Liczba
Krzysiek60 : Tak sie zastanawiam dlaczego takie cos daja
Znajdz kila poczatkowych cyfr rozwiniecia dziesietnego liczby √3 nie uzywajac klasisza √3
7 kwi 00:15
Adamm:
Mariusz pokazywał gdzieś jak pierwiastkować pisemnie
7 kwi 00:24
Krzysiek60: Czesc Adamm
To nie dla mnie . Wiesz jak to zrobic na kalkulatorze ?
7 kwi 00:25
Adamm:
prosto
bez pierwiastka będzie tak
a2<3<b2
teraz tak
a=1, b=2
(podstawiamy po kolei)
dalej, kolejne wyrazy
(1,5)2=..., i jeśli >3 to 1,5 wstawiamy za b, jeśli <3 to za a
może to nie jest najefektywniejszy algorytm, ale jest prosty
7 kwi 00:34
Adamm:
12<3<22
(1,5)2<3<22
(1,7)2<3<22
(1,7)2<3<(1,8)2
(1,7)2<3<(1,75)2
(1,73)2<3<(1,75)2
(1,73)2<3<(1,74)2
teraz już np. wiemy że 3=1,73...
dalej można tak samo
7 kwi 00:46
Krzysiek60: Sprobuje to jakos mlodemu wytlumaczyc
dzieki
7 kwi 00:46
Adamm: √3=1,73...
7 kwi 00:47
piotr: √3 = 1,731
100
200 | 27*7 = 189
189
1100 | 343 * 3 = 1029
1029
7100 | 5461 * 1 = 5461
7 kwi 00:55
aniabb: Dają po to by się nauczyli myśleć i kombinować (w sensie poszukiwać) , a nie tylko bezmyślnie
klikać w kalkulator..
tak dla nabrania polotu i biegłości w rachunkach
..
by umieli potem oszacować wynik i zastanowili się czasem czy to co wklepali było tym co chcieli
w ten kalkulator wklepać ..
by docenić jak teraz fajnie mają, że nie muszą na piechotę
..
7 kwi 06:51
Krzysiek60: dzien dobry
A wiesz nie pomyslalem nad tym
7 kwi 10:03
jc: A może metodą starożytnych Babilończyków?
1, 2, 7/4, 97/57 = 1,73214 ... wobec 1.73205 ...
Bierzemy a takie, że a2 < 3. Skoro a<√3, to 3/a > √3.
Bierzemy średnia z tych dwóch liczb (a+3/2)/2. itd.
7 kwi 10:26
jc: 97/56 (wcisnąłem zły klawisz)
7 kwi 10:41
Krzysiek60: Witaj
jc
7 kwi 14:25
piotr: | x[n]2−3 | |
x[n+1] = x[n]− |
| , x[1]=1 |
| 2 x[n] | |
1
2
7 kwi 14:34
Mila:
W VII klasie należy to tak zrobić:
√3≈1,7 spr. 1.7*1.7=2.89 za mało
√3≈1.8 spr 1.8*1.8=3.24 za dużo, ale już przechodzimy do następnej cyfry rozwinięcia
√3≈1.75 spr. 1.75*1.75=3.0625 za dużo
√3≈1.74 za dużo
√3≈1.73 spr 1.732=2.9929 za mało, przechodzimy do następnej cyfry rozwiniecia.
itd
7 kwi 20:21
Krzysiek60: Dobry wieczor
Milu
Poczytalem Bieleckiego i on tak samo proponuje robic
Tylko ten moj podopieczny cos nie kwapi sie do nauki i jest mi z tego powodu przykro
7 kwi 20:51
Mila:
Dobry wieczór.
Nie przejmuj się, to uczeń ma się martwić.
Jak widzisz, na forum też nie widać maturzystów, a matura tuż tuż.
Dawniej lepiej pracowali.
7 kwi 20:55
Krzysiek60: Bo matura jest banalnie łatwa
7 kwi 21:33
Krzysiek60: Milu
Tylko ze ja myslalem ze bede mial jakis cel i to mi tez pomoze nie myslec caly czas (wiesz o
czym
Niestety on tylko zadanie domowe zeby odrobic i wiecej nie .
A tyle do nadrobienia ma . Wiesz
Milu ja sie tez muszse przygotowac
I jest mi przykro .
Ale tak jak piszsesz Przestane sie przejmowac .
7 kwi 21:33
PW: Bo matura jest banalnie łatwa...
Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Mt 25,30
7 kwi 21:40
zgred: bo kiedyś to było lepiej
7 kwi 21:53
Mila:
Też przewiduję słaby wynik
7 kwi 21:53
piotr: ⇒
⇒
| 1 | |
√3 = 2 − |
| |
| | 1 | | 2+2 − |
| | | 2+2 − (1/(2+2 − (1/(2+√3) )) ) | |
| |
8 kwi 12:28
jc: W tym ciągu znajdziesz te same liczby, które podałeś wcześniej,
tylko nie jedna za drugą, a krokach będących potęgami liczby 2: 1,2, 4, 8, ...
Z resztą, może coś mylę... Sam sprawdź.
8 kwi 12:39