4 lis 19:26
4 lis 20:20
bc: tak
4 lis 20:25
Mila:
| n*√1−(1/n2) | |
=limn→∞ |
| = |
| n*3√1+(1/n3) | |
| √1−(1/n2) | |
=limn→∞ |
| =1 |
| 3√1+(1/n3) | |
4 lis 20:30
jc: Gubisz 3 przy pierwiastku.
Gdzie tak głupio uczą liczyć?
Dzielisz po prostu licznik i mianownik przez n=√n2=3√n3.
Aby podzielić sumę przez przez liczbę nie trzeba tak kombinować.
(A+B)/k = A/k + B/k
A u Ciebie (nie przepisuję całości) widać
(A+B)/k = [k(A/k)+k(B/k)]/k = A/k +B/k
ale na prawdę jest tak (tylko pewne przekształcenia opuściłeś)
(A+B)/k = [(A+B)(k/k)] = [A(k/k) + B(k/k)]/k = [k(A/k)+k(B/k)]/k = (k/k)(A/k+B/k)=A/k +B/k
4 lis 20:31
jc: Och Mila, to samo, jakby nie można było zwyczajnie podzielić.
Może Ty wiesz, gdzie tak uczą? Ja takie straszne rachunki poznałem dopiero
kilka lat temu, a teraz widzę, że wszyscy tak liczą.
4 lis 20:33
Mila:
2)
| n | |
=limn→∞ |
| = |
| √n3*(8−1/(n2))−n | |
| n | | n | |
=limn→∞ |
| ==limn→∞ |
| = |
| n*√(8−1/(n2))−n | | n*(√(8−1/(n2))−1 | |
| 1 | | 1 | |
=limn→∞ |
| = |
| =1 |
| √(8−1/(n2))−1 | | 2−1 | |
4 lis 20:34
Mila:
JC, ja takie granice liczę w pamięci, tak liczą w szkole,
ale ostatnio przyszła do mnie sąsiadka −studentka i też tak liczą na ćwiczeniach.
Obawiam się , że Twój zapis nie będzie czytelny dla wpisującego zadanie.
4 lis 21:41
bc: dziękuje, pomyliłem się 2 razy
4 lis 21:54
jc: Mila,
| n+3 | | 1+3/n | |
Mój zapis: |
| = |
| . |
| n+7 | | 1+7/n | |
Po prostu dzielimy licznik i mianownik przez n.
Zapis popularny wśród młodych ludzi:
n+3 | | n(1+3/n) | | 1+3/n | |
| = |
| = |
| |
n+7 | | n(1+7/n) | | 1+7/n | |
Dlaczego drugi zapis miałby być czytelniejszy? Może ja czegoś nie rozumiem?
Przejście z n+3 do n(1+3/n) wymaga podzielenia i pomnożenia przez n.
| (n+3) | |
n+3= |
| *n = (1+3/n)*n. |
| n | |
Ten krok jest pominięty. Na dodatek n widzimy po lewej, a nie po prawej stronie,
| 1 | |
więc to raczej n* |
| *(n+3) itd. Może sama potrafisz wyjaśnić, jakie kroki |
| n | |
pomijają uczniowie?
4 lis 23:39