matematykaszkolna.pl
z QWERTY: rozwiąż algebraicznie i graficznie
y=x2−4x+3  
x−y−1=0
4 mar 20:51
iteRacj@: y=x2−4x+3 y=x2−3x−x+3 y=(x−1)(x−3) funkcja kwadratowa w postaci iloczynowej, łatwo narysować x−y−1=0 x−1=y y=x−1 funkcja liniowa też łatwo narysować
4 mar 20:56
iteRacj@: a rozwiązując algebraicznie, wstaw y wyliczony z drugiego równania do pierwszego albo od razu dodaj stronami
4 mar 20:58
4 mar 21:02
QWERTY: później z delty liczymy ta?
4 mar 21:12
iteRacj@: przy podstawieniu wyróżnik nie jest potrzebny przy drugim sposobie liczenia czyli dodaj stronami możesz Δ liczyć albo możesz grupować
4 mar 21:15
iteRacj@:
y=(x−1)(x−3) 
y=x−1
podstawiamy
y=(x−1)(x−3) 
(x−1)(x−3)=x−1
y=(x−1)(x−3) 
(x−1)(x−3)−(x−1)=0
y=(x−1)(x−3) 
(x−1)(x−3−1)=0
y=(x−1)(x−3) 
(x−1)(x−4)=0
4 mar 21:19
QWERTY:
x1=1  
y1=0
x2=4  
y2=3
4 mar 21:24
iteRacj@: tak jest i zostaje narysować
4 mar 21:25