matematykaszkolna.pl
Liczba Krzysiek60 : Tak sie zastanawiam dlaczego takie cos daja Znajdz kila poczatkowych cyfr rozwiniecia dziesietnego liczby 3 nie uzywajac klasisza 3
7 kwi 00:15
Adamm: Mariusz pokazywał gdzieś jak pierwiastkować pisemnie
7 kwi 00:24
Krzysiek60: Czesc Adamm emotka To nie dla mnie . Wiesz jak to zrobic na kalkulatorze ?
7 kwi 00:25
Adamm: prosto bez pierwiastka będzie tak a2<3<b2 teraz tak a=1, b=2 (podstawiamy po kolei) dalej, kolejne wyrazy (1,5)2=..., i jeśli >3 to 1,5 wstawiamy za b, jeśli <3 to za a może to nie jest najefektywniejszy algorytm, ale jest prosty
7 kwi 00:34
Adamm: 12<3<22 (1,5)2<3<22 (1,7)2<3<22 (1,7)2<3<(1,8)2 (1,7)2<3<(1,75)2 (1,73)2<3<(1,75)2 (1,73)2<3<(1,74)2 teraz już np. wiemy że 3=1,73... dalej można tak samo
7 kwi 00:46
Krzysiek60: Sprobuje to jakos mlodemu wytlumaczyc dzieki
7 kwi 00:46
Adamm: 3=1,73...
7 kwi 00:47
piotr: 3 = 1,731 100 200 | 27*7 = 189 189 1100 | 343 * 3 = 1029 1029 7100 | 5461 * 1 = 5461
7 kwi 00:55
aniabb: Dają po to by się nauczyli myśleć i kombinować (w sensie poszukiwać) , a nie tylko bezmyślnie klikać w kalkulator.. tak dla nabrania polotu i biegłości w rachunkach emotka .. by umieli potem oszacować wynik i zastanowili się czasem czy to co wklepali było tym co chcieli w ten kalkulator wklepać .. by docenić jak teraz fajnie mają, że nie muszą na piechotę emotka ..
7 kwi 06:51
Krzysiek60: dzien dobry emotka A wiesz nie pomyslalem nad tym
7 kwi 10:03
jc: A może metodą starożytnych Babilończyków? 1, 2, 7/4, 97/57 = 1,73214 ... wobec 1.73205 ... Bierzemy a takie, że a2 < 3. Skoro a<3, to 3/a > 3. Bierzemy średnia z tych dwóch liczb (a+3/2)/2. itd.
7 kwi 10:26
jc: 97/56 (wcisnąłem zły klawisz)
7 kwi 10:41
Krzysiek60: Witaj jc emotka
7 kwi 14:25
piotr:
 x[n]2−3 
x[n+1] = x[n]−

, x[1]=1
 2 x[n] 
1 2
7 

4 
97 

,
56 
18817 

10864 
708158977 

408855776 
7 kwi 14:34
Mila: W VII klasie należy to tak zrobić: 3≈1,7 spr. 1.7*1.7=2.89 za mało 3≈1.8 spr 1.8*1.8=3.24 za dużo, ale już przechodzimy do następnej cyfry rozwinięcia 3≈1.75 spr. 1.75*1.75=3.0625 za dużo 3≈1.74 za dużo 3≈1.73 spr 1.732=2.9929 za mało, przechodzimy do następnej cyfry rozwiniecia. itd
7 kwi 20:21
Krzysiek60: Dobry wieczor Milu emotka Poczytalem Bieleckiego i on tak samo proponuje robic Tylko ten moj podopieczny cos nie kwapi sie do nauki i jest mi z tego powodu przykro
7 kwi 20:51
Mila: Dobry wieczór. emotka Nie przejmuj się, to uczeń ma się martwić. Jak widzisz, na forum też nie widać maturzystów, a matura tuż tuż. Dawniej lepiej pracowali.
7 kwi 20:55
Krzysiek60: Bo matura jest banalnie łatwa
7 kwi 21:33
Krzysiek60: Miluemotka Tylko ze ja myslalem ze bede mial jakis cel i to mi tez pomoze nie myslec caly czas (wiesz o czym Niestety on tylko zadanie domowe zeby odrobic i wiecej nie . A tyle do nadrobienia ma . Wiesz Milu ja sie tez muszse przygotowac I jest mi przykro . Ale tak jak piszsesz Przestane sie przejmowac .
7 kwi 21:33
PW: Bo matura jest banalnie łatwa... Tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. Mt 25,30
7 kwi 21:40
zgred: bo kiedyś to było lepiej
7 kwi 21:53
Mila: Też przewiduję słaby wynikemotka
7 kwi 21:53
piotr:
 1 
3 = 2 −

 2+3 
 1 
3 = 2 −

 
 1 
2+2 −

 2+3 
 
 1 
3 = 2 −

 
 1 
2+2 −

 2+2 − (1/(2+2 − (1/(2+3) )) ) 
 
8 kwi 12:28
jc: W tym ciągu znajdziesz te same liczby, które podałeś wcześniej, tylko nie jedna za drugą, a krokach będących potęgami liczby 2: 1,2, 4, 8, ... Z resztą, może coś mylę... Sam sprawdź.
8 kwi 12:39