matematykaszkolna.pl
Macierz Kamil: rysunekRozwiąż z wykorzystaniem A−1 To po znaku = to 0
13 sty 21:21
Lech: Jezeli wyznacznik tej macierzy wynosi 0 to nie ma macierzy odwrotnej A−1 , Tu moxna tylko rozwiazac rownanie : (1+x)2 −1=0 ⇒ x= 0 lub x= −2
13 sty 21:32
Basia: nie rozumiem po co bo detA= (1+x)2−2 = x2+2x−1 =0 Δ=4+4=8 Δ=22
 −2−22 
x1 =

= −1−2 x2 = −1+2
 2 
i prawdę mówiąc nie rozumiem treści, bo macierz odwrotna istnieje ⇔ detA≠0
13 sty 21:36
Basia: oj błąd; oczywiście (x+1)2−1 = x2+2x =0 dla x=0 lub x=−2
13 sty 21:38
Kamil: właśnie też nie rozumiem. Takie zadanie dostałem na kolokwium
13 sty 21:47
Adamm: no i po co Basiu z (1+x)2−2 liczysz deltę przecież pierwiastki od razu widać idź spójrz sobie jak się wyprowadza wzory na pierwiastki równania kwadratowego
13 sty 21:49
Lech: Moze po prawej stronie mie bylo 0 ,tylko inna wartosc , wtedy mozna obliczyc A−1 , dla uprzednio wyznaczonego x ,np dat A = 3 ⇒ x= 1 lub x= −3
13 sty 21:51
5-latek: Moze, bylo 0 ?moze nie bylo 0 Mam to gdzies .
13 sty 21:56
Lech: Lub det A= 8 czyli x= 2 lub x= −4
13 sty 22:18
5-latek: Lech moze 10 . 12 24 a moze milion .
13 sty 22:22
Basia: Wiesz Adamm każde równanie kwadratowe rozwiążę bez liczenia Δ, także takie
 1 13 
10x2

x −

=0
 15 8 
ale może akurat wygodniej mi z Δ niż z przekształcaniem do postaci kanonicznej temu kto zauważył związki i wprowadził pojęcie wyróżnika trójmianu kwadratowego pewnie też się tak wydawało
13 sty 22:39
Adamm: było już w kanonicznej więc rozmowa bez sensu
13 sty 22:41
5-latek: Adamm wiecej taktu prosze . To kobieta .
13 sty 22:44
Adamm: ja nie dyskryminuje kobiet i traktuję je tak samo jak każdego innego człowieka a tak poza tym, przez internet i tak nie mam pewności, co za różnica
14 sty 00:35
Mariusz: Układ równań można rozwiązać z użyciem macierzy odwrotnej ale trzeba go sprowadzić do postaci Cramera
14 sty 10:44