matematykaszkolna.pl
f bc: x5 − 1/3 x 5 = 2/3 x5 ? i jeszcze jedno skoro x4 = 4 to x = ? 44 i −44? jak to skrócić?
28 paź 19:26
karty do gry : a po co chcesz to skracać ?
28 paź 19:27
bc: nie wiem? no może da się na 2 zamienić albo coś
28 paź 19:28
bc: a dobrze jest?
28 paź 19:28
karty do gry : wygląda dobrze.
28 paź 19:36
kochanus_niepospolitus: a co to jest 1/3 x 5
28 paź 19:36
kochanus_niepospolitus: x jest liczbą zespoloną czy rzeczywistą (wiem co sugeruje oznaczenie 'x', ale lepiej się dopytać)
28 paź 19:37
Eta: x4=4 to x= 44=2 lub x= −2
28 paź 19:37
bc: nie, zwykle x
28 paź 19:46
bc: Czesc Etu, skąd to wziełaś
28 paź 19:47
Eta: 44= 41/4= (22)1/4= 21/2=2
28 paź 19:51
bc: Dziękuje, oczywiśćie umiałem to, a co z tym x, bo troszke się pomieszało mi w głowie
28 paź 19:59
Eta: Napisz porządnie to zadanie ! bo nie wiem o co Ci chodzi?
28 paź 20:05
bc: czy x5 − 1/3 x 5 == 2/3 x5 ?
28 paź 20:16
Definicja:
 1 
Jesli jest tak x5

x5 to tak
 3 
Musisz zapisywac to porzadnie
28 paź 20:17
Eta: Zły zapis!
 1 2 
x5

=

taki?
 3x5 3x5 
28 paź 20:18
bc: Tak jak definicja mówi
28 paź 20:21
Eta: Nie pisz co "mówi definicja" ... tylko zapisz porządnie to równanie! Duchem nie jestem by zgadywać !
28 paź 20:23
Definicja: Pewnie mu chodzilo o to ze tak jak mowie ja .
28 paź 20:26
bc: emotka lol tak chodziło o niiego
28 paź 20:38
5-latek: No to Ci napisalem poza tym 44= 4 = 2 lub −2
28 paź 20:50
bc: llllllllllllllllllooooooooooollllllllllll co tu się dzieje
28 paź 20:56
5-latek: Inaczej x4= 4 ⇒x= 44 lub x=−44 ⇒x= p[2} lub x= −2 44= 4 To sa wlasnosci dzialan na pierwiastkach kochany studencie i te powinies znac Twierdzenie Wartosc pierwiastka nie zmieni sie gdy podzielimy lub pomnozymy jednoczesnie wykladnik pierwiastka i wykladnik wyrazenia podpierwiastkowego przez ta sama liczbe czyli nam= pnk{amk}} ( zapiszse to slowami = pierwiastek do potegi nk z a do potegi mk jesli wykladnik pierwiastka i wykladnik potegi znajdujacego sie pod nim wyrazenia maja wspolne czynniki to wyrazenia pierwiastkowe nmozna uproscic skracajac oba wykladniki przez tae wsle czynniki 8a12= a3 Tutaj masz 44 = 422 skracasz przez 2 bo to wspolny czynnik potegi pierwiastka i liczby pod pierwiastkiwem = 22= 2 lub −2
28 paź 21:12
5-latek: przez te wspolne czynniki (ma byc) Teraz np chesz rozszerzyc 2= 44
28 paź 21:16
5-latek: Ale ja mysle ze sobie zarty stroisz
28 paź 21:17