f
bc: x5 − 1/3 x 5 = 2/3 x5 ?
i jeszcze jedno skoro x4 = 4 to x = ?
4√4 i −4√4?
jak to skrócić?
28 paź 19:26
karty do gry : a po co chcesz to skracać ?
28 paź 19:27
bc: nie wiem? no może da się na 2 zamienić albo coś
28 paź 19:28
bc: a dobrze jest?
28 paź 19:28
karty do gry : wygląda dobrze.
28 paź 19:36
kochanus_niepospolitus:
a co to jest 1/3 x 5
28 paź 19:36
kochanus_niepospolitus:
x jest liczbą zespoloną czy rzeczywistą (wiem co sugeruje oznaczenie 'x', ale lepiej się
dopytać)
28 paź 19:37
Eta:
x4=4 to x= 4√4=√2 lub x= −√2
28 paź 19:37
bc: nie, zwykle x
28 paź 19:46
bc: Czesc Etu, skąd to wziełaś
28 paź 19:47
Eta:
4√4= 41/4= (22)1/4= 21/2=√2
28 paź 19:51
bc: Dziękuje, oczywiśćie umiałem to,
a co z tym x, bo troszke się pomieszało mi w głowie
28 paź 19:59
Eta:
Napisz porządnie to zadanie ! bo nie wiem o co Ci chodzi?
28 paź 20:05
bc: czy x5 − 1/3 x 5 == 2/3 x5 ?
28 paź 20:16
Definicja: | 1 | |
Jesli jest tak x5− |
| x5 to tak |
| 3 | |
Musisz zapisywac to porzadnie
28 paź 20:17
28 paź 20:18
bc: Tak jak definicja mówi
28 paź 20:21
Eta:
Nie pisz co "mówi definicja" ... tylko zapisz porządnie to równanie!
Duchem nie jestem by zgadywać !
28 paź 20:23
Definicja: Pewnie mu chodzilo o to ze tak jak mowie ja .
28 paź 20:26
bc: lol tak chodziło o niiego
28 paź 20:38
5-latek: No to Ci napisalem
poza tym
4√4= √√4 = √2 lub −√2
28 paź 20:50
bc: llllllllllllllllllooooooooooollllllllllll co tu się dzieje
28 paź 20:56
5-latek: Inaczej
x4= 4 ⇒x= 4√4 lub x=−4√4 ⇒x= p[2} lub x= −√2
4√4= √√4
To sa wlasnosci dzialan na pierwiastkach kochany studencie i te powinies znac
Twierdzenie
Wartosc pierwiastka nie zmieni sie gdy podzielimy lub pomnozymy jednoczesnie wykladnik
pierwiastka i wykladnik wyrazenia podpierwiastkowego
przez ta sama liczbe
czyli n√am= pnk{amk}} ( zapiszse to slowami
= pierwiastek do potegi nk z a do potegi mk
jesli wykladnik pierwiastka i wykladnik potegi znajdujacego sie pod nim wyrazenia maja
wspolne czynniki to wyrazenia pierwiastkowe nmozna uproscic skracajac oba wykladniki
przez tae wsle czynniki
8√a12= √a3
Tutaj masz 4√4 = 4√22 skracasz przez 2 bo to wspolny czynnik potegi pierwiastka i
liczby pod pierwiastkiwem
= 2√2= √2 lub −√2
28 paź 21:12
5-latek: przez te wspolne czynniki (ma byc)
Teraz np chesz rozszerzyc √2= 4√4
28 paź 21:16
5-latek: Ale ja mysle ze sobie zarty stroisz
28 paź 21:17