matematykaszkolna.pl
Pomarańcza.... Walec: Narysowaliśmy 5 punktów czarnym markerem na powierzchni pomarańczy. Czy możemy przeciąć ją na takie dwie połówki, by co najmniej 4 punkty wylądowały na jednej z nich? W sumie ckw zadanie chyba chodzi o to ze kroimy dokladnie na pół ale nie potrafie tego sobie wyobrazic
17 paź 11:11
Blee: ckw Tak trudno pisać używając pełnych słów?
17 paź 11:18
Blee: Tak ... chodzi o pokrojenie 'dokładnie' na pół emotka Taka uwaga (teraz co do logiki i języka Polskiego) −−− pokrojenie na dwie połówki oznacza, że otrzymuje się dwie części TEGO SAMEGO rozmiaru (objętości, pola).
17 paź 11:19
Blee: Jeżeli 'przecięta na pół' kropka nie będzie się liczyła jako kropka będąca jednocześnie na obu połówkach połówkach pomarańczy to nie. Wtedy istnieje taki układ kropek, że jakkolwiek byś nie pokroił to i tak na jednej połówce nie będzie więcej jak 3 kropki.
17 paź 11:26
ite: emotka piękno i precyzja naszego języka sięga jeszcze dalej: połówki zawsze są dwie (a ćwiartki zawsze są cztery)
17 paź 11:27
aniabb: rysunek
17 paź 11:36
Blee: aniu ... nie problem stworzyć taką pomarańczę aby miała 4 bądź 5 kropek na jednej z połów ... pytanie brzmi czy ZAWSZE (dla dowolnego rozłożenia kropek) będzie istniała przynajmniej jedna możliwość przecięcia tejże pomarańczy tak, aby 4 kropki znalazły się na jednej z połów.
17 paź 11:37