z
QWERTY: rozwiąż algebraicznie i graficznie
4 mar 20:51
iteRacj@:
y=x2−4x+3 y=x2−3x−x+3 y=(x−1)(x−3) funkcja kwadratowa w postaci iloczynowej, łatwo
narysować
x−y−1=0 x−1=y y=x−1 funkcja liniowa też łatwo narysować
4 mar 20:56
iteRacj@:
a rozwiązując algebraicznie, wstaw y wyliczony z drugiego równania do pierwszego
albo od razu dodaj stronami
4 mar 20:58
4 mar 21:02
QWERTY: później z delty liczymy ta?
4 mar 21:12
iteRacj@:
przy podstawieniu wyróżnik nie jest potrzebny
przy drugim sposobie liczenia czyli dodaj stronami możesz Δ liczyć albo możesz grupować
4 mar 21:15
iteRacj@:
podstawiamy
⎧ | y=(x−1)(x−3) | |
⎩ | (x−1)(x−3)=x−1 |
|
⎧ | y=(x−1)(x−3) | |
⎩ | (x−1)(x−3)−(x−1)=0 |
|
⎧ | y=(x−1)(x−3) | |
⎩ | (x−1)(x−3−1)=0 |
|
⎧ | y=(x−1)(x−3) | |
⎩ | (x−1)(x−4)=0 |
|
4 mar 21:19
4 mar 21:24
iteRacj@:
tak jest i zostaje narysować
4 mar 21:25