matematykaszkolna.pl
:) Ewa: Zrobiłam to tak, dobrze? Zamień na ułamek zwykły liczbę: 1,2(7)
 27−7 27−7 27−7 20 
1,2(7) = 1

= 1

= 1

= 1

 102−101 100−10 90 90 
 110 
Czy powinnam to zapisać tak:

 90 
23 paź 18:13
Ewa: Nie, chyba powinno być tak:
 27−2 27−2 25 
1,2(7) = 1

= 1

= 1

 102−101 100−10 90 
23 paź 18:15
Jack: x = 1,2(7) 10x = 12,(7) 100x= 127,(7) −−−−−−−−−−−− 90x = 115
 115 
x =

 90 
23 paź 18:18
Ewa: To tak jak ja robię, to źle?
23 paź 18:20
5-latek: Osobiscie czepilbym sie zapisu u Ciebie
 27−2 25 25 
1

= 1

saugeruje mnozenie i wedlug mnie =

 100−10 90 90 
Wedlug mnie nalezalo zapisac tak
 27−2 25 25 
1+

=1+

= 1

ale moze niepotrzebnie sie czepiam emotka
 100−10 90 90 
23 paź 18:41
Ewa : Faktycznie można to zrozumieć jako mnożenie. Dzięki
23 paź 18:43
Ewa: A czy to jest poprawnie zrobione:
 3842−38 3842−38 3804 
0,38(42) =

=

=

 104−102 10000−100 9900 
23 paź 18:55
Ewa:
23 paź 21:15
kochanus_niepospolitus: dobrze Ewo ... zawsze możesz wstukać do kalkulatora i zobaczyć czy taki będzie wynik emotka PS. ułamek możesz dalej skrócić (chociażby przez 4, ale i przez 3)
23 paź 21:26