matematykaszkolna.pl
kombinatoryka i kostki MatMal: Rzucamy raz trzema kostkami do gry. Interesuje nas suma albo iloczyn oczek na wszystkich trzech kostkach. Ile jest mozliwosci otrzymania: a)parzystej sumy oczek b)nieparzystego iloczynu oczek c)iloczynu oczek podzielonego przez 7 w pkt a przy rozpatrywaniu n+p+p=n jak mozna twierdzic ze wynik npp,pnp,ppn sa inne skoro nigdzie nie pisze ze kostki sa rozroznialne, to tak jakbym rzucil 3 identyczne pilki z mundialu i powiedzial ze sa inne wyniki ....
20 lut 22:15
Basia: chodzisz do szkoly; tam wszystko jest rozroznialne nierozroznialne bedziesz mial na studiach, jezeli dopadnie Cie matematyka dyskretna
20 lut 22:20
Basia: gdyby kostki byly nierozroznialne to i zbior Ω inaczej musialby wygladac
20 lut 22:23
MatMal: Chyba chce zeby mnie dopadla, bo ten dział momentami jest tak nielogiczny, że szkoda gadać
20 lut 22:24
Mila: 6*6*6=216 − liczba wszystkich zdarzeń a) A− suma oczek parzysta (p,p,p) lub (n,n,p) gdzie: p∊{2,4,6}, n∊{1,3,5}
 
nawias
3
nawias
nawias
1
nawias
 
|A|=33+
*3*32=27+81=108
  
b) B− iloczyn liczby oczek jest l. nieparzystą |B|=33 ( na każdej kostce wypadła nieparzysta liczba oczek) c) C− iloczyn liczby oczek podzielony przez 7 |C|=0
20 lut 22:27
Mila:
20 lut 22:29
MatMal: Mila, nie chodziło mi o rozwiązanie, bo dla mnie jest ono bardzo proste, chodziło o problem myśleniowo filozoficzny powiedziałbym, tak jak rozmawiałem z Basia, ale dzięki może komuś się przyda
20 lut 22:32
MatMal: ewien roztargniony napisał 10 listów, zaadresował 10 kopert, a potem włożył do kopert i wysłał. Ile jet możliwości : b) takiego włożenia listów, aby co najmniej pierwsze dwa, które włożył do kopert, dotarły do właściwego adresata? skoro już rozmawiamy o tym, to jak interpretować to ?
 
nawias
10
nawias
nawias
2
nawias
 
ja bym zrobił
* 8!
  
bo jednak by pasowało wybrać które 2 listy będziemy wkładać jako pierwsze
20 lut 22:37
Basia: Nie wiem dlaczego te zadania sa tak nieprecyzyjnie sformulowane, ale to jest niestety fakt. Mam wrazenie, ze autorom w ogole do glowy nie przychodzi, ze uczen szkoly sredniej moze myslec. I co gorsze rozumiec czym sie roznia obiekty rozroznialne od nierozroznialnych.
20 lut 22:38
MatMal: Kombinatoryke właśnie bardzo znienawidziłem przez to że często zabija myślenie i ukierunkowywuje w jedna strone, bo nigdzie sie nie spotkalem chyba wlasnie z odpowiedzia cos LUB cos, no ale dziekuje, chociaz wiem ze to zad z listami moge zrobic na 2 sposoby
20 lut 22:45
Basia: tutaj przynajmniej nie ma zadnych watpliwosci i listy, i koperty sa rozroznialne emotka
20 lut 23:04