matematykaszkolna.pl
Liczby rzeczywiste - notacja wykładnicza. piotrovvicz: Oblicz. Wynik przedstaw w notacji wykładniczej: e) (0,81 × 0,0004)0,5 f) (245 : 0,0005)0,5
18 lut 21:26
Satan:
 1 
(0,81 * 0,0004)0,5 = (81 * 10−2 * 4 * 10−4)

= 81 * 4 * 10−6 =
 2 
9 * 2 * 10−3 = 18 * 10−3 = 1,8 * 10−2
18 lut 21:36
Satan: Drugi spróbuj analogicznie emotka
18 lut 21:37
piotrovvicz: (245 : 0,0005)0,5 = (2,45 × 102 : 5 × 10−4)0,5 = 2,45 × 102 : 10−4 × 5 = 2,45 × 102 : 10−2 × 5 Gdzieś się musiałem walnąć emotka
18 lut 21:52
Satan: Inaczej bym to zrobił emotka
 245 49 
(245: 0,0005){0,5) = (

)0,5 = (

)0,5 =
 5 * 10−4 10−4 
(49 * 104)0,5 = 49 * 104 = 7 * 102 Nie zamieniaj wszystkiego od razu w postać wykładniczą. W nawiasie możemy sobie wyrażenie uprościć i skrócić i dopiero potem zadziałać z potęgą emotka
18 lut 22:09
Satan: No i mała uwaga, po przypatrzeniu się Twojemu zapisowi. 10n ≠ 10n
 m 
Generalnie zapamiętaj wzory takie jak: nam = a

(ten ułamek to potęga), dodatkowo
 n 
(an)m = an*m Ogółem powtórz sobie potęgowanie i wzorki do nich emotka
18 lut 22:17
piotrovvicz: Z tymi wzorami tragedii u mnie nie ma. Problem jest w tym, że gubię się w obliczeniach i walę niesamowite błędy rachunkowe. Teraz jak jak wróciłem do powtórek do matury, to staram się to zniwelować, ale myślenie nad tego typu działaniami zajmuje mi godziny, a trudno jest mi się zmobilizować emotka
18 lut 22:41
Satan: No cóż, na mobilizację, a raczej jej brak, nic nie poradzę. Trzeba znaleźć cel. Myślenie idzie sobie wyrobić. Mnie na początku też z trudem to przychodziło, teraz jest już lepiej, choć czasami dalej mam pewne problemy emotka Pozostaje tylko trzymać kciuki. A w razie problemów z zadaniami − tutaj na forum jest masa osób, które chętnie Ci pomogą emotka
18 lut 22:59