matematykaszkolna.pl
Logistyka - Planowanie zasobów transportowych Malwww: Hej Mam wielką prośbę dotyczącą pomocy w rozwiązaniu poniższego zadania. Nie mogę dać sobie rady z tym, zadaniem. Zad.1. Dyspozytor ma do zaplanowania przewóz samochodem ciężarowym pomiędzy Nadawca A a Odbiorcą B. Część przewozu realizowana będzie w cysternie ,,ruchoma droga' i, co oznacza, ze czas pracy kierowcy należy zaplanować tak aby uniknąć, zbędnych przestojów i zgonie z przepisami o czasie jazdy kierowcy. Odległość miedzy terminalami kolejowymi wynosi .............(od 600 do 800 km) Średnia prędkość pociągu w tej relacji wynosi 50 km/h. Czas dowozu do terminalu początkowego wynosi 2 h, a odcinek dystrybucyjny z terminalu końcowego realizowany jest w ciągu 3 h. Czas załadunku/najazdu − wyładunku~zjazdu samochodu na/z niskopodwoziowej kolejowej platformy w obu terminalach wynosi średnio po 45 min. Należy zaplanować czas pracy kierowcy w relacji od Nadawcy do Odbiorcy. Rozwiązanie Zgodnie z przepisami, jeżeli przejazd kuszetką twa dłużej niż 9 godz. to pozwala to na zaplanowanie w tym czasie odpoczynku kierowcy. 1. Czas przejazdu miedzy terminalami kolejowymi tT, godz.. 2. Czas pracy kierowcy na odcinku dowozu tD, godz. 3. Czas pracy kierowcy na odcinku odwozowym tOD, godz. Plan pracy kierowcy: Dowóz TD, godz.: Odpoczynek tT, godz. Odwóz tOD, godz. Z góry bardzo dziękuję
21 cze 10:27
Blee: A jakie są przepisy o czasie jazdy kierowcy droga studentko logistyki
21 cze 10:37
Malwww: Blee, dziękuję za zainteresowanie tematem. Czy to znaczy, że pomożesz mi z tym zadaniem? regularny czas odpoczynku wynosi minimum 11 nieprzerwanych godzin bądź może zostać podzielony na dwa okresy: 3 godziny i 9 godzin. Natomiast skrócony dobowy czas odpoczynku wynosi minimum 9 godzin, ale może wystąpić maksymalnie tylko 3 razy pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
21 cze 12:22
Blee: Kierowca ma przed soba: 2h jazdy 0.75h zaladunku 12−16h w pociagu (rozumiem ze tir jest na pociagu razem z kierowca) 0.75h rozladunku 3h jazdy Co daje nam lacznie 18.5h − 22.5h O ile sie nie myle to bez przerwy kierowca nie moze byc za kolkiem dluzej jak 4.5h (4godziny 30minut) Jezeli tak to kierowca musi: a) rozpoczac 11h odpoczynek nie wczesniej jak 11.75h przed zakonczeniem jazdy pociagiem ale nie pozniej niz 1.75h po wyruszeniu (o ile pociag jedzie nie dluzej niz 13.5h czyli 700km) b) rozpoczac 3h przerwe nie wczesniej niz 12.75h +1min przed zakonczeniem jazdy pociagu ale nie pozniej niz 1.75h po ruszeniu pociagu oraz druga 9h nie wczesniej niz a 9.75h przed zakonczeniem jazdy pociagiem i nie pozniej niz na 9h przed zakonczeniem jazdy pociagu (o ile pociag jedzie dluzej niz 13.5h czyli 700km)
21 cze 12:44
Blee: Oczywiscie (b) ma racje bytu o ile pociag jedzie dluzej niz 12h (a nie jak napisalem 13.5h).
21 cze 12:46
Blee: (b) calkowicie inaczej: 3h przerwa nie pozniej niz 1.75h po wyruszeniu pociagu i druga 9h nie wczesniej jak 9.75h przed zakonczeniem jazdy pociagu
21 cze 13:09
Malwww: Super, bardzo dziękuję za olbrzymią pomoc i rozwiązanie. Mam tylko teraz problem jak to wstawić w Plan pracy kierowcy używając danych skrótów, wzorów i tabelki tzn. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− Plan pracy kierowcy −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− Dowóz tD, godz. |||| Odpoczynek tT, godz. |||| Odwóz tOD, godz. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
21 cze 13:26