Odcinki
nocnaćma:
Mam taki problem
Nakreslcie trojkat rownoramienny ktorego podstawa ma 8 cm a ramie 10cm
Trzeba znalezc droga kolejnego odkladania wpolna miare wysokosci trojkata i ramienia
Wyszlo mi h=
√84
Wiec jak mam to znalezc?
10 paź 09:29
Jerzy:
A mniej więcej o co chodzi w tym zadaniu ?
10 paź 09:38
kochanus_niepospolitus:
"Trzeba znalezc droga kolejnego odkladania wpolna miare wysokosci trojkata i ramienia"
Napisz to jeszcze raz, ale tym razem PO POLSKU
10 paź 09:40
nocnaćma: O znalezienie tej wspolnej miary . W odpowiedzi jest 2cm
10 paź 09:41
kochanus_niepospolitus:
wspólnej miary czego
10 paź 09:42
nocnaćma: Zadanie jest przepisane dokladnie z ksiazki
Potem bedzie drugie
Nakreslic trojkat rownoboczny o boku 10 cm Znajdzczie przyblizona wspolna miare wysokosci i
boku trojkata
Nie ma tutaj odpowiedzi
10 paź 09:44
nocnaćma: Wspolna miara dwoch odcinkow nazywamy taki odcinek ktory w obu odcinkach miesci sie calkowita
ilosc razy
To znalazlem w ksiazce
Dlaczego jest 2 skoro wysokosc nie jest liczba calkowita ?
10 paź 09:49
kochanus_niepospolitus:
Nakreślić trójkąt równoBOCZNY o boku 10cm ... ten trójkąt (rysunek) NIE JEST równoboczny
Wysokość źle policzona
10 paź 09:53
kochanus_niepospolitus:
druga sprawa, jest napisane w poleceniu:
Znajdź PRZYBLIŻONĄ
wspólną miarę
10 paź 09:54
kochanus_niepospolitus:
ale nadal ... odpowiedź 2 (żadne cm) to idiotyczna odpowiedź
10 paź 09:55
nocnaćma: Przeciez napisalem Potem bedzie drugie (o trojkacie rownobocznym
Do nr 1 h= √100−16= √84
10 paź 09:56
.: nie krzycz na nią przecież widzisz, ze to nocnaćma i jeszcze sie nie obudziła
10 paź 09:57
kochanus_niepospolitus:
to ponawiam pytanie ... co oznacza zdanie:
"Trzeba znalezc droga kolejnego odkladania wpolna miare wysokosci trojkata i ramienia"
To na pewno nie jest przepisane (literka w literkę) z treści zadania bo to nie jest PO
POLSKIEMU
10 paź 09:59
nocnaćma: Zadania sa przepisane z ksiazki kropka w kropke
Wstalem o godzinie 8 wypilem kawe wiec naprawde wiem co pisze .
To ma byc zrobiome metoda jak znajdowanie NWD liczb
Chodzi o odcinki wspolmierne i niewspolmierne
10 paź 10:05
kochanus_niepospolitus:
To skoro wypiłeś kawę, to przeczytaj to zdanie jeszcze raz i zastanów się czy to jest 'po
polskiemu'.
To tak jakbym ja napisał
"Musze schodzimy kibel iść"
10 paź 10:11
nocnaćma: Szkoda
10 paź 10:25
nocnaćma:
10 paź 11:41
'Leszek: Czy napewno tresc zadania dobrze jest napisana ,?
Tw.jezeli dwa odcinki sa wspolmierne to dlugosc kazdego odcinka jest liczba wymierna .
W trojkacie rownobocznym o boku np. a= 8 cm , wysokosc h = a√3/2 = 4√3 cm ( niewymierna)
10 paź 15:07
nocnaćma: Tak leszek
Tresc zadania jest przepisana dobrze .
Zadania przepisane z podrecznika do nauki geometrii
10 paź 15:10
'Leszek: Podaj ten podrecznik !
10 paź 16:00
Mila:
wg mnie tak:
1) Odkładamy odcinek CD na boku BC.
2) CD mieści się w w boku Δ jeden raz. Otrzymaliśmy resztę−D'B
3) Rysujemy Δ równoboczny o boku DB i jego wysokość odkładamy na D'B− zostaje reszta,
4) Postępowanie możemy przedłużyć dowolnie, za każdym razem wykonujemy tę samą czynność
i zawsze zostaje reszta.
Wniosek − wysokość trójkąta równobocznego i bok tego Δ są odcinkami niewspółmiernymi.
10 paź 16:13
Mila:
Były takie zadania w starych podręcznikach ( około 1960r.) Nie wiem po co dzisiaj do tego
wracają,
inne są możliwości techniki i w związku z tym inne możliwości pomiaru.
10 paź 16:19
Mila:
źle napisałam (3) punkt Literówka , jeszcze raz napiszę.
(3) Rysujemy Δ równoboczny o boku D'B i jego wysokość odkładamy na D'B.
10 paź 16:23
'Leszek: Zgadzam sie z Toba Mila , kiedys w podrecznikach byl rozdzial nauki poslugiwania sie
suwakiem logarytmicznym , ale dzisiaj w dobie kalkulatorow bylby to nonsens ! !
10 paź 16:23
nocnaćma: Dzien dobry
Milu
To jest wlasnie zadanie z podrecznika Czeslaw Dytz Geometria dla samoukow cz1 Planimetria .
Korzystam z niego bo chociaz nie ma duzo rzeczy to jest duzo fajnie wytlumaczonych
Wydaje mi sie ze z nr 1 jest blad i powinn byc podstawa do ramienia wtedy 2cm miesci sie w
ramieu 5 razy i a w podstawie 4 razy
10 paź 17:09
Eta:
A to się "małolatkowi" oberwało
10 paź 17:30
5-latek: Tez to zauwazylas ?
dzieki jeszcze raz raz te katy
10 paź 17:35
Mila:
Zaraz popatrzę ambitna ćmo.
10 paź 18:02
5-latek:
10 paź 18:04
Mila:
1) w(1) wysokość i ramię są odcinkami niewspółmiernymi.
2) wspólna miara dla podstawy i ramienia m=2 cm.
|KL|=1*|MN|+|N'L|
N'L<MN
|MN|=4m
|KL|=5m
10 paź 18:25
5-latek: czyli mialobyc podstawy i ramienia jednak .
dziekuje
10 paź 18:29