matematykaszkolna.pl
zadanko do sprawdzenia ponownie ;p cynamonek: A = (3,1,3 ) B = (1,2,0 ) C = (4,3,1) D= (3,5,6) zadanie posiada 4 pkt na początku zrobiłem 2 i dopiero potem dopisze 2 . a) napisz równanie płaszczyzny πabc przechodzącej przez A , B ,C AB= [ −2,1,−3] AC = [ 1,2 −2] ABxAC= [ 4, −7 , −5 ] πabc = 4x − 7y − 5 z +10 = 0 b ) równanie płaszczyzny przez A,D prostopadłej do πabc AD= [ 0,4,3] n = [ 4.−7,−5 ] ADx n = [ 1 , 12 ,−16 ] płaszczyzny : x + 12y − 16z + 33 = 0
17 mar 12:30
cynamonek: c) rówanie prostej przez D równoległej do prostej AB oraz prostej przez D prostopadłej do płaszczyzny πabc równanie prostej przez D równoległej do prostej AB x = −2t +3 y = t +5 z = −3t +6 oraz prosta przez D prostopadła do płaszczyzny πabc x= 4t +3 y = −7 +5 z= −5t + 6 Równanie płaszczyzny przez D zawierającą prostą AB AD x AB = [ 15,6 ,−8 ] 15x + 6y − 8z − 27 = 0 Proszę o pomoc :X
17 mar 12:54
jc: (a) i (b) o.k. Dlaczego raz używasz nawiasów okrągłych, a raz kwadratowych? Poza tym forum nie spotkałem się z użyciem nawiasów kwadratowych (choć czasem macierz otoczona kwadratowymi wygląda lepiej).
17 mar 13:00
cynamonek: okrągłych używam kiedy posiadam punkty a kwadratowych kiedy posiadam wektor
17 mar 13:03
jc: Pominąłeś t w 5 równaniu. Pisz raczej: x=3+4t (punkt + wektor, a nie wektor + punkt, taki zwyczaj). Poza tym o.k.
17 mar 13:04
jc: Być może gdzieś tak rozróżniają nawiasy, ale na pewno nie w pracach naukowych i podręcznikach akademickich.
17 mar 13:06
cynamonek: będę pamiętał dziękuję emotka
17 mar 13:06