matematykaszkolna.pl
Dobrze? Ewa:3 3 2 / − 32 + 12 Czy to tak? Mnożę obie strony przez 2. I wtedy mam: − 233 / − 3 + 1 = −33 / −3 +1 = 3 +1 = 4 emotka
5 paź 16:03
Ewa:
5 paź 16:30
5-latek: Pewnie emotka jesli juz to
−33 −33 

=

3+1 1−3 
Usun teraz niewymiernosc z mianownika
5 paź 16:41
Ewa: To będzie 3?
5 paź 16:46
Mila: Zapisz to porządnie. Co ta kreska ukośna tam robi?
5 paź 16:46
Ewa: No to jest kreska ułamkowa.
5 paź 16:51
Mila: Ułamki piszemy za pomocą dużego U U{licznik} {mianownik} bez tej spacji między klamerkami. Tak ma to wyglądać?
 3 
3

 2 
 

 3 1 


 2 2 
 
5 paź 16:57
Ewa:
 1 
W mianowniku +

  2 
5 paź 16:59
Mila:
 3 
3

 2 
 

= mnożę licznik i mianownik przez 2
 3 1 

+

 2 2 
 
 −233 
=

=
 3+1 
 −33 33 
=

=

= usuwam niewymierność z mianownika
 3+1 3−1 
 33 3+1 
=

*

=
 3−1 3+1 
 33*(3+1) 
=

=
 32−1 
 9+33 33+9 
=

=

 3−1 2 
5 paź 17:40
JACEK:
 1 
Od kiedy

* 2 daje nam 2?
 2 
5 paź 18:12
JACEK: Sory, nie tutaj miałem napisać
5 paź 18:12
Mila: W porządku Jacku, było źle, poprawiłam.emotka
5 paź 18:45