matematykaszkolna.pl
fasola 5klasa: Jeśli mam dużo ziaren fasoli takiej samej wielkości i wrzucę do jednego pojemnika do pełna i do drugiego pojemnika do pełna i zważę to czy w ten sposób określę, który pojemnik ma większą objętość na podstawie zważenia? Chyba tak można? Czy to głupi pomysł?
3 cze 10:29
a7: tak, jak wsypiesz więcej piasku lub wiecej fasoli do jednego z pudełke to znaczy że ma ono wieksza objętość, bo wyobraź sobie, że wsypujesz zwyczajnie do torebki śniadaniowej jesli wsypiesz więcej to większą objętość Ci ta torebka zajmie w plecaku. Prawda?
3 cze 10:34
iteRacj@: pomysł nazwijmy nieuzasadniony Do dwóch różnych pojemników możesz włożyć tylko jedną, tę samą główkę kapusty ( tylko dlatego że już druga się nie zmieści!). Ale to nie oznacza, że pojemniki mają równą objętość. Po prostu metoda pomiaru jest niewłaściwa.
3 cze 10:37
a7: no ale założenie jest że pudełko jest na tyle duże, że piasek czy nawet fasola jest na tyle mały, że da się tą objętość porównać, czyli tam gdzie zmieści się więcej piasku czy fasoli tam większa objętość, ja to rozumiem, jednak w zadaniach raczej się z czymś takim nie spotkasz, pomysł wcale nie głupi, bo rozwija myslenie
3 cze 10:44
3 cze 11:00
a7: tu w zadaniu siódmym dla grupy a oraz w zad7 dla gr b jest też treść, która Cię może zainteresuje i Twój sposób myślenia tam się by przydał, a to zadania z gwiazdką emotka http://www.matematyka.wroc.pl/book/graniastoslupy-kl-1
3 cze 11:19