zespolone
oryginalny: Gdzie mam błąd.
Obliczyć wartość podanych wyrazen ( wynik przedstawić w postaci algebraicznej )
| −1 | | 1 | |
Re[( 3+√3i)6*( |
| − |
| i)9] |
| 2 | | 2 | |
z
1=3+
√3i
|z
1|=
√9+3=2
√3
| 3 | | √3 | | √3 | |
{ cosα= |
| * |
| = |
| |
| 2√3 | | √3 | | 2 | |
Wniosek: I cwiartka
| π | | π | |
z1=(2√3)6*(cos(6* |
| +isin(6* |
| ))=(2√3)6*(−1+0)=−(2√3)6 |
| 6 | | 6 | |
|z
2|=
√2{2}
{cosα=−
√2{2}
{sinα=−
√2{2}
wniosek: III cwiartka:
| √2 | | 5π | | 5π | |
z2=( |
| )9*(cos(9* |
| +isin(9* |
| ) |
| 2 | | 4 | | 4 | |
| √2 | | √2 | | √2 | |
z2=( |
| )9(− |
| − |
| i) |
| 2 | | 2 | | 2 | |
Powracam do początku
| √2 | | √2 | |
Re[−(2√3)6*( |
| )9*(√2{2}+ |
| i) |
| 2 | | 2 | |
Będę wdzięczny za kazdą pomoc
16 cze 15:41
oryginalny: odpowiedz to 54
16 cze 15:49
sushi:
to teraz porządki
16 cze 15:56
sushi:
| 24* √2 | | √2 | | √2 | |
− 26 * 33 * |
| * (− |
| )= 33 * 2 * √2 * |
| =54 |
| 29 | | 2 | | 2 | |
16 cze 15:59
oryginalny: | √2 | |
no można wyłączyć |
| przed nawias i będzie |
| 2 | |
| √2 | |
Re[(2√3)6*( |
| )10*(1+i)] |
| 2 | |
16 cze 16:00
jc:
[(−1−i)/2]
9, −45 stopni
(3+
√3i)
6, 30 stopni
(3+i
√3)
6=−(2
√3)
6=−64*27
iloczyn = 54(1+i)
16 cze 16:01
Mila:
| √2 | | √2 | |
Re(w)=(2√3)6* |
| )9* |
| = |
| 2 | | 2 | |
| 26*33*√28*2*√2 | | 210*27*2 | |
= |
| = |
| =54 |
| 29*2 | | 210 | |
16 cze 16:01
jc: Część rzeczywista = 54
16 cze 16:01
oryginalny: Dobra dziękuję
16 cze 16:05
jc: O co chodzi z tymi ćwiartkami?
16 cze 16:07
oryginalny: Nie jestem specem od takich spraw, ale na ćwiczeniach mówiliśmy o takiej metodzie przewidywań
za pomocą sinα i cosα można stwierdzić w której ćwiartce znajduje się kąt α.Można zapisać to za
pomocą wzorów
I ćwiartka
II cwiartka
III cwiartka
IV cwiartka
16 cze 16:17
jc: Rozumiem, że jeśli α ∊[0,π/2], to zachodzi pierwsza tożsamość, itd.
Ale do czego to potrzebne?
16 cze 16:32
Mila:
Po co komplikować proste rzeczy?
16 cze 16:35
jc: Mila, po prostu od czasu do czasu czytam w rozwiązaniach tego typu zadań o ćwiartkach.
Być może w szkole, kiedy mowa o kątach, zawsze każą określać ćwiartki
i potem zostaje taki nawyk (coś jak z Δ i funkcją kwadratową).
Hasło kąty − odzew ćwiartki.
Nie wiem, nie uczyłem się w szkole matematyki (innych przedmiotów też, miałem inne atrakcje).
Na studiach takich rzeczy nie miałem, w posiadanych przeze mnie książkach też
nic takiego nie ma (zaznaczę, że nie mam podręczników szkolnych, z wyjątkiem
książek do chemii).
Takich rzeczy o których mówi się tylko w szkole, a potem zupełnie pomija, zauważyłem więcej.
16 cze 16:44