matematykaszkolna.pl
?? iksde: −2=(−2)1=(−2)2/2=41/2=4=2 Czy też używając warotśći bezwzględnej jak sie powinno: −2=(−2)1=(−2)2/2=|−2|=2 Co robie nie tak bo zaraz zeświruje :X
11 paź 18:12
5-latek: Nic dziwnego
11 paź 18:13
Adamm: użyłeś wzoru am*n=(am)n ten wzór działa, ale dla dodatnich a
11 paź 18:14
5-latek: Mozna poczytac o tym w ksiazce do klasy 3 Technikun i liceum zawodowego Stefana Straszswicza
11 paź 18:16
iksde: No dobrze to jesli chodzi o ten wzór to pierwsza sytuacja jest wyjasniona, ale opcja nr 2 −2=(−2)1=(−2)2/2=|−2|=2 jak teraz to wygląda ? myślałem najprościej o rozpisaniu modułu tak jak to sie robi z niewiadomą np |x|=2 x=2 v x=−2 , ale tu ammy stałą −2
11 paź 18:22
5-latek: Przeciez znowu napisales to samo to po co to roztrzasasz ?
11 paź 18:24
Adamm: to spróbuj dojść do prawej strony, robiąc to co powiedziałeś, tylko zrób wszystko po kolei, tak żeby każdy krok był jasny, oczywiście nie wykorzystując wzoru 18:14
11 paź 18:25
iksde: wychodzę od −2. −2 =−21 co jest normalna rónościa więc mam juz : −2 =−21=... −21 teraz zamieniam 1 na 2/2 dostaje −2 =−21=−2/2=... teraz korzystam z własności wartosci bzwzględnej x2=|x| i gdyby to była zmienna x to bym zapisał2 warunki i jendmy z nich −2 , ale tu dostaje stałą −2 =−21=−2/2=|−2|=... w takim przypdaku wartość bezwzdględna z ujemnej stałej całkowitej to przeciwienstwo czyli 2 wiec −2 =−21=−2/2=|−2|=2 No zwyczajnie nie czaje możęsz napsiaćjak to bedxzie wygląało bo mam jeszcze pare rzeczy do zrobienia a to nie daje mi spokoju.
11 paź 18:33
iksde: tam wszedzie oczywiście −2 =−21=−22/2=|−2|=...
11 paź 18:34
Adamm: −22/2≠|−2| za szybko przechodzisz ja wiem o co chodzi, to ty musisz to rozpisać napisałeś dokładnie to samo
11 paź 18:40
iksde: a okej rozumiem . W tym przejściu stosuję mimowolnie wzór któego miałem nie używać. Jedyne co tu mogę zrobić w takim razie to skrócić i dostane znowu −2 . Okej mam to dzięki
11 paź 18:42
iksde: życie znowu ma sens
11 paź 18:43
5-latek: Pierdolenie kolego
11 paź 18:48