matematykaszkolna.pl
WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE bluee: Jeżeli a1,a2,...,an∊R i a1*a2*...*an=1 to (1+a1)(1+a2)(1+a3)*...*(1+an)≥2n.
18 mar 15:09
Basia: to nieprawda a1=−5
 1 
a2=−

 5 
 −1 
(−5)*(

) = 1
 5 
ale
 1 4 16 
(1−5)(1−

) = −4*

= −

i to na pewno nie jest ≥22
 5 5 5 
18 mar 15:13
bluee: Nie 2n. Skąd wzięłaś wartość a1?
18 mar 15:16
Basia: ze zbioru liczb rzeczywistych;
 1 
pokazuję Ci, że Twoja nierówność jest fałszywa na przykład dla a1=−5 i a2=−

 5 
więc popraw treść !
18 mar 15:20
bluee: Nie, nie widzę tej fałszywości bo nie wiem skąd wiesz jakie jest q.
18 mar 15:23
bluee: Sprawdziłam treść. Jest poprawna.
18 mar 15:25
bluee: q=−1
18 mar 15:25
Basia: ile kotów musisz mi przyprowadzić żeby obalić twierdzenie, że "wszystkie koty są czarne" ? wszystkie żyjące na świecie, czy może tylko tego jednego szarego, złapanego przypadkowo na ulicy?
 1 
− 5 i −

to przypadkowo złąpana parka
 5 
18 mar 15:26
Basia: jakie q? gdzie tu ciąg geometryczny ?
18 mar 15:27
Basia: Nie jest, co zostało udowodnione Istnieją liczby spełniające założenie i nie spełniające tezy. Koniec. Twierdzenie jest fałszywe. Wiem gdzie jest błąd w treści, ale Ci nie powiem
18 mar 15:29
bluee: To dowolny ciąg
18 mar 15:29
bluee: A ja nie chcę wiedzieć, gdzie Ci się wydaje, że jest błąd bo ja mam kartkę przed oczami i widzę, że zadanie przepisałam dobrze. Jeżeli jest to zadanie z serii kopniętych to nie ma sensu go liczyć.
18 mar 15:32
bluee: Szukanie błędu w zadaniu jest trochę bez sensu, bo jak wiadomo zadania sprawdzane są według klucza. Jeżeli zadanie okazuje się błędne zostanie wykluczone z egzaminu, a stracony czasu i energia na szukanie błędu, mogły zostać spożytkowane na inne zdania.
18 mar 15:34
Basia: to jest prawdą tylko dla a1,....,anR+
18 mar 15:34
bluee: No, a widzisz, jednak powiedziałaś gdzie jest błąd (twoim zdaniem) emotka
18 mar 15:36
Basia: dowód wg klucza? puknij się w głowę; każde twierdzenie można udowodnić różnymi metodami; oczywiście pod warunkiem, że w ogóle jest prawdziwe
18 mar 15:37
Basia: no litościwa jestem z charakteru
18 mar 15:37
bluee: Uśmiałbyś się jak byś czasem przyjrzała się kartą odpowiedzi na egzaminie maturalnym. Ale nie wnikajmy w biurokrację. Jeżeli w zadaniu było by R+, jak podeszła byś do sprawy?
18 mar 15:40
bluee: Po prostu mam założyć, że to dowolny ciąg liczb dodatnich rzeczywistych, ani geometryczny, ani arytmetyczny?
18 mar 15:42
PW: Nie dowolny, ale ciąg liczb dodatnich, których iloczyn jest równy 1. Cały czas podajesz zadania ze złymi założeniami i prowadzisz dziwne dyskusje. Może skup się bardziej i przyjmij do wiadomości, że kontrprzykład kończy ocenę prawdziwości tezy.
18 mar 15:49
bluee: To po co ktoś wywołuje te dyskusje. Chodzi mi o to jak należało by rozwiązać to zadanie gdyby tam było +
18 mar 15:53
Basia: skorzystałabym z nierówności Bernouli'ego
18 mar 15:56
Basia: być może
18 mar 15:57
Adamm: Jeśli ktoś chce ci pomóc to z tobą dyskutuje. Powinnaś być wdzięczna za te dyskusje.
18 mar 15:58
jc: ak >0 Mnożymy czynniki 1+ak = ≥ 2ak i korzystamy z założenia, że a1a2a3...an=1.
18 mar 16:04