Pomoże ktoś?
Chris: Mając dane:
A = x ∊ R : −4x2 + 5x + 6 = 0
B = x ∊ R : 4x2 +4x +1 = 0
określ: A∪B, A∩B, A\B, B\A, AxB
15 paź 17:53
5-latek: Student bez jaj
czy nie potrafisz rozwiazac rownania kwadratowego ?
15 paź 17:56
Blee:
1) wyznacz wierzolki tych parabol
2) znajac znak wspolczynnika przy najwyzszej potedze oraz wierzcholek paraboli wyznacz wartosci
Y tych zbiorow
3) majac to wyznacz to co masz wyznaczysz czyli te sumy, roznice, czesci wspolne
15 paź 17:56
Blee: Tfu ... przeciez tutaj jedynie miejsca zerowe sa do wyznaczenia
15 paź 17:56
Chris: Ok, a jak będzie wyglądał iloczyn kartezjański
15 paź 17:57
5-latek: A jaka jest jego definicja ?
Wiec zastosuj ja
15 paź 17:58
Chris: Chodzi mi o rysunek...
15 paź 17:59
Chris: Powie mi ktoś jak ma wyglądać ten rysunek?
15 paź 18:06
5-latek: Napisz pierwiastki zbioru A
Co do zbioru B Δ=0 bo 4x2+4x+1= (2x+1)2 wiec umowa ze sa dwa rowne pierwiastki
B={−0,5, −0,5}
teraz definicja i zaznacz
15 paź 18:07
Chris: Ja rozumiem to tak, że w zbiorze B jest tylko jedno rozwiązanie, i dlatego nie za bardzo wiem
jak to zaznaczyć w układzie współrzędnych ...
15 paź 18:09
5-latek: Proszse chwile poczekac
15 paź 18:11
5-latek: Rozwiazaniem zbioru A sa pierwiastki x1 i x2
Rozwiazaniem zbioru B jest w zaleznosci od umowy albo jeden pierwiastek podwojny albo dwa
rowne pierwiastki
Wiec zbior B= {−0,5, −0,5}
AxB= {(x1, −0,5) (x1, −0,5) (x2, −0,5) (x2,−0,5) }
Ja zaznaczyl bym tylko po jednym punkcie (x1,−05) i (x2,−05)
Ale nie jestem studentem wiec ktos sie jeszcze wypowie
15 paź 18:23
Chris: Ok, dziękuję.
15 paź 18:25
Chris: Mogę liczyć na pomoc z jeszcze jednym przykładem?
15 paź 18:28
5-latek: jesli tylko bede potrafil pomoc
15 paź 18:29
Chris: | 2x − 5 | |
A = x ∊ R: |
| ≤ 2 |
| 3x − 1 | |
| 5x − 2 | |
B = x ∊ R: |
| ≥ −2 |
| 4x − 3 | |
Chodzi mi już tylko i wyłącznie o spr wyników sumy, części wspólnej i różnic...
15 paź 18:31
iteRacj@:
o jeszcze do poprzedniego przykładu z iloczynem kartezjańskim
| −3 | | −1 | | −1 | |
w układzie współrzędnych zaznaczamy zbiór AxB = {( |
| , |
| ) ; (2, |
| )} |
| 4 | | 2 | | 2 | |
15 paź 18:36
5-latek: Dobry wieczor
iteRacjo
Bede mial do Ciebie pytanie w osobnym poscie (zawszse mi uciekniesz
Zbior A x∊(−
∞,−0,75>UP<U{
13,
∞)
| 8 | |
ZBior B x∊(−∞, − |
| > U<0,75, ∞) |
| 13 | |
Jesli masz takie wyniki to podaj swoja sume , iloczym i roznice zbiorow
15 paź 18:43
iteRacj@:
| −1 | | −3 | | −1 | |
zbiór BxA wygląda tak {( |
| , |
| ), ( |
| , 2)} |
| 2 | | 4 | | 2 | |
15 paź 18:46
Chris: Wyniki mam inne..
Zbior A x∊(−∞,−0,75> U (1/3, ∞)
Zbior B x∊(−∞, 8/13> U (3/4, ∞)
A∪B = x∊R
A∩B = x∊(−∞,−3/4> U (1/3, 8/13> U (3/4, ∞)
A\B = X∊(8/13, 3/4>
B\A = X∊(−3/4, 1/3>
15 paź 18:53
5-latek: | 8 | | 8 | |
U mnie powinno byc |
| zamiast − |
| (zle przepisalem z kartki |
| 13 | | 13 | |
U ciebie powinno byc
To sa nierownosci slabe
15 paź 18:59
Chris: Ale po określeniu dziedziny, zmieniają się te nawiasy...
15 paź 19:15
5-latek: Nie dosc ze slepy to jeszcze nie uwaza
15 paź 19:20
Chris: Ale że ja czy Pan?
15 paź 19:21
5-latek: Oczywiscie ze ja
Nawet nie pomyslalem o dziedzinie
15 paź 19:26
Chris: Rozumiem
To czy te moje wyniki sum, części wspólnej i różnic będą dobre
15 paź 19:31
Chris:
15 paź 19:50
Chris: Może ktoś mi pomóc
?
15 paź 19:55
5-latek: wedlug mnie masz dobrze .
15 paź 20:00
Chris: Ok, dziękuję ślicznie za poświęcony czas
Jeszcze mam takie pytanko, czy znajdę gdzieś wytłumaczone w jasny, prosty sposób relacje i o co
w nich chodzi? Bo nic z tego tematu nie rozumiem...
15 paź 20:02
5-latek: Moz etaka ksiazeczka
Zdzislaw Opial Formy zdaniowe i relacje
Widzialem tez na www zadania info .pl sa poradniki i tam sa relacje (tylko chyba trzeba
wykupic abonamet
15 paź 20:07
5-latek: Jesli jestes na forum to jeszcze znalazlem taka ksiazke
Zenon Moszner
Biblioteczka Matematyczna nr 27. O teorii relacji (1974r
15 paź 20:38
Chris: Dzięki śliczne
15 paź 20:41