matematykaszkolna.pl
sad iu: Zbadaj różnowartościowośc funkcji 3 4 − 5x jak zacząć?
28 lis 23:45
kochanus_niepospolitus: zacząć od dziedziny emotka a następnie warto przyjrzeć się monotoniczności tejże funkcji
28 lis 23:54
iu: Czyli?
28 lis 23:55
kochanus_niepospolitus: dziedzina określ ją
28 lis 23:56
kochanus_niepospolitus: monotoniczność Sprawdź czy funkcja jest rosnąca/malejąca w swojej dziedzinie czy też nie
28 lis 23:56
iu: 4−5x > 0 x>5 − 4
29 lis 00:19
iu: A nie sorry,
 4 
x>

 5 
29 lis 00:19
5-latek: No co Ty?
29 lis 00:20
iu: Słucham?
29 lis 00:22
5-latek: Pierwszse dzielisz przez liczbe ujemna po drugie pod pierwiastkiem jest ≥0
29 lis 00:23
iu: Aa przepraszam x ≤ 4/5
29 lis 00:23
iu: Jak teraz polecacie? Przez sprzężenie mi cos nie wychodzi, pokazac obliczenia?
29 lis 00:24
PW: Masz badać różnowartościowość, czyli sprawdzić, czy dla x1 i x2 należących do dziedziny z faktu, że f(x1)=f(x2) wynika x1=x2.
29 lis 00:48
iu: 4−5x1 = 4−5x2
29 lis 01:18