Przekształcenie geometryczne i współrzędne.
Enigmaze: Witam! Następująca zagwostka:
Posiadam 4 punkty na płaszczyźnie z=0, następnie po przekształceniach otrzymałem odpowiadające
im punkty na pewnej płaszczyźnie w przestrzeni R3.
W przestrzeni punkty nie zachowały odległości między sobą.
Problem jest następujący:
Potrzebuję wyrazić współrzędne (x,y,z) tych punktów w R2, czyli na tej nowej płaszczyźnie. Jak
dobrać układ współrzędnych?
Dodatkowe dane:
Posiadam wektor normalny, oraz mogę dowolny punkt z płaszczyzny z=0, przekształcić tak jak moje
4.
Dodatkowe info: (może ma ktoś lepszy pomysł na to niż ja)
Dokładnie to wykonuję symulacje rzutów perspektywicznych płaskiego obiektu. Czyli mam zdjęcie o
współrzędnych (x,y) (piksele) i muszę zasymulować jak by wyglądał obiekt na zdjęciu, gdyby
wykonano je pod innym kątem. W tej chwili mój "program" działa, jednak właśnie dla 3D, mogę
nawet wybrać ukłąd na podstawie tych punktów w 3D, ale one za każdym razem się zmieniają, więc
to nie jest stała metoda wyboru układu. Jakieś propozycje?
21 sie 07:10
Pytający:
Wydaje mi się, że takie coś powinno zadziałać (jeśli zrozumiałem, o co chodzi
):
Oznaczmy Twoje przekształcenie jako F: ℛ
3→ℛ
3.
Przekształcasz środek układu współrzędnych, O'= F(0,0,0).
Teraz aby wyznaczyć szukane przez Ciebie współrzędne dla punktu P(x,y,0) liczysz:
F(P)−O' i zwyczajnie pomijasz współrzędną z. Acz jeśli kilka pikseli wylądowałoby na tej samej
współrzędnej (x,y), należy je rysować "od tyłu" (trzeba narysować jedynie ten o
największej/najmniejszej wartości współrzędnej z (w zależności od tego, w którym kierunku masz
skierowaną oś OZ)), patrz z−buffer:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bufor_Z .
21 sie 19:16