matematykaszkolna.pl
zespolone oryginalny: Gdzie mam błąd. Obliczyć wartość podanych wyrazen ( wynik przedstawić w postaci algebraicznej )
 −1 1 
Re[( 3+3i)6*(


i)9]
 2 2 
z1=3+3i |z1|=9+3=23
 3 3 3 
{ cosα=

*

=

 23 3 2 
 3 1 
{ sinα=

=

 23 2 
Wniosek: I cwiartka
 3 π 
α=arccos

=

 23 6 
 π π 
z1=(23)6*(cos(6*

+isin(6*

))=(23)6*(−1+0)=−(23)6
 6 6 
 1 1 
z2=−


i
 2 2 
|z2|=2{2} {cosα=−2{2} {sinα=−2{2} wniosek: III cwiartka:
 2 
α=π+arccos

=5π/4
 2 
 2   
z2=(

)9*(cos(9*

+isin(9*

)
 2 4 4 
 2 2 2 
z2=(

)9(−


i)
 2 2 2 
Powracam do początku
 2 2 
Re[−(23)6*(

)9*(2{2}+

i)
 2 2 
Będę wdzięczny za kazdą pomoc
16 cze 15:41
oryginalny: odpowiedz to 54
16 cze 15:49
sushi: to teraz porządki
16 cze 15:56
sushi:
 24* 2 2 2 
− 26 * 33 *

* (−

)= 33 * 2 * 2 *

=54
 29 2 2 
16 cze 15:59
oryginalny:
 2 
no można wyłączyć

przed nawias i będzie
 2 
 2 
Re[(23)6*(

)10*(1+i)]
 2 
16 cze 16:00
jc: [(−1−i)/2]9, −45 stopni
−1−i 1 −1−i 

=


2 2 2 
 −1−i −1−i 
(

)9=

 2 2 
 1 
[(−1−i)/2]9=

(−1−i)
 32 
(3+3i)6, 30 stopni
 3+i 
3+i3=23

 2 
(3+i3)6=−(23)6=−64*27 iloczyn = 54(1+i)
16 cze 16:01
Mila:
 2 2 
Re(w)=(23)6*

)9*

=
 2 2 
 26*33*28*2*2 210*27*2 
=

=

=54
 29*2 210 
16 cze 16:01
jc: Część rzeczywista = 54
16 cze 16:01
oryginalny: Dobra dziękuję
16 cze 16:05
jc: O co chodzi z tymi ćwiartkami?
16 cze 16:07
oryginalny: Nie jestem specem od takich spraw, ale na ćwiczeniach mówiliśmy o takiej metodzie przewidywań za pomocą sinα i cosα można stwierdzić w której ćwiartce znajduje się kąt α.Można zapisać to za pomocą wzorów I ćwiartka
 |x| 
α=arccos

 |z| 
II cwiartka
 |x| 
α=π−arccos

 |z| 
III cwiartka
 |x| 
α=π+arccos

 |z| 
IV cwiartka
 |x| 
α=2π−arccos

 |z| 
16 cze 16:17
jc: Rozumiem, że jeśli α ∊[0,π/2], to zachodzi pierwsza tożsamość, itd. Ale do czego to potrzebne?
16 cze 16:32
Mila: emotka Po co komplikować proste rzeczy?
16 cze 16:35
jc: Mila, po prostu od czasu do czasu czytam w rozwiązaniach tego typu zadań o ćwiartkach. Być może w szkole, kiedy mowa o kątach, zawsze każą określać ćwiartki i potem zostaje taki nawyk (coś jak z Δ i funkcją kwadratową). Hasło kąty − odzew ćwiartki. Nie wiem, nie uczyłem się w szkole matematyki (innych przedmiotów też, miałem inne atrakcje). Na studiach takich rzeczy nie miałem, w posiadanych przeze mnie książkach też nic takiego nie ma (zaznaczę, że nie mam podręczników szkolnych, z wyjątkiem książek do chemii). Takich rzeczy o których mówi się tylko w szkole, a potem zupełnie pomija, zauważyłem więcej.
16 cze 16:44