matematykaszkolna.pl
Całka podwójna na obszarze D NIKI: Cześć ! Mam duży problem z całkami podwójnymi i obszarami , szukałam pomocy w internecie ale mam wrażenie że nigdzie nie ma jasnej odpowiedzi , mianowice mam problem z tym po czym początkowo licze całkę po dx czy dy , rozwiązując zadania mam wrażenie że czasem może być po dx i dy ale wyniki się różnią (sprawdzałam nawet na kalulatorze dla całek podwójnych ) . Prosiłabym o to ,żeby ktoś mi wytłumaczył skąd mam wiedzieć czy brać po dx lub dy, wiem że ma być ograniczona z obu stron prostymi , ale nie do końca mi to pasuje. Podam przykłady które mam do rozwiązanania i gdybyś ktoś do każdego mógł mi tylko powiedzieć czy biore po dx czy dy i dlaczego to była bym bardzo wdzięczna, bo niestety nawet rysunek mi nie pomaga. 1. x+2y d: trójkąt o wierzchołkach (0,0),(1,2),(1,0) −> tu mam problem bo wydaje mi się że mozna i po x i po y,tylko że raz wyjdzie 2 a raz 3 , więc nie mam pojęcia który jest sposób dobry 2. x2 / y2 D:x=2,x=y,xy=1 3. x2 + y D: y=x2 , y2 = x 4. xy D: x + y=1 5. 3x−y D: y=4−x2 , y=0 6. 2x−5y+3 D: y=3x2 , y =12x 7. y D: y=2−x2 , y=−1 , y=1 ,x=1 , x=1−1−y2 Proszę bardzo o wytłumaczenieemotka
20 sty 13:07
Mila: Wpisuj po kolei zadania − pojedynczo.
20 sty 18:39