Zad
Sophie: Poda mi ktoś jakieś bardzo trudne zadanie z działu liczby rzeczywiste z poziomu rozszerzonego?
17 lip 23:06
Sophie:
17 lip 23:10
Sophie:
17 lip 23:14
Sophie: Ktokolwiek ?
17 lip 23:14
Sophie: kochanusniepospolitus ?
17 lip 23:15
17 lip 23:25
17 lip 23:26
Sophie: dziękuje za odpowiedz
17 lip 23:50
yht:
Pewnego ucznia na lekcji historii zapytano, ile lat trwało panowanie władców polskich:
Bolesława Krzywoustego oraz Władysława Jagiełły. Odpowiadając na każde z dwóch pytań, uczeń
popełniał błąd bezwzględny, przy czym suma tych błędów wyniosła 16 lat. Wiadomo również, że
odpowiedzi ucznia były liczbami naturalnymi, a panowanie Władysława uczeń uznał za 50 %
dłuższe od panowania Bolesława. Oblicz błędy bezwzględne i względne popełnione przez ucznia
podczas oceny długości panowania obu władców jeżeli wiadomo, że B. Krzywousty panował 36 lat,
a W. Jagiełło 48 lat.
18 lip 09:40
klm:
18 lip 11:53
Sophie: wyszło mi bład bezwględny Bolesłąwa Δ=2 a Władysława Δ=14
względne Bolka = 5.5% a Władysława 29,17%
ale nie wiem czy dobrze
Może ktoś sprawdzić i rozpisać z wyjaśnieniem ? :0
18 lip 12:22
Sophie: Adamm ?
18 lip 12:38
Sophie: Jerzy ?
18 lip 12:41
Adamm: Δ
1+Δ
2=16
Δ
1, Δ
2∊ℤ
+
Δ
1=|36−x|, Δ
2=|48−1,5x|
|36−x|+|48−1,5x|=16
1. 36≥x, 48≥1,5x
84−2,5x=16
x=27,2∉ℤ
+, odpada
2. 36<x, 48≥1,5x
12−0,5x=16
x=−8∉ℤ
+, odpada
3. 36≥x, 48<1,5x
0,5x−12=16
x=56
sprzeczność z założeniem
4. 36<x, 48<1,5x
2,5x−84=16
x=40, zgodne z założeniem
Δ
1=|36−40|=4
Δ
2=|48−1,5*40|=12
18 lip 12:43
Sophie: dobrze myślałam tylko nie wiedziałam co zrobić z tym 50%
18 lip 14:40
Sophie: znaczy tego zapomniałam uwzględnić
18 lip 14:40
Sophie: skąd 2,5x
18 lip 14:43
5-latek: Zadanie
Wyznacz zbior wszystkich punktow plaszczyzny ktorych wspolrzedne spelniaja rownanie
a) |y|x
2−2x−3
b) (x+|x|)
2+(y+|y|)
2 =16
Zadanie nr 2
Zapisz w najprostszej formie
√x+y−√x−y | | √x+y+√x−y | |
| + |
| } |
√x+y+√x−y | | √x+y−p[x−y | |
zadanie nr 3
Udowodnij twierdzenie
| a+b | |
a) dla kazdego ab∊R (a<b⇒a< |
| <b) |
| 2 | |
b) dla kazdego a.b ∊R ((a>1 i b<1)⇒ab+1<a+b)
Wskazowka do b ) rozloz na czynniki ab−a−b+1
Zadanie nr 4
Udowodnij twierdzenie
Dla kazdego ab ∊R (a
2+b
2≤2⇒|a+b|≤2)
Wskazowka
2a
2+2b
2= (a+b)
2+(a−b)
2
18 lip 22:28
5-latek: W zadaniu nr 1 jest a) |y|= x
2−2x−3
I jeszcze jedno
Zadanie nr 5
Zbadaj w zaleznosci od parametru m rozwiazanie nastepujacego ukladu rownan
{(m+1)
2x+(m
2−1)y= m+1
{(m−1)
2x+(m
2−1)y= (m−1)
2
Na razie wystarczy
Powodzenia
18 lip 22:34
Adamm: zd 1
a) |y|=x
2−2x−3, tak ma być?
zd 2
√x+y−√x−y | | √x+y+√x−y | |
| + |
| |
√x+y+√x−y | | √x+y−√x−y | |
a tu tak?
18 lip 22:34
5-latek: Czesc
tak ma byc .
18 lip 22:39
Adamm: Cześć
jesteś pewien że to zadania dla Sophie?
ona już z równaniami z wartością bezwzględną ma problemy
18 lip 22:58
maciu: A czy wiek kruli ma tu znaczenie.
18 lip 23:08
5-latek: króli
18 lip 23:09
5-latek: Adamm nie wiem
W zbiorze zadan Antonowa sa gorsze przyklady do liczenia bo to zbior zadan z 1956r
18 lip 23:11
LWG: Co to jest iloraz rzeczywisty? 'ni '= n/t = n/(nT) = 1/T, trepie, który popireasz zwyrodniaców
z Fizyka w Szkole i z FIZYKON. Dopadnę ich na 100%. I CO WÓWCZAS? Nie mam czasu. I tak
zdechną.
18 lip 23:24
LWG: Ścierwa zajebali mi odkrycie, że 'ni' = n/t. Za to powinni dostać czapę
18 lip 23:26
5-latek: Posluchaj sobie The Wall PINK FLOYD
Tam jest wlasnie o takim Pinku jak Ty . Powinienes znac
18 lip 23:28
5-latek: Zapomnialem dodac
O takim PInku co go nikt nie rozumie . jest tez polski przeklad
18 lip 23:30
LWG: No i jak z tym Bealem? Chodzi o Beal Prize. Tylko kontrprzykład? Podać tu trójkę, która spełnia
BE (Beal Equation)? Oczywiście A,B, and C are coprime. Taraz nie ma wuja we wsi. Musi być.
18 lip 23:31
LWG: Żartowałem. przecież wiadomo, że to być nie może. Nie? A gdzie na to dowód? Idę po wszystkich,
czyli po nikogo. Ale macie szczęście.
18 lip 23:32
LWG: Mogą przyjść po mnie. Jednak w jakim celu? Po prostu po mnie. Ilu szło? kilkunastu. Wszyscy nie
żyją. Ale nie zawsze tak jest. Przy czym Ci, którym się to udało − już są u Św. Piotra.
18 lip 23:35
384: rzyciowe
18 lip 23:38
LWG: Krótko. Polscy naukowcy ukradli mi pierwotną definicję częstości obiegów. W ślad za bydlakami
poszło ścierwo z FIZYKON. Muszę zwyrodnialców wysłać do Św. Piotra. Tak, czy nie?
polscy nakowcy wykradli mi pomysł na funcję podatkową , która zastępuje dowolną liczbę progów
podatkowych. Podali inną, ale chyba nie opublikowali odkrycia. Niech więc umrą naturalnie.
Ale zablokowali. Zatem dożywocie. A LA KOGO? Nie wiem.Musi być lepiej − dla was.
18 lip 23:42
LWG: 384, doskonale. Co doskonale? Idealny wpis. Treść Twojego wpisu. Ale mnie nie chodzi o
ściganie. Daruję im. " PO CO CI TO?" No właśnie. Bardzo się zmęczyłem FE i temu podobnymi.
ISBP przebija wszystkie moje wnioski twórcze. Jak chcesz, to zmienię religię.Tego nie uczynię,
bo RP nie może należeć do innych. ON WZYWA DO KRADZIEŻY. Chyba ogłoszę się Królem RP. Pogonię
wszystkich, oprócz niektórych z PIS. Brednie. Pragnę znakomitego jutra dla każdego Polaka.
Opozycja to złodzieje i zdrajcy RP.
19 lip 00:03
5-latek: Tobie tylko jest w stanie teraz pomoc jeden lekarz . Psychiatra .
19 lip 00:24
5-latek: I nie obawiaj sie tego Slawni ludzie a pewnie sie do nich zaliczasz maja swoich prywatnych
terapeutow
Doranoc .
19 lip 00:26
Adamm:
Właśnie, myślałem że Sophie pewnie nie zna nawet równania okręgu, więc rozwiąże
zd 1 przykład b
Inne wydają się na jej obecną wiedzę.
(x+|x|)
2+(y+|y|)
2=16
dla x<0 oraz y<0 mamy
0=16
dla x≥0 oraz y≥0 mamy
x
2+y
2=4, równanie okręgu o promieniu 2 oraz środku (0;0)
dla x≥0 oraz y<0 mamy
x
2=4
x=2
dla x<0 oraz y≥0 mamy analogicznie
y=2
Równanie przedstawia nam krzywą na rysunku, w 1 ćwiartce mamy 1/4 okręgu o promieniu 2,
w 2 mamy prostą y=2, w 3 nic nie mamy, a w 4 mamy prostą x=2
19 lip 00:45
Sophie: 1 zrobiłam wcześniej ,ale stoje w połowie 2 zadania
19 lip 09:38
Sophie: Milo mogłabyś zerknąć proszę cieplutko
19 lip 09:41
Sophie: mogę to porównać do zera i pomnożyc przez mianowniki ?
19 lip 09:43
Sophie: Saizou ?
19 lip 09:45
Sophie: Piotr ?
19 lip 09:52
Sophie: 3a) mam ,ale podpunkt b) wyszło
ab−a−b+1<0 /*(−1)
a−ab+b−1<0
(√a−√b)2−1<0
la−bl−1<0 o to chodziło ?
19 lip 10:07
Sophie: ktokolwiek ?
19 lip 10:53
Pytający:
Zadanie 2:
a=
√x+y
b=
√x−y
a−b | | a+b | | (a−b)2+(a+b)2 | |
| + |
| = |
| =(zastosuj wzory skróconego mnożenia)= |
a+b | | a−b | | (a+b)(a−b) | |
| 2(a2+b2) | | 2x | |
= |
| =(podstaw a, b i uprość)= |
| |
| a2−b2 | | y | |
19 lip 12:01
Pytający:
3a) Nie o to chodziło. Zauważ, że:
ab−a−b+1=a(b−1)−(b−1)=(a−1)(b−1)
Co możesz powiedzieć (przy podanych założeniach) o wartości (a−1), a co o wartości (b−1)?
I swoją drogą zmieniasz znak nierówności, jeśli mnożysz obie strony nierówności przez liczbę
ujemną (tak na przyszłość).
Ponadto (√a−√b)2=a−2√ab+b, więc źle zastosowałaś wzór skróconego mnożenia.
19 lip 12:13
Sophie: mógłbyś rozpisać zad 2 te podstawienie
cieplutko proszę
19 lip 12:49
Pytający:
| 2(a2+b2) | | 2((√x+y)2+(√x−y)2) | |
(...)= |
| = |
| = |
| a2−b2 | | (√x+y)2−(√x−y)2 | |
| 2(x+y+x−y) | | 4x | | 2x | |
= |
| = |
| = |
| |
| x+y−(x−y) | | 2y | | y | |
Mroźnie odpowiadam.
19 lip 18:22