Wykaż, że
gabrysia : | a | | b | |
Wykaż, że jeśli a i b są liczbami dodatnimi, to |
| + |
| ≥2 |
| b | | a | |
23 wrz 12:45
PW: | a | |
Mnóstwo razy już było. Można np. podstawić x= |
| i rozwiązać nierówność |
| b | |
Drugi sposób: zastosować nierówność między średnią arytmetyczną a geometryczą
x+y≥2
√xy
| a | | b | |
dla x, y ≥ 0 (u nas x= |
| , y= |
| ). |
| b | | a | |
23 wrz 12:51
anaisy: Gdy a ≥ b mamy 1a ≤ 1b, i a−b ≥ 0, czyli
(a−b) * 1a ≤ (a−b) 1b ⇒
aa−ba ≤ ab−bb ⇒
1−ba ≤ ab − 1 ⇒
1+1 ≤ ab + ba
Analogicznie gdy b ≥ a
25 wrz 03:04
Łatwiej: Najłatwiej przyswajany i najbanalniejszy, choć skuteczny dowód na ten przykład to
zał. a > 0, b > 0
możysz obustronnie przez a oraz b i dostajesz
a2 + b2 ≥ 2ab ⇒ a2 − 2ab + b2 ≥ 0 ⇒ (a−b)2 ≥ 0 , co jest zawsze
prawdą
bez sensu kombinować coś i podawać dowody wymagające myślenia czy znajomość... czegokolwiek
przy takim zadaniu.
25 wrz 03:36
PW: Łatwiej, bez sensu jest podawać wadliwy logicznie wywód i przy okazji krytykować innych.
Rzeczywiście, najlepiej bez myślenia czy znajomości czegokolwiek.
25 wrz 09:34
Łatwiej: Nie chciałem nikogo obrazić
. Dowód wydawał mi się poprawny. Jeśli jest błędny to możesz mi
wyjaśnić co jest z nim nie tak, żebym już nie żył w kłamstwie?
25 wrz 18:07
Łatwiej: Natomiast charakter wypowiedzi trochę ofensywny, bo nie mogę patrzeć jak niektórzy tutaj
próbują być mądrzy i tłumaczyć zadania na poziomie gimnazjum / szkoły średniej tak żeby
pytajacy nie zrozumiał ..
25 wrz 18:09
PW: Przedstawiłeś poprawne rozumowanie typu "z tezy wynika zdanie prawdziwe". Nie oznacza to
jednak, że teza jest prawdziwa.
p ⇒ q
jest zdaniem prawdziwym również wtedy, gdy p jest fałszywe i q prawdziwe. Tak więc wniosek o
prawdziwości p nie jest poprawny logicznie.
Gdybyś pisał
p ⇔ (...) ⇔ q,
to rzeczywiście, p i q mają tę samą wartość logiczną.
Zabrakło równoważności, zamiast których pisałeś wynikania. Jest to powszechny "szkolny" błąd,
połączony z nieznośną manierą "wychodzenia od tezy".
No właśnie w ostatniej wypowiedzi jesteś nieelegancki: "niektórzy próbują być mądrzy i
tłumaczyć (...) tak żeby pytający nie zrozumiał".
25 wrz 21:21