matematykaszkolna.pl
Pięć dziewcząt i pięciu chłopców ustawiamy w szereg. lenaa: Pięć dziewcząt i pięciu chłopców ustawiamy w szereg. Na ile sposobów można to zrobić, jeśli: a) nie ma dodatkowych warunków, b) najpierw będą stać dziewczęta, a za nimi – chłopcy, c) chłopcy i dziewczęta będą stali na zmianę? Mam problem z b) i c) podejrzewam że w b) odpowiedź może byc 5! * 5!, ale do końca tego nie rozumiem, proszę o wytłumaczenie, w c) może stawiałabym na 2*5*5*4*4*3*3*2*2*1*1, ale też nie do końca to rozumiem..
22 paź 12:18
Blee: a) 10! (o ile rozróżnialni)
nawias
10
nawias
nawias
5
nawias
 
(o ile nierozróżnialni)
 
b) 5!*5! (o ile rozróżnialni) 1 (o ile nierozróżnialni) c) 5!*5!*2 (o ile rozróżnialni) 2 (o ile nie rozróżnialni)
22 paź 12:27
Jerzy: W zadaniach z osobami są one rozróżnialne.
22 paź 12:32
lenaa: ok, dzięki, to chyba wygląda na to, ze intuicyjnie to dobrze zrobiłam
22 paź 12:54