzianie wlasnie do tego momentu a dalej to byla historia i wyszly glupoty
1 lis 12:46
Eta:
Masz to napisane wyżej 12:26
1 lis 13:28
olex: | 4 | |
Eta rozumiem sposób rozwiązania i nawet sobie to sprawdziłem, ale nie wiem skąd t= |
| |
| m−2 | |
przyklady z podrecznika sa schematyczne wychodzi t= cos tam idzie sie i podstawia do 2
x=t tu
wyszlo m jak wiec obliczy t z tym mialem i mam nadal problem Vieta ? Why ?
1 lis 17:24
olex: nikt nie wytlumaczyc
1 lis 18:22
Krzysiek60: No umie wytlumaczyc
ax2+bx+c=0
Jakie jest rowniazanie tego rownania kiedy Δ=0?
1 lis 19:02
olex: −b | |
| eh szkoda gadac jaka zmula,thnks |
2a | |
1 lis 19:14