Podaj zbiór rozwiązań
Małgosia:
a) 2lx−2l−x>1
b) lx2−4l = l9−x2l+5
c) √x2+6x+9 ≥5− lxl
8 paź 17:29
Kamil: moduł na 1 stronę, a resztę na drugą
2(x−2)>1+x 2(x−2)<−1−x
8 paź 17:32
5-latek: c) √(x+3)2≥5−|x|
|x+3|+|x|>5
teraz przedzialy
Jesli pokazesz jak robisz to pmoge dalej
8 paź 17:36
Małgosia: c) √x2+6x+9 ≥5− lxl
|x+3|≥5 − lxl
Dalej rysuje oś i zaznaczam na niej miejsca zerowe. Nastepnie dziele oś na 3 dziedziny
dla x∊ (−∞;−3) dla X∊<−3;0) dla x∊<0;+∞)
i określam czy dane wyrażenie będzie dodatnie czy ujemne.
Odpowiedzi co przykładu c: X∊(−∞,4> u <1;+∞)
Proszę o szczególną pomoc w przykładzie b.
Dziękuje z góry
8 paź 20:02
Adamm: 2|x−2|>1+x
1+x<0 lub (1+x≥0 oraz 4(x−2)2>(1+x)2)
x<−1 lub (x≥−1 oraz 4x2−16x+16>x2+2x+1)
x<−1 lub (x≥−1 oraz (x−1)(x−5)>0)
x<−1 lub (x≥−1 oraz (x<1 lub x>5)
x∊(−∞; 1)∪(5; ∞)
8 paź 20:07
Małgosia: Dziękuje za a) Adamm
8 paź 20:09
AnetaM: b) musisz rozważyć trzy przypadki
1. x<−3 lub x>=3
2. −3<=x<−2 lub 2<=x<3
3. −2<=x<2
Narysuj wykresy funkcji w modułach − zobaczysz, jak zmienia się znak po opuszczeniu modułu
8 paź 21:17
Małgosia: AnetaM dzięki, spróbuje tak zrobić
8 paź 21:44