matematykaszkolna.pl
Alternatywy zdań Comand: Napisz alternatywę zdań, używając symboli matematycznych. Oceń wartość logiczną alternatywy. Różnica sześcianów liczb 0,1 i (−0.1) jest większa od sześcianu różnicy tych liczb lub iloraz liczby 0,02 przez 0,0001 jest mniejszy od 200.
9 wrz 22:38
ite:
 0,02 
{[(0,1)3−(−0.1)3 ] > [(0,1)−(−0.1)]3}[

< 200]
 0,0001 
− wykonaj obliczenia i ustal, która z nierówności jest prawdziwa − kiedy alternatywa jest prawdziwa? będziesz mieć odpowiedź, jaka jest ta alternatywa
10 wrz 15:32
Comand: Wykonałem i wyszło mi, że alternatywa jest fałszywa, ale odpowiedź mówi, że jest prawdziwa. Stąd zrodziło się moje pytanie.
10 wrz 15:44
ite: (0,002>0,008) fałsz (200> 200) fałsz czyli alternatywa jest fałszywa, dostaję taką samą wartość logiczną jak Ty
10 wrz 15:55
ite: (200<200) fałsz
10 wrz 15:59
Comand: Czyli musiał wystąpić błąd w książce, dziękuję za pomoc.
10 wrz 18:59