matematykaszkolna.pl
notacja typu duze O inf: Witam bardzo proszę o pomoc szczegolnie chodzi mi o wytłumaczenie wyniku stałej "c2"
11 mar 19:00
11 mar 19:01
inf: pomoze ktos?
11 mar 19:07
inf: ?
11 mar 19:35
jc: Ktoś głupio napisał. Wykreśl słowa "z której wynika, że" Dalsza część zacznie się od "Nierówność ... jest spełniona ..."
11 mar 20:00
inf: ale dlaczego akurat c2 = 1/2 ?
11 mar 20:53
jc: Masz dobrać dwie liczby dodatnie, c1 i c2, takie, że c1 ≤ 1/2 − 3/n ≤ c2. 1/2 − 3/n < 1/2, możemy więc wziąć c2=1/2 Z c1 jest nieco gorzej. n musi być większe od 6, np. możemy przyjąć, że n≥7. Dopiero wtedy różnica jest dodatnia. Możemy wybrać c2=1/2 − 3/7=1/14.
11 mar 21:05
inf: "możemy więc wziąć c2=1/2" ale dlaczego akurat tak nie moge przyjac wartosci np. c2 = 1/4?
11 mar 21:16
aniabb: bo dla baardzo dużych n 1/2 − 3/n będzie coraz bliżej 1/2 ....więc 1/4 niekoniecznie, ale możesz wziąć c2 dowolne większe od 1/2
13 mar 00:08
aniabb: rysunekgdybyś wziął c2=1/4 to masz fioletową ..jak widać nie ogranicza czerwonej z góry bo się zaraz przetną gdybyś wziął c2=1/2 to masz niebieską .. nie powinny się przeciąć (narysuj w innym programie który lepiej pokaże ) gdybyś wziął c2=1 to masz zieloną ..jest zdecydowane bardziej stroma i małe szanse spotkania z zieloną dla c1 = 1/14 masz pomarańczową..jak widać dla n powyżej 7 już jest zdecydowanie poniżej czerwonej
13 mar 00:19
13 mar 00:36
inf: dziekuje za odpowiedz emotka
13 mar 09:53