matematykaszkolna.pl
Wariacje kasia123: Na ile sposobów 6 osób może wysiąść na 10 piętrach? Tak myślę nad tym zadaniem, bo wielu osobom myli się czy będzie to 106 czy jednak 610. I wydaje mi się, że wpadłam na łatwy sposób rozróżnienia tego, lecz nie wiem czy słuszny... załóżmy, że kreski to piętra _ 6*6*6*6*6*6*6*6*6*6 = 610 Ten sposób jest błędy, bo wskazuje, że na każdym piętrze musi ktokolwiek wysiąść. A przecież nie musi tak być, wręcz nie może bo w tym zadaniu nawet osób by zabrakło. Dlatego 106 jest poprawne, bo ten sposób wskazuje na opcje opuszczenia windy każdej osoby. Czy mogę to tak rozumieć, czy jestem w błędzie?
17 mar 09:20
kasia123: tam było 10 kresek, nie wiem dlaczego zniknęły.emotka
17 mar 09:20
heheszek: Jest mniej wiecej jak mowisz. Dopasowujemy do danej osoby dane pietro W innym przypadku by zabraklo nam osob. Niektorzy stosuja taktyke "z tym co ruchome." Pietra sie bie ruszaja natomiast osoby chxa wysiasc wiec sie ruszaja. I dlatego robimy tyle kresek ile osob No i dla kazdej kreski w tym wypadku wpisujemy 10 i wtedy jest 10*10*10*10*10*10 = 106
17 mar 09:30
kasia123: Hmm, mniej więcej? A więc coś w moim myśleniu jest błędne? Jeśli tak, proszę wskaż mi ten błąd.
17 mar 09:32
cotyniepowiesz98: 1.sposób tez jest błędy bo przecież jedna osoba nie może wysiąść na kilku piętrach
17 mar 10:01
Janek191: { O1,O2, O3,O4,O5,O6) → ( p1,p2, p3,p4, p5,p6,p7,p8,p9,p10} n = 106 = 1 000 000
17 mar 11:48