matematykaszkolna.pl
część całkowita aga: Rozwiązać równanie: [2x+3]=1 Ma ktoś z Was tak zwany "schemat" na rozwiązywanie tego typu równań? emotka
1 lis 13:21
Jerzy: Poczytaj na temat: sufit,podłoga,cecha.
1 lis 13:25
Adamm: [2x+2]=0 0≤2x+2<1 −1≤x<−1/2
1 lis 13:27
aga: Tak doszłam do monetu −1<=x < −1/2 Było ze 1 <= 2x+3 <2 Czy do pierwszego równania przez to mam dodać jeszcze 1 i będzie: 0 < równe x+1 < 1/2 Biorę części całkowite i: X+1=0 X+1=0 Czyli x= − 1 ? To będzie rozwiązaniem równania czy jak?
1 lis 14:44
Adamm: rozwiązaniem równania jest przedział ogarnij się
1 lis 14:46
aga: Bo na lekcji mimo że wyszła ta nierówność to w ostatecznym rozwiązaniu podawalismy x= coś tam
1 lis 14:46
Adamm: to napisz co było na lekcji z fusów jeszcze nie czytam
1 lis 14:48
aga: Na lekcji mialam przykład: 5x+4/7= [ 2x+3/5] i w rozwiązaniu zapisalismy x= −11/5 i x= − 4/5 nie było żdanego przedziału
1 lis 14:49
Adamm: 5x+4/7≤2x+3/5<5x+4/7+1 tutaj to robisz by ograniczyć przedział ale to nie koniec, bo 5x+4/7 musi być liczbą naturalną tutaj jest różnica
1 lis 14:53
Adamm: 5x+4/7 musi być liczbą całkowitą, przepraszam
1 lis 14:53
Adamm: ten przykład jest po prostu inny, i trzeba go złapać z innej strony
1 lis 14:58
Mila: [a]− cecha liczby⇔[a]≤a<[a]+1 [2x+3]=1⇔ 1≤2x+3<1+1 1≤2x+3<2 /−3 −2≤2x<−1 /:2
 1 
−1≤x<−

 2 
sprawdź kilka przykładów np.
 2 
x=−

 3 
 2 4 5 
[2*(−

)+3]=[−

+3]=[

]=[123]=1
 3 3 3 
1 lis 16:56
aga: Dziękuję
1 lis 17:50
5-latek: Jesli mozesz sobie gdzies wypozyczyc to Franciszsek Klorek Wartosc bezwzgledna w zadaniach z matematyki (na koncu ksiazki za takie rownania
1 lis 17:52
Mila: Witaj Krzysiu, tu chodzi o cechę liczby.emotka
1 lis 18:14
5-latek: Dobry wieczor Milu emotka Pozdrawiam Tak wiem ale tam sa .
1 lis 18:15