matematykaszkolna.pl
Cenne porady jak uczyć się matematyki Gustlik: Moi drodzy, mam dla was jedną cenna uwage. Wielu z was ucząc się matematyki myśli, że sprawdzian z danego działu oznacza pożegnanie z tym działem na zawsze. Że nie będziecie już do tego zagadnienia wracać, że wiedza z tego działu już dalej nie będzie potrzebna, a więc po co się tego uczyć, po co to powtarzać. Nic bardziej mylnego. W ten sposób można się uczyć tylko i wyłącznie przedmiotów teoretycznych, gdzie każde zagadnienie wymaga pamięciowego wyuczenia się zakres materiału. Takimi przedmiotami są na przykład historia, biologia, geografia czy WOS. W tych przedmiotach rzeczywiście sprawdzian z każdego działu oznacza nienal definitywne pożegnanie z tym działem. Dzieje się tak dlatego, że w tych przedmiotach powiązanie między działami jest niewielkie a nieraz nawet żadne. Na przykład jeżeli na historii uczymy się o II wojnie światowej, co w danym momencie nie jest nam potrzebna na przykład wiedza o bitwie pod Grunwaldem, podobnie na biologii jeżeli przerabiamy na przykład budowę kota, to nie musimy w tym momencie umieć budowy mrówki czy tulipana, która była przerabiana rok temu. Natomiast na matematyce jest inaczej. Tutaj działy są bardzo powiązane ze sobą. Bez względu na to czy jesteście teraz w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum czy technikum, to co przerabiacie teraz, będzie wam potrzebne aż do samej matury. Sprawdzian z danego działu na przykład z ułamków, pierwiastków geometrii czy funkcji NIE OZNACZA POŻEGNANIA Z TYM DZIAŁEM ! Nawet wakacje, nawet zmiana szkoły, na przykład przejście z podstawówki do gimnazjum, z gimnazjum do liceum albo z podstawówki do liceum bo już teraz gimnazjum nie będzie nie oznacza pożegnania z tymi zagadnieniami które dotychczas przerabialiscie, bo te zagadnienia będą wam potrzebne na dalszych etapach kształcenia. Na przykład ułamki pierwiastki czy potęgi występują niemal we wszystkich działach matematyki, na przykład w geometrii, funkcjach równaniach. Jeżeli nie będziecie ich umieć, to będziecie mieć problem z rozwiązaniem wszystkich zadań gdzie wystąpią takie wyrażenia. To samo jest z równaniami, prawie wszystkie zadania opierają się na ułożeniu odpowiednich równań i rozwiązaniu. Jeżeli zapomnieliście, jak się rozwiązuje równania, to będziecie mieli problem z każdym zadaniem. Z każdym działem pożegnacie się dopiero na maturze, a jeżeli wybierzecie jakiś kierunek studiów, na którym potrzebna jest matematyka, to te zagadnienia będą potrzebne aż do studiów. Tak więc nie wolno się uczyć matematyki metodą zakuć zdać zapomnieć. Matematyka pod tym względem jest specyficzna i tym się różni od innych przedmiotów. Tutaj w odróżnieniu od innych tematów jest przede wszystkim logika a pamięciowy niewiele.
5 sty 14:34
sd: Bzdury prawisz proste przykłady: Biologia pierwsza klasa przerabiane są budowa komórki podział mitotyczny, mejotyczny, budowa i rodzaje tkanek jak bez zrozumienia tych zagadnień omawiać budowe mięśni, budowe neuronów w II klasie czy nawet coś o roślinach bez znajomości i zrozumienia tych zagadnień. Geografia: pierwsza klasa np ruch obrotowy czy obiegowy ziemi jak w nastepnym semestrze omawiać podstawy geologii i budowy ziemi oraz zjawiska im towarzyszące bez uwzględnienia tych zjawisk Historia podobnie czasem jedno zdarzenie, bitwa pociągała za sobą inne albo kolejne następstwa wynikały z poprzednich i nie da się zapomnieć reszty. Podałeś przykłady skrajne w przypadku biologii podałeś dwa różne działy a nawet trzy zajmujące się odrębną tematyką podobnie moge ci w matematyce powiedzieć że na topologie nie potrzebna jest Ci znajomośc analizy matematycznej czy lepszy przykład teorii gier więc student może o tym zapomnieć bo mu to na topologii nie będzie w ogóle potrzebne
6 sty 12:10